Nu skall jag precis samla ihop prylarna till köket och även beställa de återstående. En detalj är ännu inte bestämd.
- skall diskbänken vara 240cm och täcka diskmaskinen
eller
- skall den vara 180 cm och låta bänkskivan täcka ytterligare 60cm?

Det känns ju praktiskt att kunna slabba rakt ovanför diskmaskinen, men samtidigt blir det ju snyggare med längre bänkskiva (370 cm i det har fallet)

Vad tycker ni? Träbänk över diskmaskinen eller inte?
Köket är av typ "lantkök" med en obruten bänk på 9 meter i L-form. Ingen köksö.
 
Jag röstar på diskbänk av den anledningen som du själv nämner: slabb! Hade det varit sten eller laminatskiva kunde det kvittat men eftersom du ska ha trä röstar jag på diskbänk. Du har ju mycket bänkskiva ändå!
 
Röstar också på rostfri diskbänk ovan DM, känns "bättre" med obruten bänk, dvs. ingen skarv mellan hoar och DM.

MVH//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.