1 921 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Ny köksbild för kommentar!!
Sida 1 av 2
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Snyggt, vilket program är det ritat i?
Komentar:
Jag skulle nog välja att lägga diskbänken under fönstret, dels för att komma närmare spisen och dels lite trevligare att diska.
Antar att du inte skall bygga in Micro ...eller?
Komentar:
Jag skulle nog välja att lägga diskbänken under fönstret, dels för att komma närmare spisen och dels lite trevligare att diska.
Antar att du inte skall bygga in Micro ...eller?
Jag skulle kört med bredare lådor... tror HTH har 120...
Mycket bra arbetsytor.
Behåll diskbänken där, vattestänk på fönster är inte snyggt. Tror helllre inte på 120 lådor, blir för klumpigt, har själv 60 det funkar bra, skulle vilja haft någon 80 men det stämde inte. Saknar en avställningsyta bid kylen när man plockar i och ur mat.
Behåll diskbänken där, vattestänk på fönster är inte snyggt. Tror helllre inte på 120 lådor, blir för klumpigt, har själv 60 det funkar bra, skulle vilja haft någon 80 men det stämde inte. Saknar en avställningsyta bid kylen när man plockar i och ur mat.
Jag skulle nog göra precis så, byta plats på kyl/frys och högskåpet bredvid.
Sen har jag lite issues med lådor som man inte kan öppna oberoende av varandra (man kan inte öppna lådorna vid spisen när ugnsluckan är öppen), men det är nog en smaksak.
Är avis på dig som får bygga kök...
Sen har jag lite issues med lådor som man inte kan öppna oberoende av varandra (man kan inte öppna lådorna vid spisen när ugnsluckan är öppen), men det är nog en smaksak.
Är avis på dig som får bygga kök...
Det är den enda förändringen som kan tänkas göra köket mer funktionellt och som jag också skulle välja. Bra lösning, mycket fina och lugna proportioner. Disk, diskmaskin och förvaring av glas och tallrikar på ena sidan, specerier och kylvaror på den andra sidan. Runt spisen plats för grytor.Solana skrev:
Räcker antalet lådor till de bestick och redskap som du har tänkt dig? Förvarar du kryddorna till matlagningen i skåpet till höger om spisen eller i en av de översta lådorna?
Ditt kök blir väldigt lätt att arbeta i!!
Hej igen Solana 
Kul att se den nya ritningen, ser jättebra ut. Det blir en kanon-arb.yta när den nu är placerad framför fönstret och mellan disk och häll
Dessutom en superb "bonus" yta till höger om hällen om man är fler som förbereder och lagar maten.
Det enda rent funktionsmässigt som jag skulle ändra på är placeringen av K/F, sätt dem närmast bänken så får ni avställningsyta vid i/urplock i ffa. kylen, dessutom så "ramar" skafferiets snickerilucka in och håller ihop kökets gräddvita snickerier på ett snyggt sätt.
Visst hade du en "skänkenhet" inritad i en annan del av köket??
Tänker mest på förvaring av matbestick osv., de lådor du har runt spisen är ju förträffliga till att förvara allsköns matlagningsredskap i
fast de är ju iof. rätt många så de räcker nog till för matbestick också.
MVH//Christina.
*EDIT Tycker att du löst placeringen av DM på ett bra sätt, du var ju tveksam till att ha den längst till vänster, det lilla handduks(?)skåpet på 20 cm. längst mot burspråket minimerar ju stänkrisken från DM
, dessutom så får du på köpet en väldigt fin rostfri diskbänksyta till vä om hoarna på hela 80 cm. som funkar utmärkt för "slabbigare" göromål som fiskrens osv. (om nu någon "modern" människa rensar fisk idag, förutom jag förstås
)
Kul att se den nya ritningen, ser jättebra ut. Det blir en kanon-arb.yta när den nu är placerad framför fönstret och mellan disk och häll
Dessutom en superb "bonus" yta till höger om hällen om man är fler som förbereder och lagar maten.
Det enda rent funktionsmässigt som jag skulle ändra på är placeringen av K/F, sätt dem närmast bänken så får ni avställningsyta vid i/urplock i ffa. kylen, dessutom så "ramar" skafferiets snickerilucka in och håller ihop kökets gräddvita snickerier på ett snyggt sätt.
Visst hade du en "skänkenhet" inritad i en annan del av köket??
Tänker mest på förvaring av matbestick osv., de lådor du har runt spisen är ju förträffliga till att förvara allsköns matlagningsredskap i
MVH//Christina.
*EDIT Tycker att du löst placeringen av DM på ett bra sätt, du var ju tveksam till att ha den längst till vänster, det lilla handduks(?)skåpet på 20 cm. längst mot burspråket minimerar ju stänkrisken från DM
Man får tacka för all respons!!
. Jag flyttar skafferiet!
Och jovisst har vi en skänkenhet på 160 bredd från där "bilden är tagen".
Kryddlåda ska in till höger om spisen var det tänkt.
Nu är bara "problemet" vad för sorts golv ska vi ha!!??
Ett lååångt tag var vi inne på klinkers..men nu är vi inne på ekparkett... TIPS (bilder)emottages tacksammast :-[
Det är inte klokt vad ett litet kök kan ställa till det... ;D
Och jovisst har vi en skänkenhet på 160 bredd från där "bilden är tagen".
Kryddlåda ska in till höger om spisen var det tänkt.
Nu är bara "problemet" vad för sorts golv ska vi ha!!??
Ett lååångt tag var vi inne på klinkers..men nu är vi inne på ekparkett... TIPS (bilder)emottages tacksammast :-[
Det är inte klokt vad ett litet kök kan ställa till det... ;D