Fasting65
Fasting65: Har du en befintlig vägg är nog enklast att bygga ut väggen. Antingen köper du en skjutdörrlåda eller så bygger du eget enligt min modell så väggen döljer hela konstruktionen.
13 svar · 5,9k läst
A
ankaon: Söker efter kyl/frys, inb.ugn & diskmaskin i vitt men med lite detaljer i aluminium har hittat Bauknecht men det måste finnas fler märken. Tacksam för tips
0 svar · 2,3k läst
J
Jorg: Jag kan förtydliga min fråga: tänkta kyl/frys kommer att stå i ett ouppvärmt hus hela vintern och därmed utsättas för ganska rejäl kyla. Men - detta kyl/frys-skåp kommer inte att vara påslaget. Det kommer bara stå där. Jag har inget behov av att ha kylen/frysen igång över vintern när jag själv inte är där och heller inte har något i den. Undrar bara om den rent tekniskt klarar
3 svar · 4,4k läst
N
nissle: Är lite nyfiken på hur det har gått för dig Soprano ;)
10 svar · 3,0k läst
M
Magnus_Nordmark: Om du följer Finjas beskrivning så skall det inte vara några problem. Var noggrann med ytfinishen på formen, att den e väldigt slät och fin. Var också noga med måtten på formen och att formen känns stabil så ska det inte vara några problem. Lycka till!
4 svar · 6,5k läst
Fasting65
Fasting65: Man kan lägga ner kylen, men man bör/ska vänta några timmar med att slå igång den när man väl rest upp den. Detta för att kompressoroljan ska rinna tillbaka.
7 svar · 3,4k läst
D
drx: 3 cm kommer att se bra ut så du behöver inte oroa dig.
4 svar · 747 läst
N
nissle: Tack för svaret.. Använde biten från den gamla skivan. delade den på hälften, använde biten med laminat på.. Använde plastikpadding för att bygga en ny grund. Limmade sedan ihop allt, man kan knappt se skarven... Kompisen är nöjd men jag skall tipsa honom om rep kittet...
3 svar · 1,3k läst
W
Wintermute: Du kan beställa måttanpassade skivor från de flesta köksleverantörer samt även många byggvaruhus. Här är en lista över de (förutom IKEA) som jag vet levererar måttanpassade bänkskivor: - Kvik - Bauhaus - Silvan - finns säkert fler... Dock så tror jag att leveranstiderna är ungefär de samma, dvs runt 5-6 veckor, för samtliga leverantörer. Tips är ju att koordinera köksmontaget
1 svar · 1,9k läst
M
mats99: Ok, det var riktigt goda nyheter. Var orolig då kvik kanske inte håller den allra högsta kvaliteten enligt en del.. /Mats
2 svar · 958 läst
M
moc: Vilket märke och vilken modell har du. ???
5 svar · 1,8k läst
MathiasS
MathiasS: Ja det finns två system, antingen dubbla gångjärn och glidskena eller gångjärn bara på kyl/frys-dörren + snickerilucka som monteras på dörren. Med all respekt för den som valt det andra systemet så föredrar jag alternativet utan glidskena - det känns mer riktigt och ser bättre ut tycker jag. Jag tror tillverkarna erbjuder det ena eller det andra, inte båda alternativen. Det krävs
9 svar · 10,9k läst
F
FREDRIK_E: Misse Om du skickar ett pm med mailadress kan jag skicka en bild.
6 svar · 4,2k läst
A
annaper: Jättesnyggt Byggimpert / Anna
5 svar · 666 läst
H
hanneli: Vi ska inte ha bergvärme (nu), och vil inte ha det kallt som i en kyl, utan "sval" på ca 12 grader. Sweli: detta är antagligen en dum fråga från en novis, men blir det inte kallt på vinteren? Ingen som i övrigt har erfarenhet av norcools produkter?
3 svar · 4,2k läst
Misse
Misse: Vi har ett riktigt blankt "kakel" i vårt kök och funderar på glaskakel. Ett annat alternativ skulle ev kunna vara någon blankpolerad sten. Vi var och tittade på en lägenhet för något år sedan som hade ett ursnyggt "kakel"- det såg nästan ut som glas (svagt grön, grå i tonen), men i lägenhetsbeskrivningen stod det att det var "granitkross"... Någon som vet vad det sistnämnda skulle
0 svar · 3,2k läst
S
Snigel: Pappskallen: Jag som trodde: 1: Att du var värmlänning eller 2: Att du drev med oss värmlänningar! Men jag får väl tro på att du bara tycker det är ett kul uttryck då... :D
10 svar · 4,1k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det är väl snarare en anpassning till "standardstorleken" på tallrikarna. Svensson köper numer flata tallrikar som 28-32cm. Jag jämförde en klassiker som Rörstrands Swedish Grace från 1928 med tex. Höganäs Collection eller andra moderna tallrikar Den vanliga flata tallriken såg ut som en desserttallrik med Swedish Grace . :)
1 svar · 560 läst
H
hempularen: Tror jag läst någonstans att man skall krafs till minst 5mm djup. Det gäller iofs när man krafsar bort fixrester innan man fogar i samband med nyuppsättning. Men det borde fungera som en tumregel även vid omfogning.
2 svar · 2,5k läst
D
drx: Jag kör ekgolv, björkkök och svartspräcklig bänkskiva. Ser mycket bra ut.
7 svar · 3,5k läst
T
Tompa01: Siemens och Bosch ugnar går att få med både vänster och höger hängd dörr. (siemens och Bosch är i stort identiska - även priset på öret när ;)) Tompa
11 svar · 5,5k läst
U
uli: Kan bara gå på egen erfarenhet. Har efter två kök med träskivor gått över till sten. Helt oslagbart för oss som slabbar och dräller, bakar mycket bröd och pepparkakor, lagar mat med barn och vänner! Hittills har varken vin, syror, oljor, blåbär, pannkakssmet eller annat lämnat minsta spår. Vi har blankt polerad finsk sten. Otroligt lättstädat!!! En dröm att baka på. Rostfri
19 svar · 10,3k läst
U
uli: Spiken i kistan, en butik för byggnadsvård i stockholm hade en stor mängd såna i orginalkartong för ett halvårsen. Ring och kolla om de finns kvar. Spiken i kistan. 08-642 83 12
5 svar · 10,1k läst
H
hanneli: Det går inte att bifoga bild i själva meddelandet. Du måste lägga ut bilden på en hemsida och sedan länka till den vhja YABBC tagg nr 2 från vänstre: plassera länken mellan url] och [url. Hoppas detta blev möjligt att förstå. mvh hanneli
1 svar · 2,1k läst
P
pisa: vill ändra planlösningen lite och öppna en öppning till v-rummet men skulle vilja ha hjälp med planeringen finns det ngn sådan hjälp att få även hos dom lite billigare alternativen
1 svar · 2,9k läst
U
ulan: Ja du har rätt! Har tänkt igenom det nu efteråt... Har för mig att det var ca. tusenlappen extra.
7 svar · 11,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Ett alternativ är att kontaktlimma ett nytt laminat och framkantslist.
1 svar · 5,5k läst
J
Joggin: Jag vet.. Jag gör dem :)
21 svar · 24,0k läst
J
Joggin: Jag passade på att byta till 3-glas och anpassade höjden till diskbänken när jag byggde om. En merkostnad på några tusenlappar, men samtidigt mer ljus och öppet över diskbänken. Tycker det är en bra lösning.
7 svar · 4,7k läst
H
hanneli: Du får nu et direktmeddelande... ;)
3 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.