Min sambo kom med en, enligt mig utmärkt ide. Kök och vardagsrum är i samma rum med ryggåstak.

Att höja köksdelen (golvet) med 15-20 cm, du får då en
golvavgränsning och vi kan lägga klinker där istället för ek-parkett som vi skulle ha i resten av rummet.
Vi har förlängt hela långsidan med 1,2 för att få större rum.

Någon som har gjort något likanade? För och nackdelar?!

Bild:
http://www1.blogs.se/blog/h/husbygget/img/skiss.JPG

http://husbygget.blogs.se

//Magnus



 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.