byggimpert skrev:
Hi-macs är det tex. i den översta 12 mm tjocka delen på bilden med 'tre skivor på varandra', den har du 15 års garanti på och samma pris som granit har def. inte 'min' köksbutik iaf. men det kanske är olika :-/,

MVH//Christina.
Hmm... Har inte du och jag annat att göra en söndag kväll? ::) ;)

Jag hittade bara en enkelt länk på google som pratade om 3.000 pr. meter :o
Har du någon ide om vad det kostar i verkligheten?

/Jan ;)

Lindhardsen skrev:
Hmm... Har inte du och jag annat att göra en söndag kväll?
Tydligen inte ;), jag 'vaktar' tvättmaskin och torktumlare inför kommande skol/arbetsvecka ::).

Ska se om jag hittar prisuppgiften jag fick, den är säkert sparad någonstans på 'bra-och-ha' stället, återkommer om jag hittar igen den.

MVH och God Natt :) (nu får resten av 'världsproblemen' anstå till i morgon ;))//Christina.

Hmm... Nu har jag pratat med Kvänum igen, och det var samma visa ???

"Himacs kostar samma som sten, och Corian är bara ännu dyrare!". :o
Skall bli intressant att höra om andra har mera vettiga prisar?

Anyone?

/Jan

Jag förtsätter att skriva på min tråd...

Har nu pratat med Kvänum ännu en gång, och dom har tydligen Pegon www.pegon.se som leverantör av bänkskivor.
Detta gör jo först att hela LG's fina sortiment går (om inte man vill betala Kvänum alldeles för mycket extra för att ta en LG skiva, så klart!).

Sen var jag lite sugen på Pegon's kompaktlaminat som liknar något av det som Pegon har ... Men ... Pegons kompaktlaminat kostar ... Ja, sätt dig ned ...

3019kr extra /meter emot den vanliga laminaten :o :o :o

Det här är jo vansinne - Någon som vet om ett bra ställe att hämta in prisar på LG's olika laminatskivor?

Allt tyder jo på att det blir en vanlig laminatskiva, men det kan jo vare värt att kolla alternativen ändå!

/Jan (som blir mer och mer förvirrat - tänk att marknaden för laminatskivor kan vare sådan en djungel! ) ;)

Ni måste väl kunna köpa köket utan bänkskivorna?
Nu är det visserligen längesedan vi köpte vårt Kvänumkök men jag vill minnas att vi bara köpte stommar (med inredning), luckor och diverse lister av dem genom en köks- och vitvarufirma. Bänkskivan med underlimmad diskho kom från Danmark...

byggimpert skrev:
Kan inte låta bli att lägga in några bilder, enbart till dem som fortfarande lever i villfarelsen (förlåt, förlåt ;)) att laminat måste vara synonymt med 'epigt', 'B', 'lägenhetskänsla' osv osv. ;)

Jag skulle med dessa bilder vilja visa att det numera faktiskt går att få den 'epiga' ;) varianten i så otroligt snygga och läckra utformningar att det är obegripligt (nästan iaf.) att betala så hutlöst som 30-40' för granitskivor till normalstort kök.

MVH//Christina.
[bild][bild][bild][bild]
Såg inte denna tråd för nu. Vi ska ha ask på golvet och vita kökslucker som liknar er ritning (från HTH). Laminatskivan ser ut som den svarta. Är nöjd med det valet. :D

mvh hanneli

hanneli skrev:
Såg inte denna tråd för nu. Vi ska ha ask på golvet och vita kökslucker som liknar er ritning (från HTH). Laminatskivan ser ut som den svarta. Är nöjd med det valet. :D

mvh hanneli
Det kommer vi nu också att köra på :) - Har du en närbild på eran laminat?
Vilken kakel kommer ni att ha i köket?

/Jan

Då är det klart, och beställningen är lagt! :D

Om där finns några läsare kvar på den här tråden, så vill höra facit, så blev det laminat åt det här hållet:
6216D_s.jpg

Bilden kommer från LG, men vi har valgt en skiva från Pegon som liknar denna mycket. Kanten på bänken kommer att täckes med en aluminiumlist, som skall matcha våra vitvaror ;)
I sambandet kan sägas att vi även har valgt en monsterstor diskho, där vi får plats med långpannor etc. utan för mycket krångel :)
Båda hoar (diskbänk och köksö) kommer att bli underlimmade.

Om ni som har hängt med på tråden vill se hur köket kommer att se ut, så har jag lagt en näst intill komplett beskrivning på hemsidan: http://server.lindhardsen.org/banva...content&task=view&id=26&Itemid=26

Tack för all hjälp med detta!

Vänligen

Jan

Är det den skivan med glans 5 ni valt?

Jag tror att ert kök kommer att bli jättesnyggt, även om jag själv skulle valt en ho med lite större vask. :D

Lindhardsen skrev:
Det kommer vi nu också att köra på :) - Har du en närbild på eran laminat?
Vilken kakel kommer ni att ha i köket?

/Jan
Ingen närbild tyvärr, ungefär som den ni har vald, tror jag (inte sett den på ett tag :)
Kakel: ej säker, något i ljus färg, antigen stora plattor el mosaik.

mvh hanneli

morsan skrev:
Är det den skivan med glans 5 ni valt?

Jag tror att ert kök kommer att bli jättesnyggt, även om jag själv skulle valt en ho med lite större vask. :D
Skulle också gärna ta en större vask, men da får den inte plats i bänken ;)
Store hon är 54cm bred, 48 djup, och har en diagonal på 58 :o

Det lär nu räcka! :)

/Jan

Lindhardsen skrev:
Skulle också gärna ta en större vask, men da får den inte plats i bänken ;)
Store hon är 54cm bred, 48 djup, och har en diagonal på 58 :o

Det lär nu räcka! :)

/Jan
Det räcker gott ;), jag tycker ni har all anledning att vara nöjda med de val ni gjort :)

MVH//Christina.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.