A
alacs: Vårt nuvarande kök har rostfri diskbänk ovanför diskmaskinen och jag har upptäckt att där blir plåten riktigt varm när vi kör med maskinen. Förra köket hade 30 mm bänkskiva ovanför diskmsk, och då märktes inget alls. HUr upplever ni det som har rostfri ovanför diskmaskin? Har ni lagt in något värmeisolerande ovanpå maskinen, under det rostfria? /alacs
5 svar · 9,4k läst
·
S
singelhit: Jag har inte kommit så långt än, sen kommer jag att anlita en som det jobbet. Jag har en släkting som jobbar med att sätta upp kök. så vi får se men ryssplyfan tror jag är tillräckligt för att dra skåpen i utan att anv. plugg
5 svar · 6,1k läst
·
K
Kitty: Förstår att det är lite oklart för många om de nya låddämparna till IKEAs lådor! Själva låddämparen köps separat i ett eget paket, men numera läggs detta oftast till automatiskt i ordern när säljaren slår in koden för en lådhurts. Är du osäker på om de kommit med så kontrollera om det finns RATIONELL låddämpare med i ordern. Dämparna har under en längre tid bara funnits
18 svar · 8,9k läst
M
Misse_o_Mojje: Jag tror att tex. Nisseby tillverkar lite av varje, kanske sådana luckor du vill ha?! Jag skulle kontakta dem, eller ett annat snickeri nära där jag bor och fråga! Kolla vad tex Hettich har för beslag (de har ett enormt sortiment). http://www.nissebysnickeri.se/ http://www.hettich.se/ /Ulle
4 svar · 5,2k läst
·
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Ja, ett alternativ är att skarva (som de flesta oxå får göra) eller kanske beställa från en plåtslagare. /FlitigaLisa
1 svar · 2,1k läst
C
Cockaby: [citat] Ärligt talat så har jag ingen aning om Kvik har stommar i trä-look överhuvutaget. Eftersom vi har valt deras högblanka vita kök så har det liksom inte varit aktuellt att tänka på. Men om de har det i övriga sortimentet så borde även ö-skåpen ha det tycker jag.
11 svar · 2,3k läst
M
ManganA: Hej! Vi ska göra om hela köket. Vi ska lägga in ett nytt golv, kanske körsbär... hursomhelst, ska man lägga golvet så att det kommer även under det nya köket? Eller ska man ta det efteråt för att eliminera risken att det sätter sig och börjar knarra för mycket? Man kan vända på frågan också; räcker det att ett golv får röra sig åt ett håll? Där köket/maskinerna står på
0 svar · 4,4k läst
N
NUB: Är det någon som vet varför IKEA slutat med NYled med tillbehör?
2 svar · 2,8k läst
N
NUB: Välj glas. Lätt att hålla rent. Ger ett ljust intryck speciellt med belsyningen på (om ni skall ha det underskåpen). När du, om ni, sedan vill byta till något annat material längre fram behövs inte lika mycket jobb göras som om ni kaklat. Vi har lagt glas till våra vit högblanka luckor och stengrå bänkskiva med alu kant. Jättenöjda!
2 svar · 3,6k läst
·
sandhall
sandhall: [citat] Beakta dock det som står i den svenska manualen (sidan 5): http://www.electrolux-ui.com:8080/2005/374/435307SV.pdf [citat] Bor ni i Danmark? ;)
2 svar · 4,1k läst
TyraMyra
TyraMyra: Hej, har också varit inne på denna annorlunda diskmaskin. Tyvärr blev det ingen denna gången, då vi tyckte att den var för dyr, rek utpris 1st "låda" ca 14000kr. Vet att JKE Design har den ialla fall. Vet att den låter högre än standardmaskinerna (inte att föredra om man har öppen planlösning), den rekommenderas i första hand till restauranger. Men den verkar ju oerhört praktisk,
1 svar · 3,5k läst
N
Nallis: [citat] Tack så hemskt mycket för din hjälp :)
2 svar · 1,7k läst
H
halloy: Nicasella: Det är inte att alternativ. Köket är lite för litet för en helt fritt placerad köksö. Eller visst kan vi ha en fristående köksö men då får vi inte plats med något köksbord, och det vill vi ha. Dessutom skulle det medföra en extra kostnad på ca 10000 + arbetskostnad för läggning av nytt golv...
16 svar · 2,1k läst
·
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Bor man i närheten av tex Gustavsberg eller Kosta kan man köpa Hackman i deras fabriksbutik (samma som Höganäs, Rörstrand mfl). Blir billigare så! /FlitigaLisa
5 svar · 3,6k läst
V
Videonisse: [citat] Dom passade direkt. Jag sade att det skulle vara för Ikea-skåp så dom gav mig antagligen rätt modell. Kan nämna att jag också hade tänkt att löpa på Kvik först men i Kungens Kurva hade dom endast gångjärn som man skulle skruva fast i luckan och inte "Clip top". Spelar kanske inte ngn jättestor roll men jag valde att handla på Theofils istället.
38 svar · 29,0k läst
K
kastrom: Jag köpte en IGF Festival 50 på blocket och har kört över den till Åland. Började med att ringa GGM som skulle ringa tillbaka vilket de inte har gjort. I dag ringde jag till Gemo och han jag pratade med var väldigt bra. Däremot var det mindre roligt att höra vad han sa: om den är tillverkad i Tyskland är det besvärligt att bygga om den och det blir billigare att skaffa en ny. Om den
4 svar · 16,4k läst
P
pjeta: Pratade precis med IKEA och de kunde inte ge något datum på när de skulle komma. Hann inte ens ställa frågan klart innan hon visste vilka jag var ute efter så jag verkar inte vara den enda som frågat. Eftersom de inte fått någon tid på när de skulle komma så trodde hon att det kunde dröja så det blir att köra med vanliga skåpen till en början så får man byta när det kommer.
15 svar · 3,7k läst
·
A
allinrep: På det Woody-varuhus som jag besökte hade de en prislista, men det är ingenting de får ge ut. Tråkigt men sant.
4 svar · 10,5k läst
K
Kitty: Hej! Jobbar själv på IKEA och vill bara klargöra frågan lite :) Som det ser ut nu så kommer kampanjen ni pratar om tillbaka den 18 september och håller på en bit in i december.
3 svar · 3,2k läst
A
ankan35: Tack för svar! Det stämmer att det finns både jordfelsbrytare och automatsäkringar samt ett 380V spisuttag. Då går det att använda det till både häll, ugn samt diskmaskin?
4 svar · 1,6k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Det kanske är lite sent att be om råd och dåd eftersom köket håller på att byggas i detta nu (dagtid ;) ). Vi vill ändå passa på och höra oss för om synpunkter. http://husihelvete.blogspot.com/2006/08/kket.html
0 svar · 2,6k läst
N
Nusse77: Vi har också Tidaholm och la in ett golv från Pergo, antik kastanj. Det är något mörkare än luckorna och passar in bra tycker jag. Det kanske låter lite mörkt men med ljusmålade väggar så blev det trevligt. Ett svart granitgolv skulle också passa bra i vårat kök tror jag.
6 svar · 9,2k läst
J
janbo: Valde Kvänum som "ingår" när man bygger med Trivselhus. Med de avdrag som görs från kökspengen om man väljer annan leverantör lönade det sig inte att gå någon annanstans då vi inte ville köpa IKEA-kök. Såhär i efterhand kan man väl sammanfatta det med att vi fick ett kök med mycket hög kvalitet och väldigt bra service även efter allt var installerat och klart. T.ex. hade vi
38 svar · 6,8k läst
·
A
Ankan: Tjena. Gå in på "www.futurum.se", där tror jag man kan köpa fläktkåpor med tillhörande spjäll. Här är ett exempel: Flex System Lägenhet 730 Klassisk kupa för väggmontage. Halogenbelysning, metalltrådsfilter, timerstyrt spjäll. Lycka till ! Ankan
2 svar · 4,8k läst
·
R
RicoRider: Tack för tipset om www.orsholmslackeringar.se Har just beställt två luckor i ek med rak ram. I stil med Tidaholm IKEA. Kostade 1500 kr/st. Billigt o bra... Tråden avslutad för min del.
7 svar · 14,2k läst
N
niclasella: Hej DennisK. Vi köpte både bänkskiva och kök från JK-specialsnickeri i huddiksvall. Kanon bra och mycket kunniga snickare. De tillverkar allt själva utom lådbeslag och sådant. Häls Niclas
14 svar · 22,7k läst
J
jizzo: Alla luckor som lackeras för hand, dvs av en människa och inte en maskin får alltid lite ryk på baksidan. Sen beror de ju på hur duktig han är. Luckorna hos tex ikea lackas i en sprutautomat. Där ligger luckan helt plant mot en matta = inget ryk/knotter på baksidan. Jag föredrar människa framför maskin. Mer levande resultat!!
2 svar · 978 läst
P
Per_A: Det finns även enklare/billigare lådskenor som är självstängande men som saknar dämpfunktion. Puttar man bara till dem tillräckligt så stänger de helt men med en liten smäll, till skillnad från de med dämpning. Tillverkas av Blum mfl. Marbodal tex erbjuder båda varianterna till sina kök.
2 svar · 4,0k läst
V
Vortex: 2500 för vvs och 25000 för elen hos oss.. men då var det rubbet med elen; fräsa rubbet nytt för alla rör, indragning 3-fas från hallen, ny elcentral, ny elmätare osv osv
5 svar · 7,1k läst
T
tank77: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted1
1 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.