Kök
grossa: Jag skulle nog ha valt som tidigare inlägg... Oljad ask parkett... helst tilja... då får ni det ljusa å det mörka... personligen tycker jag inte ek å valnöt går klokrent ihop.. men smaken e som baken.... sen när det gäller kakel eller glas... jag skulle välja kakel... det är absolut lättare att få rent... man vet ju hur det är att putsa ett glasbord å få det snyggt.... hur e det
tank77: Snyggt! Ikea måste sälja mängder av Abstrakt eftersom hela Sveriges befolkning verkar ha det snart 8-)
tank77: [citat] Om du går in på elavdelningen på detta forum hittar du svar på din fråga och det grundligt, använd sökfunktionen bara!
Nallis: [citat] hahaha det var roligt uttryckt, jo vi har ekbord och stolar, stolarna är klädda i brunt typ mocka. Så jag vill det ska passa till det med, har bruna linne panelgardiner med.
EL1: Vi har snedställt vår "bardisk" som i vårt fall är bänk, häll med vinställ under samt en frihängande rundas skiva som frukostbord. På det sättet kunde vi ha det rätt smalt längst in och ändå få till det. /EL
gavle: Vi skall ha en köksö på hjul i köket med 2 50-skåp under. Vi skall ha en oljad ekskiva på men inget "överhäng" för att kunna sitta. Vi tänkte bygga till en hylla längra ner i sitthöjd på sidan. Har någon gjort det? eller har någon något tips?
Guns: Jag skulle nog ta bort hörnskåpen till vänster och ha rakt där också, ser mer symetriskt ut. Bara en liten tanke ;)
Vortex: Det är ju sant förstås, blir ju väldigt trixigt om man skulle få för sig att byta fläkt och upptäcker att det är betongvägg som sticker fram lite här och där.
erikoesterberg: Jag ser att jag måste putsa luckorna också! Nu tänkte jag snickra ett matbord, finns ej riktigt som vi vill ha det. Vi vill ha mörkt trä med 1/3 svart sten i mitten på längden. Finns bara i ek vad vi har sett, vill dock ha det lite mörkare.
Videonisse: Vi fick Ädel Vit levererad i juni, dom hade mycket hög kvalitet. Inte ett fel. Det var däremot lite sämre med en del Faktum hyllplan.
inredare07: Det snyggaste jag sett är en inbyggd köksfläkt vid gaveln av köksbänken. Bara dra den ut och sen är den i gång.Ingen stor gräslig kåpa på väggen. Fins det någon som vet vilka lrav en ventilator ska ha i köket? M3/h i insugningseffekt. Det går att bygga en fläkt av en liten ventilator med ett kolfilter? Trevligt att gömma skiten. Designkåpor my ass. Tommy :D
Misse_o_Mojje: Ja!! Det går att laga, eller sätta i nya gipsskivor. Vi bytte ut våra (de var lagade sedan tidigare...) Om man lagar tror jag att man sätter in kortlingar mellan reglarna vid det trasiga stället och fäster en ny "lapp" där. Nån annan som gjort det får svara om det är rätt. /U
jarlhov: Hej ! Jag funderar på vad eller rättare sagt om jag ska göra något under orginal stommarna i vår lägenhet innan nymontering. Skåpen står som bekant på sockel på ett fyrkantigt regelverk med lös grus/betong innanför "fyrkanterna". Frågan är ska man bara låta det va och montera ikeaköket på de befintliga reglarna. Eller ska man tömma ut lite grus i varje "fyrkant" och hälla i
mikkat: http://www.stenaline.se/stena_line/sweden/lillsemester_-_resmal/polen/sv/sveriges_lagsta_priser_finns_i_polen.html www.e-compass.se /M
ankan35: Firman har kontaktat mig och kommer att kreditera fakturan, så jag kan anlita någon annan istället.
lillajuni: så väldigt mörk är ju inte liljestad ändå, och ska ni ha ljusa väggar blir det inte alls så mörkt i rummet som man kan tro. i vårt förra kök var det bruna luckor, men kändes inte alls mörkt. vill ni ha liljestad, köp det!
erikoesterberg: En inbyggnadsdiskmaskin, i vart fall min egen, har inget skåp att stå i. Den utnyttjar intilliggande skåps väggar och bänkskivan. Om den står bredvid en spis så finns det alltså ingen vägg som hindrar fukten att gå in i spisen. Jag har själv min diskmaskin bredvid skåpet där jag har en spishäll, ugnen är dock på ett annat ställe. inbyggnadsugn är nog inget problem men jag skulle
¤ akila ¤: Här är våra precis nyinköpta prylar, från 2 lokala affärer och elgiganten. kyl/frys (elektrolux, 60-modul, rostfritt) diskmaskin (cylinda, helintegrerad) spishäll (gram, ej induktion) inbyggnadsugn (elektrolux, rostfritt) inbyggnadsfläkt (cylinda) centraldammsugare (elektrolux) tvättmaskin (siemens) avfuktare (woods) 34.819:- Det skiljer visserligen en del på våra paket, vi har valt
Hemmakatten: Har ingen personlig erfarenhet av hoar med skarpa hörn, men har alltid tänkt att de måste vara svårareatt hålla rent. In en ho med rundade hörn drar man ju bara ett tag runt i diskhon så är den ren. Såg att Blanco nu precis kommit med hoar (Blanco Claron) med hörnradien 10. Dvs. hörnorna är fortfarande kantiga/skarpa med övergången är lite mjukare. En sån vill jag ha! :) Och det
ordain: Se denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9230/0
erikoesterberg: Den enda jag känner till är Noorcool men dom har bara hörnkyl. Kostar ca: 24000:- http://www.norcool.se/default.aspx?CatID=1108
pappskallen: Kan till 99 säga att det är granulit, har den själv och tycker fortfarande att den är den mest naturtrogna och snyggaste stenen. När jag köpte den kostade den 429kr per kvm, hörnstenen gick på 25 kr styck.
pappskallen: Det är dessutom en lätt installation att göra själv, man behöver således inte ha en installatör om man inte vill, men som sagt allt beror ju på hur det ser ut......... att hitta ett ställe att fylla på är inga problem, brukar finnas på var och varannan mack.
Misse_o_Mojje: Min första tanke innan jag läst din text var att svart skulle vara fint...Det vore kul att få se vad det blev :) /U
Skogsbananen: Det är klart det går! Lite Hilti ankarmassa eller nåt liknande att fästa bultar med så sitter det nog. Våran nybyggda balkong sitter i alla fall med sånt och den har inte ramlat ner än ;)
Robert_Maria: En dum fråga kanske men har du installerat lådbromsarna? ;)