5 892 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Nytt kök...
Då vi har fått vattenskador i köket (se till att inte kylskåpet läcker vatten
)så har vi påbörjat projekt köksrenovering. Tidigare än vad vi räknat med då vi även har fuktskador i bägge badrummen, enligt de som varit här och mätt upp fuktnivåerna så var det viktigast med köket så det är där vi börjar. Nu behöver vi input på vårat kök. Vi har idagsläget ett så kallat u-kök, litet och trångt. Det är 270x240 cm, så det är inte stor yta där.
Vi vill ta bort detta u-kök och göra ett parallel kök istället. Vi behöver nu input på om det är rätt av oss att göra så.
Har lagt ut lite ritningar på min blogg över hur vi har tänkt oss att det ska se ut
http://olsson.blogg.se/
Vi vill ta bort detta u-kök och göra ett parallel kök istället. Vi behöver nu input på om det är rätt av oss att göra så.
Har lagt ut lite ritningar på min blogg över hur vi har tänkt oss att det ska se ut
http://olsson.blogg.se/
Hej!
Jag länkar in din bilder här medan jag funderar på lite kommentarer! Jag tycker det är bekvämare att få allt samlat...



Vi ska precis renovera vårt korridorkök, jag blev förvånad över hur litet ert såg ut! Kolla min tråd för inspiration (?) eller något:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9110
Jag länkar in din bilder här medan jag funderar på lite kommentarer! Jag tycker det är bekvämare att få allt samlat...



Vi ska precis renovera vårt korridorkök, jag blev förvånad över hur litet ert såg ut! Kolla min tråd för inspiration (?) eller något:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9110
Tackar för hjälpen, försökte men fick inte in bilderna här.
Ja, vårt ser mindre ut på bilderna. Det är ca 270 långt och 240 brett, så det är litet.
Men jag tycker vi fått in lagomt med skåp, det är inte mer skåp i det kök vi har idag. Det är väldigt opraktiskt med en massa död yta som inte går att använda till något, tycker jag.
Ja, vårt ser mindre ut på bilderna. Det är ca 270 långt och 240 brett, så det är litet.
Men jag tycker vi fått in lagomt med skåp, det är inte mer skåp i det kök vi har idag. Det är väldigt opraktiskt med en massa död yta som inte går att använda till något, tycker jag.
Kan det vara smart att byta plats på kyl och skafferi? Jag plockar åtminstone oftare i och ur kylen är skafferiet, med tanke på avställningsytan brevid.
Har du sopsortering i köket, kan var bra att planera för den.
/Ulle
Har du sopsortering i köket, kan var bra att planera för den.
/Ulle
Det var en tanke, helt rätt att man plockar ur kyl och frys oftare en vad man plockar ur skafferiet. Angående sopsortering så blir det en liten sopstation under diskbänken, resten hamnar i förrådet. Kom gärna med mer förslag!Misse_o_Mojje skrev:
Kom gärna med mer förslag.ginnfilt skrev:Vår yta är en meter längre och 10 cm smalare, cirka 370x230...
Det gör mycket med längre kök, på en hel meter ryms mycket, jag skulle vilja ha förhöjd diskmaskin och höjd ugn men det går inte hos oss.
Brevid diskbänk och kyl/frys, har ni en hel vägg där?
Det är en hel vägg där.
Hur är det på andra sidan, dörr eller helt öppet?Det är helt öppet och man kan förlänga väggen vid spisen ett par decimeter men vi vill helst inte det.
Då det är en öppning in i köksdelen där bänken börjar så vill vi hålla den fri från högskåp. Det känns som det blir öppnare om vi gör så.halloy skrev:
Men tackar för tanken. Kanske det finns någon annan som har fler förslag?
hej hallå... satt på ikea å ritade lite med era mått
nu kanske jag e ute å cyklar... men det e bara ett förslag... har svårt att ladda ner så jag försöker att förklara
på den sidan ni har kylen + skafferi om ni sätter ett 50 skåp bredvid sen sätter spis + ett 40 skåp å inga överskåp
på andra sidan sätter ni 30+60diskmaskin+60diskbänk+60+60 å sen överskåp på det...
vet inte vad ni tycker men när man ser det på bild så känns det enhetligt + att det inte blir så trångt när en står å lagar mat den andra ska diska å fylla maskinen
men detta e bara ett förslag...
lycka till
nu kanske jag e ute å cyklar... men det e bara ett förslag... har svårt att ladda ner så jag försöker att förklara
på den sidan ni har kylen + skafferi om ni sätter ett 50 skåp bredvid sen sätter spis + ett 40 skåp å inga överskåp
på andra sidan sätter ni 30+60diskmaskin+60diskbänk+60+60 å sen överskåp på det...
vet inte vad ni tycker men när man ser det på bild så känns det enhetligt + att det inte blir så trångt när en står å lagar mat den andra ska diska å fylla maskinen
men detta e bara ett förslag...
lycka till
Det skulle fungera, problemet är att vi kan inte flytta fläkten, den måste vara där den är, vattnet kan vi flytta som vi vill.grossa skrev:hej hallå... satt på ikea å ritade lite med era mått
nu kanske jag e ute å cyklar... men det e bara ett förslag... har svårt att ladda ner så jag försöker att förklara
på den sidan ni har kylen + skafferi om ni sätter ett 50 skåp bredvid sen sätter spis + ett 40 skåp å inga överskåp
på andra sidan sätter ni 30+60diskmaskin+60diskbänk+60+60 å sen överskåp på det...
vet inte vad ni tycker men när man ser det på bild så känns det enhetligt + att det inte blir så trångt när en står å lagar mat den andra ska diska å fylla maskinen
men detta e bara ett förslag...
lycka till
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden