T
tank77: Man kan ju undra om folk läser instruktionerna som följer med?
4 svar · 3,3k läst
rqu
rqu: Vi valde granit i köksdelen av vårt kök, där man står och slaskar, i sittdelen vanligt golv. http://quensel.nu/cgi-bin/ids/albums/Pictures/2007/Apartment/dbfile_018.jpg
3 svar · 5,4k läst
M
mgb62: Hej alla I vårt nybyggda Willa Nordic hus (vi flyttade in julen -04) har vi Siemens hushållsapparater, bl.a en side-by-side vilken då var Siemens "top of the line". Denna kyl/frys verkar ha som standard att med en intervall på ca. 6 mån. helt lägga av och tappa kylan. Hitintills har vi fått det reparerat 4 ggr på garanti. Läget nu är att när vi kom hem efter att ha varit borta över
0 svar · 2,1k läst
J
Jocke_T6: Hej! Är det någon här som har handlat av Ballingslöv i Arninge och kan säga om dom är bra att ha o göra med? Ska nog köpa kök av dom snart hade jag tänkt, men tänkte kolla här först för andras eventuella erfarenheter... Tack på förhand!!
0 svar · 4,1k läst
S
Sailorman: Hej. Skulle nog satsa på vax, såpa eller mattlacka den. Lackning håller för mest:-)
1 svar · 6,0k läst
N
Nisse73: Ballingslöv säljer 915mm breda överskåp i en 2-3 ölika höjder.. 316mm, 412mm och 508mm Dessa passar utmärkt. www.ballingslov.se
5 svar · 2,9k läst
M
Mikael K.: Vi har planerat in ugn och micro (med varmluftsfunktion) i ett högskåp som står intill kylskåp. Inga problem enligt två säljare som vi talat med på IKEA. Jag frågade om man skulle ha någon extra täcksida eller så men det behövdes inte ens det. Den värme som går ut från ugn och micro går rakt fram.
3 svar · 3,3k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Efter närmare ett och ett halvt års bortavaro från forumet gör jag comeback med att lägga upp den efterfrågade skissen från IKEA. Det står "copyright Jocke 2002" (okänd IKEA-förmåga) i hörnet men jag har tagit mig friheten att lägga till lite text i själva skissen. Jag gjorde som jag beskrev en påbyggnad med (till slut tre) 60-överskåp ovanpå diskmaskinen. Inte speciellt lätt
19 svar · 30,5k läst
·
designtrollet
designtrollet: som med allt annat det finns bra upo pryla,r bra elextrolux tex likväl som de finns mindre bra upo och elextrolux. få dåliga märken, generellt var kvaliteten dock bättre förr. jämför finnishen, pris, kvalitet etc... det lönar sig satsa på kvalitet.
9 svar · 7,0k läst
J
Jikad: Hej, Är det någon som vet vilken vit färg som luckorna är lackade i?
0 svar · 3,1k läst
D
duell: Är det någon som vet var man kan få sin diskho underlimmad i en laminatskiva i Göteborgs-området? Jag har varit på Silvan, K-rauta och Hornbach, men de kunde inte. På Hornbach fick jag dessutom en föreläsning om att det inte går och att han skulle vilja se vem som kan göra det...
0 svar · 4,2k läst
F
Fixarns_pöjk: [citat] Ser rätt coolt ut. Även avdelningen med "designparkett". DEt kanske ser lite oroligt ut med sån "limstavs"-look dock?
12 svar · 10,2k läst
M
mins: [citat] Jag köpte min Stalabänk av Culimar i Hammarbysjöstad. Där har de några dammiga exemplar som du kan känna på. Kvaliten verkar god, och väldigt bra planeringsprogram på Stalas hemsida, där du direkt får priset. Vi tillreder ofta maten vid arbetsytan på diskbänken. Den känns stum, och iochmed det rostfria så kan man slaska på ordentligt :)
13 svar · 7,7k läst
V
vickeva: Finns det någon slags kylaggregat som kan hålla ett skafferi på sådär 14-16 grader året om?
0 svar · 5,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det lustiga i sammanhanget är att många konsumentmaskiner (Electrolux bl.a.) har både varm- och kallvattenmatning, men där varmvattenmatning inte är installerad inuti maskinen. Ej heller någon anslutning. Dock en pluggat uttag i plåten på baksidan.
1 svar · 3,5k läst
K
klitsie: granit eller rostfritt är ju helt klart bäst ur hållbarhetssynpunkt. laminaten är ju mer fuktkänslig, massivskivan kan ju spricka, men hur repkänslig är rostfria skivan? annat rostfritt blir det ju lätt repor i. men jag kan inte förstå hur man kan rekomendera laminat istället för granit!! mer än ekonomisk synpunkt
10 svar · 11,0k läst
·
B
Bogeymannen: Tack för infon!
2 svar · 1,7k läst
B
Byggarinnan: Hej! Vi funderar på att byta till en utdragbar kökskran (med spolfunktion nedtill och utdragbar funktion upptill) och undrar om några här på forumet har tips på snygga sådana?
0 svar · 2,9k läst
A
Aniska: Orsaken till att vi kanske skulle ha två kranar var att vi fyndat diskbänken på Blocket - inklusive en dyr kran. Samtidigt har jag (efter att min sambo funderat högt) haft med alternativet med dusch i planeringen. Men att ha TVÅ är kanske lite mycket.
4 svar · 3,9k läst
B
bobbo_krull: [citat] Troligtvis stämmer det gällande släktskapet. Även om de flesta biologer kanske säger emot... :-) (Har hört att vi endast har en kromosom mer än en potatis.. Så ja, hamstrar, det kanske inte är så konstigt.) Sedan är det ju så att man kan aldrig få för mycket förvaringsutrymmen och avställningsytor.... Det spelar ingen roll hur mycket ni tar i. :-) Om det sedan är vettiga
6 svar · 2,6k läst
B
bobbo_krull: [citat] Dessutom finns det inget bra sätt att vattensäkra upphöjda diskmaskiner, vilket kommer att leda till problem när du får en vattenläcka från diskmaskinen. Tänk också på att vattensäkra andra ändan av slangen till diskmaskinen, där 45% av alla vatteskador i köket uppstår... MvH BoBBo
25 svar · 4,8k läst
·
L
LUDDET: Hej! Jobbar också för fullt med att planera ett kök. Har rivit ut allt gammalt nu. Ett gott råd: TA DEL AV BYGGA HUS FORUMS samlade erfarenheter. Läs igenom trådarna på "kök". Det gör att det tar längre tid till besluten. Men är garanterad värt tiden. Hur är det t.ex. med avståndet mellan ugn och fläkt?
1 svar · 2,3k läst
·
pitufina
pitufina: Vår diskbänk var från decosteel, iofs kostade den runt 25000 men å andra sidan var den 4 m lång med uppböjd bakkant. Frakten ingick i priset.
16 svar · 25,3k läst
pitufina
pitufina: Vårt Kvikkök gick på runt 100 000 men då kostade bara diskbänken 25 och dessutom valde vi inte de billigaste vitvarorna. I det ingick även ca 50 kvadrat golv och all färg, spackel, belysning mm. Nästa kök vi köper blir nog också ett Kvik, bättre grejer än IKEA (äkta blum-beslag bland annatI) och mycket snyggare tillbehör att välja på. Nöjdast är vi med diskbänken och diskhon
9 svar · 9,0k läst
ByggPutte
ByggPutte: Hade monterat en list om Du inte ska kakla på väggen. Mvh Putte
5 svar · 7,0k läst
ByggPutte
ByggPutte: Så små att borra ur och plugga inte är ide? Mvh Putte
1 svar · 4,4k läst
ByggPutte
ByggPutte: Brukar använda schotchbrite för puts av träskivor. Finns speciella för trä. Mvh Putte
9 svar · 13,9k läst
ByggPutte
ByggPutte: Ikea har väl sina vinklar med brickan som Du skruvar igenom. Skulle köra med 5*50 skruv med platt skalle. Mvh Putte
1 svar · 2,5k läst
K
Kjell_G: Normalt händig så klarar du att byta skivan. Fundera på nuvarande bänkhöjd, kanske läge att höja upp bänken? Standard idag är 90 cm men eftersom medellängden ökar kan det finnas anledning att höja några cm. Själv föredrar jag laminerat av två anledningar: billigare i inköp och lättare att underhålla, orkar själv inte hålla på med olja i parti o minut. Har sett på dotterns
3 svar · 12,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.