Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Hur inte koll på STH tyvärr. Sök på "ILVE" i forumet. Lite dyrare än andra, men det är rejäla grejer som håller. Det brukar också vara rabatt på listpriset. Annars finns ju Viking om man har snuskigt med pengar. http://www.viking-inventum.com/
7 svar · 6,0k läst
MoN
MoN: Det finns väl 6mm MDF?
6 svar · 4,7k läst
M
Martin_Blomberg: Läste nånstans att gummilisten som isolerar runt dörren med tiden blir spröd och därmed mindre isolerande. Detta bidrar till att det går åt mera el. Det går tydligen att byta den gummilisten.
1 svar · 6,7k läst
M
Martin_Blomberg: Är det någon speciell orsak till att du inte sliper bort det med excenterslip och papper med kornstorlek 60, sen 120 och ytterligare finare (typ 400)? Dels får du bort alla fläckar, dels kommer din bänkskiva att bli len som en barnarumpa. Och sedan är det bara att olja in bänkskivan igen. Jag kör med Kinesisk Tung Tree oil som har de minsta oljemolekylerna och därför tränger djupast in
3 svar · 26,0k läst
B
bobbo_krull: [citat] Om ventilationen är baserad på självdrag, kan du ställa till det ordentligt om du inte har stenkoll på läget. in-luft blir ut-luft o. dyl. Någon kanske inte får någon ventilation alls, du kanske får någon annans toalukt i ditt kök... Om du trots det "måste" ändra på det, kontakta fastighetsägaren / brf-styrelsen, och en ventillationsexpert. /BoBBo
1 svar · 5,8k läst
E
Engan23: ok tack, går ut lite försiktigt för att sedan öka..
21 svar · 17,9k läst
Tripod
Tripod: Mycket nice...längtar
24 svar · 10,8k läst
·
Tripod
24 svar · 10,8k läst
·
B
bobbo_krull: [citat] Mr Besserwisser har rätt..... Så länge du bor i en "normal" lägenhet så får du stora problem med VA-rören. Ibland är det möjligt att flytta en liten bit. Men inget jag normalt skulle rekommendera. El är det inget problem med, utom möjligen det estetiska då (synliga kablar från det gamla till det nya stället, beroende hur det ser ut nu) men det är tekniskt inget problem,
7 svar · 5,6k läst
A
abbe_: Har bara köpt ett nytt kök, ett Haga kök. Var nöjda med kvaliteen på köket i allmänhet, man fick dock göra en del tillval för att få det bra, tex gångjärn. Deras lösning på infällda spotlights i undersidan av överskåpet var inte bra (då 2003 i alla fall), det blev sprickor på insidan. Haga köket tog inget ansvar för detta, tyvärr. Leveransen från Haga köket var under all
1 svar · 4,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Ah! Där har du ju faktiskt en anledning till att använda silikon.
5 svar · 6,1k läst
S
snickar_lasse: hej ! montera luckan ca 6-7 mm över kanten på luckan.sedan kan du montera maskinen rätt i ök dom andra luckorna.det blir ett litet avstånd upptill.går att bygga ner. det knepiga med luckan är att den tar i själva metallen på maskinen.
11 svar · 11,8k läst
B
basdanne: mjo... ur en rent hygienisk synvinkel så är nog rostfritt bättre. Kommer nog att bli en rostfri bänk av något slag i alla fall vid diskbaljorna och spisen.
30 svar · 9,6k läst
H
HenrikL: Hm.. ingen svar.. då får jag svara det själv :D jag köpte multifix vit för att sätta de glasmosaik.
1 svar · 3,0k läst
M
mins: Hej. Håller på att bygga i köket. Vår sotare (Huddinge) påpekade att det skulle vara luftspalt bakom gipsen. Han mumlade också något om att det skulle gå att inspektera, eller se ev rökutveckling. Därför blev det plåtreglar mot murstocken. Att tillägga är att vi har köksskåp nära rökkanalen (murstocken). Har du bara kakel mot murstocken (hela vägen upp) så kanske det är
4 svar · 2,8k läst
Besserwissern
Besserwissern: Hej! Du går till kakelbutiken som plockar fram rätt fix! Vid dosor får du antingen använda FÖRHÖJNINGSRINGAR om det ska vara korrekt. Eller längre skruvar om det ska vara enkelt. Du ka själv såga till hålen med antingen såg eller hålborr. Tänk på att inte köpa ett för hårt kakel som kan ara svårt atthantera för en nybörjare. Lycka till!
1 svar · 3,1k läst
Klura
Klura: Mitt kök är också i vinkel så slangen som följde med (2m) skulle inte räcka till. De var inte speciellt billiga men jag fick en 5 meters gratis, då de hade varit lite krångliga med leveransen. Har inte varit borta någon längre tid än och vi använder vatten och is dagligen. Men vi fick tipset att tappa ur några glas om det stått vatten still i slangen ett längre tag.
3 svar · 5,6k läst
L
LUDDET: Skall renovera ett kök igen där det tidigare finns skåp från Marbodal. Tänker försöka dölja skruvhålen från magnetlåsen helt denna gång. Vill inte måla hela ytan. Det blir för jobbigt inne i ett skåp. Funderar på att i stället maska av och måla en rand strax innanför dörrarna. Känner någon till en slitstark färg som skulle kunna användas?
4 svar · 20,0k läst
·
A
andersthlm: [citat] Jo det finns en skiva som heter just kompaktlaminat. För att ge ett svar så tycker jag tintin gav ett bra svar.. pendelsticksåg, kör på lägre pendling och ett finare tandat blad och från undersidan av skivan om nu sticksågsbladet slår uppåt dvs.. :) lycka till
4 svar · 14,4k läst
J
jonne72: Kanske till slut bord delge forumet hur det blev... Det blev en mörkgrå kakelplatta. Dock inte den stora tjocka klinkerplattan vi först tittade på, utan en tunnare kakelvariant. Bilder på vägen fram, samt resultatet finns här: http://www.flickr.com/photos/9638561@N08/sets/72157601657697277/
12 svar · 16,4k läst
·
S
Schonas: Det är väl säkert en smak sak det där med Laminat kontra klinker, men vi är i alla fall supernöjda med vårt laminat, det är relativt varmt att stå på även barfota och inte lika hårt. Angående Ikeas diskbänkar så hade vi hört att dom precis som nämndes ovan är lite klena (tunn plåt) och att dom även var lätt repade så vi köpte en Franke i stället. Vitvarorna i vårt kök
36 svar · 9,3k läst
·
T
tintin4fun: Du kan utan problem avsluta gipset precis ovanför klacken och använda kakelfix att fylla ut det lilla tomrummet med när du sätter kakel. Detta gör det dessutom mycket enklare den dagen du tröttnat på kaklet och vill byta. Till sist lägger du, som alltid, en liten silikonsträng i underkant av kaklet när allt har härdat.
1 svar · 2,0k läst
J
jannebmw: du menar väl inte djupet?för 330 cm har till och med jem o fix
3 svar · 4,6k läst
AstaS
AstaS: Tack Johan - det var ett väldigt bra tips! Jag håller nämligen på att försöka fundera ut ett platsbyggt kök och då behöver man ändå veta de här måtten. Det finns ju liksom en tanke bakom måtten också.
5 svar · 3,4k läst
pinebar
pinebar: T-sprit eller bensin brukar fungera för att lösa tejpklister.
1 svar · 4,1k läst
AstaS
AstaS: De där låga såg inte så kul ut. Men att kika på italienska e-bay är inte någon dum idé. Tack för det tipset.
3 svar · 7,9k läst
·
M
mazz: Hej SKulle till och beställa köket idag. Vi hade bestämt oss för en underlimmad ho i laminatskivan. Valet föll på en Blanco Axia 8 i silgranit, men nu när vi pratar med köksleverantören så har hans leverantör av bänkskivor haft ett fall där lösningen har spruckit då man satte en silgranitho i en laminatskiva. De vill därför inte göra sådana lösningar längreutan endast
0 svar · 3,1k läst
M
Marge_III: Kolla med ett snickeri som tillverkar kök. De kan säkert hjälpa dig.
13 svar · 9,5k läst
Miles
Miles: Dom här skulle du ju kunna fälla in så att inget all sticker ut. [bild] http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70084685
3 svar · 2,0k läst
Buuzzz
Buuzzz: Köket snart klart ;) Det enda som var "restnoterat" var fronten till diskmaskinen. Nu har vi inte diskmaskinen på golvet utan det är en utdragslåda under och sedan diskmaskinen på det. När jag ska öppna diskmaskinen så tar den i lånad som sitter under..... Vill ha allt i linje i underkant. Fråga: Visst fanns/finns det en "diskmaksinsfrontshöjare" så man drog fronten upp/ut? Hoppas min
0 svar · 1,6k läst
·
F
f91jsw: http://www.beslagsbutiken.se/ har även cc 87 mm på några modeller.
7 svar · 18,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.