Hej!

Vi håller på att renovera vårt kök. Vi har precis varit och tittar på spisar. Den vi bestämde oss för är 60 centimeter bred. utrymmet för spisen är dock 70 cm. Alltså blir det en ful glipa. Finns det någon som har en smart lösning?

Vad har ni för skåp på sidorna av spisen ?

Tänk om och titta på 70 bredd igen. Har man en gång haft 70 så saknar man de 10 centimetrarna när man byter. Och det finns inget bra sätt att fylla ut mellanrummet utan att byta skåpen.

Kan man lägga bänkskivan över glipan kan man bygga om glipan till ett litet insticksfack att hänga kökshanddukar i (som torkar snabbt av eftervärmen från ugnen) eller ett skåp för plåtar/stora skärbrädor eller nåt annat fiffigt.

+1 på att köpa 70-spis.

Annars är det väl klassiskt att stoppa in nåt vinställ (galet bredvid varm spis), ungsplåtsskåp (har du redan underst i spisen). Vi kommer göra en liknande lösning, så jag har köpt på mig extra täckskivor från IKEA att bygga med.

Jag skulle försöka utnyttja utrymmet till att hänga handdukar.

Köp 70-spis. Vissa 70-spisar är byggda på 60-spisar med bredare häll och har ett 10-cm plåtskåp vid sidan om ugnen. Det är en betydligt bättre lösning än att bygga något eget bredvid spisen.

A
Annars skulle jag satsa på en utdragbar handuksstång om ni ska ha kvar spisen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.