J
Jan-Å: Primern ökar fästet för fixet, jag skulle ha primat alla ytor. Speciellt på dom glatta i så fall. Putsad lättbetong har vi i hela övervåningen, det är ett praktiskt material tycker jag går att spika i och man kan borra med skruvdragaren utan slag bara att använda rätt plugg när man ska fästa nåt och skitbra om man behöver göra ett hål mjukt och enkelt. Jag putsade om
3 svar · 2,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja det stämmer och det vet jag egentligen också att jag sett och använt för längesedan men de är inte lätta att hitta och jag vet inte om de även finns med nedåtvända tänder... DeWalt vet jag har haft breda blad iaf...
15 svar · 5,4k läst
·
Raceman
Raceman: Marbodal har väl blums lådor? Här har du alla fakta för montering: http://www.blum.com/se/sv/02/50/index.php Här hela katalogen: http://www.blum.com/catalogue/index.php?sp=sv
1 svar · 2,2k läst
S.Wiklund
S.Wiklund: just nu så ligger våra planer på ombyggnad i köket på is då det är ebb i kassan för det. det gäller ju att man ahr lite "dollars" när man börjar och att man har allting hemma då redan. och ett nytt ikea kök är ju inte gratis direckt. hehehe
7 svar · 2,8k läst
·
stiga
stiga: [citat] De hällarna är i grund och botten inte gjorda för att planmontera. Tillverkarna har särskilda hällar just för ändamålet planmontering.
5 svar · 4,8k läst
H
home: aa det var DecoSteel jag menade
5 svar · 1,9k läst
cederbusch
cederbusch: Dontino: du kan kanske tillägga att vara arg på dig själv för att du skyltade öppet med din egna dumhet! :P Skämt åsido har jag gjort sådana där repor på vita kylskåp och kökluckor där jag tyckte att jag var smart som använde svinto för att få bort fläckar jag irriterat mig på länge. Sen hade jag nya fläckar att irritera mig på. Ska ta för vana att lyssna på frugan innan
5 svar · 37,6k läst
stiga
stiga: Bara att köra. Skåpet kommer att få jobba aningen mer när du kör ugnen men det är marginellt. Vill du ha mer material mellan så sätt en täcksida mellan skåpet och kylan.
1 svar · 5,2k läst
stiga
stiga: Om du skaffa en extra hög diskmaskin så tror jag du slipper problemet då "viket" på den kommer längre ner. Att dra fram sockeln blir lite sådär om man inte har 36 i skostorlek...
3 svar · 4,1k läst
stiga
stiga: Är det ett alternativ att bygga in ön i ett "U" av vanlig vägg av regel och skivor? Ser rejält ut + att du slipper förankra skåpen i golvet för att få en säker lösning, du kan göra som vanligt och skruva dem i "U"-väggen.
3 svar · 3,2k läst
N
NikkoE: Som Raceman skriver så ska du inte jämföra stommarnas färg med luckor eller täckskivor. Be att få jämföra en vitmålad lucka med den synliga framkanten och bilda dig en uppfattning om färgen skiljer. Jag har själv Vedum-kök och kan inte hålla med om att lackarbete och finish är dåligt. Tvärtom skulle jag vilja säga. Det finns inte många som är bättre, däremot många som är
6 svar · 3,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Någon snygg pastellfärgad nostalgidesign. http://www.smeg.se/Catalogue/AestheticLine.aspx?LID=71
1 svar · 2,1k läst
F
Farzan: Ja, det är precis som Ikeahantverkaren säger. Jag rätade upp ena väggen så att den var rak i sig och hörnet blev 90 grader. Det hjälpte inte helt för den andra väggen var krokig och kunde inte rätas upp av diverse skäl...och jag fick stå och customsåga hörnbiten av bänkskivan på plats. Men jag hade åtminstone någonting rakt att rätta in allt mot och det underlättade i alla
7 svar · 20,9k läst
J
jhenrikj: Siemens har en Pizzasten som tillbehör till sina ugnar, men den e dyr som attans... http://www.tretti.se/tillbehor/siemens-hz327000
4 svar · 5,5k läst
cederbusch
cederbusch: Du kan ju ev köpa en stomme av lämplig strlk och sätta cirkelsågen i! Så dyra är de ju faktiskt inte. Då är du iaf 100% säker på att få kulören och ytan rätt.
3 svar · 4,3k läst
J
Jozo: Finns det någon som känner till om det finns nåt företag som tillverkar moderna skjutbara köksluckor. Mitt kök är original från 50-talet och jag gillar verkligen funktionen, men skulle vilja ha lite modernare skjutdörrar när jag byter kök. Jag vet att det finns ett företag som nyproducerar "gamla" skjutbara dörrar, men det är inte såna jag är ute efter. Tacksam för alla tips.
0 svar · 5,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: OT: Theofils i Göteborg har butik som säljer till privatpersoner. De har ett stort sortiment av Blums produkter.
9 svar · 18,5k läst
J
Joukko: Låter ju bra det. Hur är det med kvalitet mm på ugnar, micro och häll? Jocke
2 svar · 2,6k läst
Consensus
Consensus: Lösningen med skarvar i inspektionslucka är INTE ok längre. Så får man inte bygga idag om man ROTar eller bygger nytt. Det var en typisk idiotkompromiss från 70-80-talet. Jag hade två såna luckor i min tvättstuga. Den ena byggde jag bort genom att flytta in alla skravar innanför fuktspärren. Den kvarvarande luckan är lättinspekterad men vem sjutton öppnar den dagligen för att
11 svar · 4,0k läst
Peter2400
Peter2400: Vår glasskiva hålls endast på plats av två vägguttag, vi tycker också att det ska vara lätt att ta bort och byta det som ligger bakom. Vi har satt fast alulister på glaset, sedan är det bara lägga dit en bit tapet eller presentpapper bakom, man behöver inte ens vara så noga med tapeten pga listerna.
19 svar · 11,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: De ligger dikt an...
1 svar · 1,6k läst
Jojx81
Jojx81: Efter som det är en utbyggnad kan VA placeras vart som. Dörren till höger ät tänkt att gå till en uteplats
4 svar · 1,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Bl.a 15x57 som borde funka fint för TS ;)
8 svar · 22,6k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Vi har en spegel ovanför vår diskbänk. Den är limmad direkt på väggen, som iofs var rak och slät.
7 svar · 2,0k läst
L
lisacila: Åh, toppen! Jättetack! Det var helt korrekt, New kitchen! :-D
2 svar · 1,3k läst
·
pinebar
pinebar: Om du har en bra såg kan du nog bara plugga och limma ihop stommarna rygg mot rygg också om du vill. Det blir ju ett beslag kvar i varje hörn ändå för att skruva ihop dem och det brukar väl bara vara en i varje hörn även på de djupa skåpen? (Då får du iofs ett djupt skåp utan vägg i mitten och dörr på varje sida.)
4 svar · 2,3k läst
·
C
cullberg: Hur gammalt är skåpet?
1 svar · 2,9k läst
F
fn76: Japp. Kontakta en inredningssnickare som återanvänder lådfronten och använder BLUMs lådor innanför, det finns ett flertal varianter att välja mellan. Min far har gjort det i ett antal kök. Det är inte lönt att nytillverka lträlådor som ska glida på skenor på det sätt som du har idag.
1 svar · 3,3k läst
E
ekan2010: men gubbar alltså. ja känner igen den där tonen hos gubbarna. i alla fall röstar jag också för hårdvax, har bara bra erfarenheter!
7 svar · 14,4k läst
M
myrstack: Har du en "normal" espressomaskin med portafilter blir det ju en del vridmoment när du använder maskinen så det du ställer den på bör ju ha gummitassar eller liknande för att ligga stabilt mot ekskivan. Ikea har haft brickor i rostfritt för att sätta under diskställ på träbänkar men jag är osäker på om storleken räcker till i ditt fall. Flera tillverkare har lådor att ställa
7 svar · 5,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.