T
Thomas123: Inte mer än det vanliga. Lägger du dom i rummets längdriktningen så känns det ännu längre och tvärs om om du lägger dom på andra ledden.
21 svar · 3,9k läst
·
MaWa71
MaWa71: [citat] Säljer de något alls? Jag lyckas inte få fram några produkter eller priser överhuvudtaget på deras hemsida.... :S
1 svar · 1,5k läst
E
Eld: Såvitt jag vet säger reglerna bara att det ska finnas en åtkommlig avstängning så en kulventil borde duga bra om den sitter så att den går att komma åt under diskbänken.
1 svar · 1,2k läst
B
Bex0: Ja, jag känner väl lite så jag med. Plånboken säger väl egentligen nej, men vad gör man när hjärnan säger något annat :) Vad är ett ca pris för ett kök utan vitvaror från de lite bättre märkena?
2 svar · 1,1k läst
A
A-Man_08: Liknar mitt gamla kök, men svårt att se. Du vill nog ha en spis där plattorn inte är i bredd utan ovan och underifrån tänkt där du står. Hur mycket plats finns det vid kylen?
7 svar · 9,9k läst
·
M
Marksten: Oops, såg inte att det fanns ett liknande inlägg för inte så länge sedan. Hade tänkt följande. Kyl/ frys Husqvarna Ung/micro Elektrolux Häll Bosch Fläkt oklart Disk cylinda/asko
1 svar · 1,2k läst
A
A-Man_08: Farsans kök har samma problem, den enda och bästa lösningnen är att torka på kanten efter man har blött ner. Tyvärr är det försent när det gäller hans luckor.
8 svar · 16,6k läst
·
C
cullberg: Detta gäller väl även rostfritt, Nästan enklare att hålla glaset rent och snyggt om du har en bra fläkt.
2 svar · 4,5k läst
C
cullberg: Det kan kanske gå att lägga en passbit på platten ovanför skåpen så att det skapas en takanslutning. Men jag hade prioriterar som sagt att linjera skåpen i ovankant.
6 svar · 2,8k läst
C
cullberg: Men kolfilter är fortfarande en nödlösning, oftast har man någon typ utav alliance system när man bor i lägenhet som bygger på självdrag. Nu för tiden när man stammrenoverar så brukar man däremot försöka att få till systemet så att det finns möjlighet att sätta in en vanlig fläkt. Så kolla med styrelsen innan du gör något annars kan det göra mer skada än nytta.
5 svar · 8,6k läst
P
passe-snass: vad blir priset med farkt och i svenska pengar då? blir det blilligar om man köper flera? har du någon hemsida man kan kolla på modellen?
1 svar · 1,5k läst
N
Notch: Fick bort den igår, tröttnade så det fick bli den lite våldsammare metoden. Lite fogar som gick sönder bara, men nu är den väck. Ska montera den nya under helgen, lite småfix innan bara :) Tack iaf tipsen! Lär nog kommer mer frågor med tiden.
8 svar · 1,8k läst
C
coss: finns en bättre variant från Neff, samma koncern, finns i tyskland och england att köpa. Väldigt snarlig gaggenaus häll. Ta dig förbi tex Nolte kök på birger jarslgatan. http://neff.de/produkte/kochen-backen/kochfelder/elektro-kochfelder/autarke-kochfelder-mit-induktion/80-cm-breit/T44T80N0.html?source=browse
4 svar · 2,6k läst
cederbusch
cederbusch: Kunde inte bestämma oss så det fick bli en spånskiva istället. :D Skämt åsido, vi fick offert på en plåtbänk. Men för 14 tkr kände frun att då kan man lika gärna titta på en stenskiva. Och efter lite tänkande igen så är vi tillbaka på trä. Jaja... får se vart det landar.
47 svar · 11,7k läst
·
Thomas59
Thomas59: [citat] Har faktiskt ingen aning om varför de grövsta modellerna inte verkar avsedda för gipsskivor.Kan ju vara så att det stora hål som behövs försvagar gipsskivorna i sådan grad att vinsten med en grövre modell äts upp av försvagningen men det är bara en lekmannagissning. Hur som helst så ska jag lägga denna infästning på minnet. Ser flera andra områden där denna
61 svar · 14,8k läst
·
S
Stealthen: [citat] köpa först - tänka sen. hade först tänkt att ha den "orginal". men nu har mina planer ändrats. panellack har jag läst någonstans, funkar det?
3 svar · 5,9k läst
T
tobiashult: Efter mycket om och men bestämde vi oss för att köpa skivan från panelstugan. Vi vet då att vi får snygga vinkelskarvar och en bra skiva som ska tåla en del. Det här med alla val i samband med renovering är svårare än man kan tro :-) Tack för era synpunkter!
6 svar · 7,8k läst
C
cullberg: Instämmer med föregående, Ser billigt ut annars!
2 svar · 4,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Unna er annars granit just i fönstret och lägg en bit på botten och ställ en tunn bit uppåt som täcker skåpets baksida samt bänkskivans bakkant och låt den gärna sticka upp 10-15mm så du får en kant som hindrar saker och vatten att komma ner. Har gjort detta många ggr när det varit granitskiva och det kan bli lika snyggt om du kombinerar lösningen med en laminatskiva om du hittar
4 svar · 1,3k läst
gruset
gruset: Hej, Jag behöver hjälp med att få tag på dessa båda knoppar/handtag till mina föräldrars kök. Köket kommer från Ballingslöv och är från sent 80-tal. Nu ska farsan bygga till och har lyckats hitta likadana luckor men går bet på knopparna/handtagen. Jag har letat på byggmarknader, Ballingslövbutiker och diverse nätbutiker men kammat noll. Någon som känner igen dessa och vet var
0 svar · 1,5k läst
·
rqu
rqu: Du kan ju kolla med Culimar, http://www.culimar.se/bankskivor-granit.html Bror Törner säljer också bänkskivor, http://www.stenfirmatorner.se/?id=3&brand=&bid=5&type=3
6 svar · 2,8k läst
The Tor
The Tor: Jag har två för stora kylskåpsunderlägg som skall klippas till så då kan jag ju bygga en diffusionsspärr av spillbitarna. Klär jag dom i ugnsfolie så har jag både hängslen och livrem. :)
12 svar · 14,9k läst
J
jonas-o: Hej, Vet inte om det är aktuellt längre men bolaget som gick i konkurs var bara en av flera importörer av insinkerator. Kvarnarna går fortfarande att köpa på tex. HTH. //Jonas
1 svar · 2,6k läst
Z
Zuzza: Aktiverar denna lite äldre tråd ;) Finns det ingen på forumet som vet hur Invitas kök är och hur de ligger till prismässigt? Kvalitet?
1 svar · 2,0k läst
E
Edvuld: Tack ikeahantverkaren, det blev perfekt med filens hjälp! Vinterlim, och kanten sågad på bandsåg med anhåll. Kanske hade blivit 1% rakare med rätskiva och cirkelsåg, men har inte köpt någon finklinga än, så bandsågen var mycket smidigare.
5 svar · 2,8k läst
v-g
v-g: Med tanke på dagens kvalitet på vitvaror skulle jag tänka betydligt mer på garantier osv. Ryker en häll eller diskmaskin så är troligen hela förtjänsten uppäten om man inte får det lagat gratis.
1 svar · 801 läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: *Flytta till vatten och avlopp* //Patrik
1 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.