6 735 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
IKEA 211 cm kök 250 cm takhjöd?
Hej, har lite panik då vi beställt IKEA kök 211 cm högt men börjar inse att det inte kanske riktigt passar när man har 250 cm takhöjd. Blir mycket luft ovanför.
Någon som byggt liknande? Bilder? Tips?
Får i värsta fall försöka stoppa leveransen och ändra överskåp till 92 cm och högskåp till 233 cm, men då finns det inte med enkel dörr.
Mvh
Peter
Någon som byggt liknande? Bilder? Tips?
Får i värsta fall försöka stoppa leveransen och ändra överskåp till 92 cm och högskåp till 233 cm, men då finns det inte med enkel dörr.
Mvh
Peter
Om du hade varit jag skulle jag absolut bytt till 92cm överskåp! (dessutom avskyr jag kontinentalhöjd pga att det bara är en damm- och fettfälla) Det borde även bli billigare att göra så än att köpa fler skåp. Måste du ha enkel dörr till högskåpet?
Det finns 35 cm höga överskåp på Ikea, vilket hade resulterat i en totalhöjd på 246 cm. Tråd med liknande diskussion: http://www.byggahus.se/forum/koek/156780-blindskiva-oever-vaeggskap.html
Jag antar att avslutningen med vitrinskåpet vetter ut "i det fria"...? I så fall kan du sätta en täcksida som döljer skåpssidan och gapet bakom skåpet, dvs en täcksida avsedd för det djupa högskåpet.
Jag antar att avslutningen med vitrinskåpet vetter ut "i det fria"...? I så fall kan du sätta en täcksida som döljer skåpssidan och gapet bakom skåpet, dvs en täcksida avsedd för det djupa högskåpet.
Vi vill ha enkel dörr för att det ena högskåpet ska ha städskåpsinredning som inte finns till det högre skåpet, det andra högskåpet är ett skafferi och dubbeldörr suger verkligen där.
Glömde nog säga att det är en kund som fått "second thoughts" så allt det beställda är enligt order, men man vill ju ändå ha nöjda kunder så man gör vad man kan.
Glömde nog säga att det är en kund som fått "second thoughts" så allt det beställda är enligt order, men man vill ju ändå ha nöjda kunder så man gör vad man kan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Dubbeldörrar brukar man från flera leverantörer fästa samman med två järn på insidan så att de hänger i varandra och således öppnas som en lucka...Monterat skrev:Vi vill ha enkel dörr för att det ena högskåpet ska ha städskåpsinredning som inte finns till det högre skåpet, det andra högskåpet är ett skafferi och dubbeldörr suger verkligen där.
Pust, back on track. Visade kunden högskåpslösningen och han tyckte som jag att det beställda 211 cm köket såg bättre ut och gav, det 240 cm smala, köket ett luftigare intryck. Eftersom ordern är på väg och det skulle bli ganska mycket extrajobb med att byta överskåp och högskåp så är jag
igen.
Tack för tipsen.
Tack för tipsen.
Klicka här för att svara