Har ett problem, vill ha en 12 mm stenskiva. Häll över, ugn under.
För att de inte ska slå i varandra måste något göras för att höja upp bänkskiva. Sett det på två bilder, hur har det gjort. Någon händig som kan hjälpa mig.
tack
För att de inte ska slå i varandra måste något göras för att höja upp bänkskiva. Sett det på två bilder, hur har det gjort. Någon händig som kan hjälpa mig.
tack
Jag antar att man köper en ugn/häll som är avsedd att monteras på det viset. Det är i praktiken en vanlig spis för infälld montering, inte separat häll och inbyggnadsugn. Luftspalten som krävs finns bakom plåten över ugnen och ventileras ut bakom/under.
Vi köpte vår på IKEA, men den går inte att sätta riktigt så tight. Men IKEA är ju inte kända för att göra de exklusivaste prylarna, så det finns säkert de som ser ut som den på bilden, om det inte är ett fuskbygge. Den ser ju rätt äkta ut på bild?
Det man kan göra är att sätta en 16mm skiva under bänkskivan så att man får upp den lite över skåpen, hittar men sen rätt ugn och häll skall det inte vara några problem. 10cm måste vara missuppfattning.