7 568 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Fjäråskupan eller Siemes köksfläkt ?
Står i valet och kvalet ang följande två väggmonterade 700mm fläktar:
Siemens LC758WA60
http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/fläktar/LC758WA60.html?source=browse
Fjäråskupan Carisma
http://www.fjaraskupan.se/carisma.html
Undrar om någon har erfarenheter av dessa. utseendemässigt lutar det åt Fjäråskupan, men känner mig lite tveksam.
Tips emottages tacksamt !
mvh/ Lasse
Siemens LC758WA60
http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/fläktar/LC758WA60.html?source=browse
Fjäråskupan Carisma
http://www.fjaraskupan.se/carisma.html
Undrar om någon har erfarenheter av dessa. utseendemässigt lutar det åt Fjäråskupan, men känner mig lite tveksam.
Tips emottages tacksamt !
mvh/ Lasse
Hej !
Tack för snabbt svar Hobbe. Det låter ju inte så bra ang det där med knapparna. Att belysningen är "slö" kanske är en feature som Fjäråskupan påstår sig ha - tror det var dom som skrev att lamporna tändes/släktes "mjukt" i deras kåpor. Det verkar även som alla deras kupor har dimmer - inget sånt som spökar på din ?
Hur dumt det än låter så är jag lite skeptisk till att köpa svenska, handbyggda fläktar. Att dom är handbyggda är självklart ett +, men jag har fått för mig att en relativt litet märke som Fjäråskupan är, har mindre möjlighet till provning och kvalitetshöjande åtgärder, både vad det gäller ekonomi och resurser. Dina dåliga knappar kanske är kontentan av just detta...??
Tack för snabbt svar Hobbe. Det låter ju inte så bra ang det där med knapparna. Att belysningen är "slö" kanske är en feature som Fjäråskupan påstår sig ha - tror det var dom som skrev att lamporna tändes/släktes "mjukt" i deras kåpor. Det verkar även som alla deras kupor har dimmer - inget sånt som spökar på din ?
Hur dumt det än låter så är jag lite skeptisk till att köpa svenska, handbyggda fläktar. Att dom är handbyggda är självklart ett +, men jag har fått för mig att en relativt litet märke som Fjäråskupan är, har mindre möjlighet till provning och kvalitetshöjande åtgärder, både vad det gäller ekonomi och resurser. Dina dåliga knappar kanske är kontentan av just detta...??
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Min kupa har dimmer. Den funkar ok men hur ofta använder man dimmer när man lagar mat? Att lamporna är slöa har säkert med dimmer-elektroniken att göra. Touch knapparna är lite dåliga så vet man ju inte om man lyckats tända eller inte från 4s senare. Den fungerar bra för övrigt men jag tror att en Siemens håller bättre kvalite.
Varför tror man så mycket, vad för inte svara då man vet något, anngående Fjäråskupan så är det bara att läsa innan till i databladet så står det hur man tänder belysningen, ett kort tryck belysningen tänder direkt håller man på knappen längre så får man dimmer så svårt var det , en som vet.
En manual är aldrig fel när det kommer till så invecklade saker som köksfläktar:x, men i detta fall tror jag att ägaren till fläkten har lärt sig tända/släcka under de 3-4 år han haft den.Skumpen skrev:
Jag beställde en Siemens igår och känner mig just nu nöjd med valet
mvh/ Lasse
Har själv en Fjäråskupa sedan ett år tillbaka. Initiellt konstrade elektroniken men utmärkt service och nya delar skickades utan något som helst tjafs. Be din elektriker skicka räkningen hit sade de.
Sedan dess har den fungerat utmärkt.
Sådan service och kundvänlighet är idag tyvärr väldigt ovanligt!
Sedan dess har den fungerat utmärkt.
Sådan service och kundvänlighet är idag tyvärr väldigt ovanligt!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden