L
Luvis: Nu har vi löst problemet. Dels skulle det vara en annorlunda lådstomme till den minsta lådan, och dels skulle fronten monteras "uppochner". Men nu har vi ett annat problem. Kolla gärna här: http://www.byggahus.se/forum/koek/158030-ikea-hoegskap-med-utdragslador-ladrona-sticker-ut-foer-mycket.html#post1180098
12 svar · 19,1k läst
Saxpy
Saxpy: [citat] Jo, jag såg det men den jag har idag har väldigt lågt specat värde men den låter mer än någon annan jag någonsin varit med om. Litar inte riktigt på "specat"-värde på fläktar.
2 svar · 2,6k läst
V
veasel: I vintras byggde jag ett nytt litet kök i kolonistugan, alltså det fjärde. Här kommer lite före & efterbilder: Härlig luckor, utgången bänkskiva (Mistelmönstrad Numerär), handtag Grej, spis från Jula (men har kompetterat med en enplattors fristående induktion), hemmasnickrad tallrikshylla, istälet för kakel har jag målat rutor på baksidan av två glashyllplan till väggskåp. För
1 svar · 5,5k läst
·
Milkshaken
Milkshaken: Allt praktiskt jobb med hörn går fetbort... har sett dom med hörnspis.... Inget roligt fast snyggt, javisst....vi har själva en hörn"Slask" ja vattnet och allt är där... diskmaskinen jämte.... Usch o fy..... Nej dela upp det istället om ni har möjlighet.... Vi ska satsa på en köksö i nästa kök istället..
8 svar · 2,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Som det ser ut på din nya bild så verkar det yttre skåpet släppa från väggen lika mycket som graniten gör och detta kan mycket väl vara nödvändigt om väggen är sned på ena eller andra hållet. Problemet med nästan alla granitleverantörer är då att de inte mäter upp ordentligt och snedkapar skivan i bakkanten utefter väggen då det antagligen är för mycket jobb för dem. Då
4 svar · 1,8k läst
·
I
Inger F: Tack Huggan, men min man vill köpa på Kvik så han får exakta mått och mindre jobb. ( De heter dfi geisler) Ikea har väldigt bra stora provbitar som man kan lägga under deras överskåp. Toppen!
2 svar · 2,3k läst
L
lavin: kanske en fast L-formad sittbänk med ett litet fikabord. Det är ju ofta själva sittandet man vill åt, jag skulle inte kunna tänka mig ett kök utan fåtölj eller mjuk bänk. En mindre huggkubb modell lös köksö tror jag hade passat in i ert hus istället för matbord- Sen är det trevligt att gå ut till ett dukat bord. Även om matsalen senare skulle hamna ute på verandan så är det
11 svar · 1,7k läst
B
bYkICr: Har någon köpt kök från de? Hur är kvalitet? pris? leverans?
0 svar · 3,1k läst
E
eviljava: [citat] Korrekt! Nu minns jag... :D Lite väl "B" om man skall vara helt uppriktig. Kolla in någon annan leverantör istället? Kvik har faktiskt ganska schyssta skivor i sten (både äkta sten och stenkomposit). Deras kompakta stenkompositskivor är faktiskt riktigt snygga och förmodligen inte så mycket dyrare än IKEA:s ihopsnickrade "stenskivor".
4 svar · 4,1k läst
Tyresö
Tyresö: [citat] Givetvis ska en behörig elektriker göra avinstallation/installation om hällkabeln är ansluten i en väggdosa vilket du kommer få svårt att hitta en elektriker som åker ut på ett sånt litet jobb. Men om du slår av huvudsäkringen och ser hur trådarna är kopplade, så kan du enkelt göra ett eget kopplingsschema med papper och penna, så att du vet hur du ska installera hällen
6 svar · 2,8k läst
·
C
coss: Bör absolut inte lägga kyl frys på samma som annat. Går en propp om du kör disken på kvällen och kompressorerna slår till och vad mer du har på så märker du det på morgonen med rätt ledsen min. LLVP bör absolut ligga på en egen med, fick jag reda på när elkillen drog vårt kök och bytte elcentral. Så den kommer snart bo på egen plats.
11 svar · 5,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ok... ja då hade jag klätt väggen med plyfa istället och sen när inredning och bänkskiva är på plats så limmar du dit 6mm gips där du ska kakelsätta. Tjocklek på plyfan kan du ju ta vad du har råd till utrymmesmässigt. Det drar ju bättre i lite tjockare...
3 svar · 1,8k läst
B
bYkICr: Har de bra priser på ho jf med t.ex. sigro.se?
39 svar · 10,3k läst
A
A-Man_08: Jag minns våran gaspis vi hade, far tyckte den var ett utmärkt verktyg till att laga mat. Själv använde vi den mest till att tillverka bomber och annan pyroteknik, otroligt att vi inte sprängde hela lägenheten :)
15 svar · 8,5k läst
A
Anna108: Vet någon var man kan få tag i en extra djup kyl/frys som är integrerad med snickeriluckor??? Vet att GE har en amerikansk modell som är 82 cm djup, men som ej är integrerad. Är i behov av ha en stor kyl/frys. Har sneglat på Gaggenau RX491 cm, som är 90 cm, men den stjäl för mycket av vårt skafferi. Skulle därför vilja utnyttna djupet istället och söker därför efter en DJUP
0 svar · 2,6k läst
tallmilan
tallmilan: Precis, ingen tjänar på att man har en solid skiva.
12 svar · 11,6k läst
Caspár
Caspár: [citat] Bror Duktig ??? Nä, det vill jag inte kalla mig. En glad amatör som alla (ett flertal) här på byggahus.se.
28 svar · 8,5k läst
J
Jan-Å: Man får det man betalar för. Vi har inte IKEA:s kök utan valde HTH pga avsevärt större flexibilitet men har en hel massa andra grejer från IKEA som absolut motsvarar min förväntan.
9 svar · 1,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vi handlade också våra gasolpryttlar på Fogas fastän vi bor norr om stan. Helt klart värt resan dit. Instämmer i övrigas positiva kommentarer.
5 svar · 2,1k läst
N
Niah: Tack för era svar. Vi har bestämt oss för att köra på en "snedfläkt"!
5 svar · 5,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ska inte behövas då kompaktlaminatet sällan är skevt. Skulle någonting göra att den inte ligger an mot stommen inne vid så ha en tyngd på medan du kaklar t.ex och sen lägger du ju en silicon mellan kakel och skiva som sen håller den nere.
10 svar · 6,7k läst
titanium
titanium: Det finns en hel del: http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=32761&visdybde=3&aktiv=32758 Det går även att använda de som är för badrum. http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=32176&visdybde=3&aktiv=32133 Gå in på dekoröversikt. Finns en he del snygga.
2 svar · 4,5k läst
T
Tokv41: Tackar för alla synpunkter.. Nu är skivorna monterade och spottarna infrästa.. Blev en hel del extra jobb iom att skivan fick lov att skarvas samt att spottarna byggde mer än täckskivan varpå stommarna fick lov att fräsas ur under.. Men det blev bra till slut förutom en detalj.. Två av spottarna sitter inte lika som de övriga pga slarv varpå ljuskällan ser annorlunda ut i bänksivan
37 svar · 38,1k läst
·
M
mackan845: ok tackar så mycket för hjälpen consensus.
2 svar · 3,8k läst
H
hempularen: Allt beror på varför det blivit en fuktskada. Om felet kan betraktas som ett dolt fel, så är det den tidigare ägaren som ansvarar gentemot er. Observera att det oftast är väldigt svårt att få ett fel klassat som dolt fel. Byggaren har normalt en garantitid på 2 år. Men den är en garanti gentemot beställaren, dvs den förre ägaren, beroende på hur den är formulerad så kan garantin
1 svar · 2,1k läst
cederbusch
cederbusch: De viktigaste funktionerna är att ugnen värmer innehållet, att hällen värmer det som står på den, att micron kan värma innehållet och att diskmaskinen diskar disken. Den här diskussionen med touch och vred löser man enkelt genom en sån här: [bild] En induktionshäll med en magnet som fungerar som vred. Man tar bort magneten och hällen är helt låst, dvs barnsäker. Magneten stoppar
30 svar · 5,1k läst
M
MathiasFr: Sedan några år kör vi med en fristående liten ångugn för restautangkök, en Angelo Po FCE4V som inte tillverkas längre. Köpt begagnad, ett par dagars rengöring och en ny magnetventil och den tuffar och går. Kommer att göra allt jag kan för att undvika en normal ugn för hemmabruk den dag den ger upp. Fördelar: Otroligt snabb uppvärmning,30°/min om jag minns rätt. Fläkten är
21 svar · 57,8k läst
E
Edvuld: Jo, fast jag menade egentligen vanlig hård klinkersfog som håller sig fräschare än silicone. Men i vilket fall verkar det inte vara någon bra idé, så jag har kört med silicone.
6 svar · 4,2k läst
Alpha
Alpha: [citat] Några ställen.. http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Lo/363366_X_2008-07-08_112625_259.jpg http://www.elonline.se/belysning/bankarmaturer/97 Större byggvaruhus har säkert med om man spanar runt lite :)
12 svar · 6,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.