A
aabris: Mer input, snälla:-)! Jag råkade göra två inlägg och såg att några svarat på mitt andra inlägg, men jag kan tyvärr inte läsa det, eftersom det är borttaget.
3 svar · 17,3k läst
P
pope70: Vad fint...;)
2 svar · 1,8k läst
S
Segge: Jag satte inte när jag la i höstas. Varför förvärma luften som ska kyla? Uponor hade ritat att det skulle vara överallt i köket men när jag visade riktningen för rörisen som kollade om vattnet så var han inne på min linje att inte lägga under kyl och frys. Nu blev det ändå lite slang där men utan värmeplåt.
1 svar · 1,2k läst
Charlie2
Charlie2: Finns läckra eluttag som har pop-up funktion, om du har 70 cm djup bänkskiva är de perfekta att ha i bakre kanten. Bara att trycka ned så syns de inte alls. Snyggt med vitt blankt kakel 5x5 cm. Har så själv, från bänk till tak - lite industri, som i tidigare inlägg.
13 svar · 8,9k läst
Bricco
Bricco: [citat] Men Alloc är väl inte direkt tunga prylar heller med sina 3mm tjocklek så det bör ju gå att sätta direkt på befintligt kakel. Tror Arga Snickarn gjorde så med.. om det nu är någon vägledning :) Det andra är iofs tjockare men inte beroende av väggen bakom eftersom det fästs med skruv och/eller kantlist och kan tas bort.
13 svar · 4,1k läst
W
WAR: Har samma funderingar jag med, kul att se att det finns en tråd om detta. Min plan är att köpa en vit Panasonic Viera TV för att ha denna som kökstv, sen ansluta en pyttepc via HDMI för att kunna använda datorn för Spotify, Internetradio, visa recept mm mm Funderade på en allt-i-ett dator med pekskärm till detta men det faller på att ytterst få av dessa kan användas som vanlig tv med.
25 svar · 7,6k läst
·
K
Kattmatte2: Tack för era svar.
10 svar · 1,9k läst
K
10 svar · 1,9k läst
A
anden88: Det var ju mindre roligt :(
2 svar · 3,1k läst
W
Wezz: Tack, där såg jag fler som skulle kunna funka! Lättare att leta när jag vet vad det heter med.
2 svar · 2,9k läst
B
Bluff: Hej Jag har köpt en blandare från Mora som är liknande en sk grovköksblandare. Frågan om denna är: Ska det gå att vrida kranen som med en traditionell blandare? Det sitter en liten skruv man kan dra åt/ska dra åt som nyper runt kranen så man inte kan vrida den, men det blir inte stumt?!?
0 svar · 1,5k läst
F
freke69: [citat] Micron och diskmaskinen får gå så länge de fungerar, får se sen vad det blir! Med spisen i hörnet så blir det en större arbetsyta mellan diskhon och spisen! Och hade att välja på om spisen skulle vara där den var innan eller hörnet!
45 svar · 12,3k läst
·
B
byggarätt: Epoq elgiganten om du ska skruva själv....
1 svar · 1,2k läst
J
jessica: Jag målade vårt när vi tröttnat på det och inte visste vad vi ville ha istället. Det blev jätte bra! Inga problem alls:)
8 svar · 2,7k läst
L
lasloforbes: Gera, definitivt! Måste bara bli såå mycket snyggare.
5 svar · 1,4k läst
L
lavin: Det blir helt svart, inget problem. Behandlingen var också väldigt enkel så dra dig inte för att göra det. Pensla med luten som är som vatten, pensla in heavy duty oljan för att fixera det svarta och sen pensla på hårdvaxoljan. Låt vänta i två veckor innan du ställer något på den och klart!
8 svar · 13,8k läst
S
steve5432: Hej! Tack för svaren. Var osäker på om ång-ugnar för inbyggnad verkligen är praktiska då vattenbehållaren tar en del utrymme i sidled, och ugnarna som sådana är väldigt små om man jämför med en "vanlig" ugn. I alla fall upplever vi det så när vi tittar runt lite. Bra att ång-ugnar även kan fungera som vanliga ugnar, dvs utan ånga om man nu önskar det. Då får det nog bli en
7 svar · 1,9k läst
E
emmaeriksson: Jo, det är inklusive dörren. Men problemet är att kyl/frys står bredvid varandra längs en vägg "upptryckta" mot ett hörn, och kyl/frysen är den som står längst ut. Därmed skyms ju högskåpet lite bakom den utstickande dörren. Hade det varit tvärtom hade väl problemet varit mindre, men då blir ju istället kyl/frysen placerad lite svåråtkomligt. Äsch. Det får väl bli som det
2 svar · 9,9k läst
K
Klockan: markusek: Nope, den säljaren gjorde mer i vinst. Påslaget 35% var inbakade i det rekommenderade listpriset från leverantören. Dvs köksfirman betalade 65% av listpriset till leverantören. Så i detta fall så var 15% av den summa vi betalade köksfirmans vinst. Anledningen till att vi fick betala delar av felbeställningen var att vi inte hade förstått att vi beställde fel från början.
26 svar · 28,8k läst
E
emmaeriksson: [citat] Tyvärr blev det inget HTH-besök, jag hamnade på IKEA istället, så jag har fortarande ingen aning om deras luckfärger.
21 svar · 4,4k läst
E
erk: Har precis satt upp väggskåp (från IKEA) med spotar under. Skåpen är 40cm breda och det sitter en spot i varje skarv. Trafon ligger förstås ovanpå skåpen och kabeln till spoten ligger i ett fräst spår mellan skåpssidorna. Det optimala hade kanske varit att fälla in spotarna, men det är ingen större fara då de inte är tjockare än 14mm.
9 svar · 4,9k läst
P
PelleSoder: Nordiska Galleriet har en del på sin sida men inga uppgifter om sitthöjd på sidan... http://www.v-showroom.com/se/8200500/products/1/3230279/1
3 svar · 1,7k läst
T
thomasx: [citat] Ja, det där är viktigt, även i domstol (även om den här "tvisten" nog aldrig kommer dit) så lär personliga minnesanteckningar ha ett hyfsat bevisvärde.
69 svar · 17,3k läst
P
pope70: Inga problem, det kan alla kökshandlare fixa till dig, kostar rätt mycket mer än en vanlig skiva dock.
1 svar · 3,1k läst
G
Georgelama12: landskrona rostfria - sök på google
4 svar · 3,3k läst
Immobil
Immobil: [citat] Då har du inte ristat tillräckligt. Prova igen!
5 svar · 3,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: De flesta byggvaruhus säljer sådana...
1 svar · 2,1k läst
S
stoffe_johansson: Varför limma går det inte lika bra att skruva? Hur gör jag vid murstocken kan man sätta gips på den också?
4 svar · 1,9k läst
Raceman
Raceman: Jag är inte riktigt säker på om jag förstår din fråga, men hon är anpassad i längd att passa perfekt i ett 60-skåp (går från innersida till innersida). Bredden på hon (det du ser) går från framkant på bänkskivan hela vägen till bakkant. Djupet på hon har jag för mig är ca 20cm men det påverkar ju inte installationen. Här kan du se en bild på en färdigistallerad dubbelho om
1 svar · 15,0k läst
·
B
bolum: Hej, tack för svar. ev får golvet ligga, dock saknas det golv under mattan framför spisen. kan ev bli ett schackrutigt Pergogolv. blir nog omlackning, är ganska många luckor av olika mått. finns det någon bra rekommendation på firma i Solnatrakten?
2 svar · 2,7k läst
·
L
lordi: Lite svårt att se på bilden, men är det de gamla muttrarna som ligger lösa bredvid? Det ser ut isåfall som det suttit 10-12 förminskningskonor på dem. Kolla på den gamla muttern om det står 12 nånstans. Om dina kopparrörsbitar också är 12 mm så bör du kunna göra precis som du tänkt.
4 svar · 7,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.