Hej!
Vi håller på att bygga köket och sambon har fått bestämma förg på kaklet ovanför diskbänk. Det blir lite mer än vanligt då vi har en fläkt som ser ut som en tratt, och skippar det väggskåpet till vänster om den.
I alla fall har hon valt färgen röd, och jag har flikt in att det vore trevligt med någon sorts mosaik som varierar lite i tonen, gärna från gråsvart till blodrött. VI har vita köksluckor och vill inte ha någon röda-korset-känsla utan gärna ett kakel/mosaik som kan förena sig något med den svarta bänkskivan och inte vara helrött. Sen tänkte jag att en blandning av svart, grå, mörkare röd liggande stav-kakel vore jättesnyggt också.
Vad tror ni om det, finns det någon sida med mera inspiration? Man har ju en bild i huvudet men det är svårt att hitta något. Vi har varit hos två olika kakel-affärer men de är tyvärr mer inriktade på badrum, och rött finns det knappt något av.
Vi kommer att ha en fodvägg i köket också som går i gråsvart- med några röda blommor... det är frugan som sköter det där för det mesta, jag försöker bara komma med lite tips när jag kan

Jag har ju fått välja luckor och bänkskiva hehe.
Vänligen
Steve