F
frankeman90: Booster är mkt bra för att snabbt koka upp vatten. Sliders - separata för varje platta ett minimikrav när jag köper ny häll nästa gång. Automatiska zooner. Med dessa tre funktioner har man det mesta som behövs till vardags. Sen måste den ju vara snygg också ...
3 svar · 4,8k läst
N
Niclas Jonsson: Ja, det är så man gör. Fräs ur erforderligt utrymme.
1 svar · 1,9k läst
DeEss
DeEss: Hade också en ojämnhet på väggen när jag satte vårt kök. Fast kanske inte så mycket som 10mm. Skippa spacklet och bre på tjockare med fixen just på den sträckan när du kaklar. Så gjorde jag och av ojämnheten syns inget längre. Tänk också på att skåpen (över och under) kan hamna "ur läge" när du monterar dom på den sträckan. Hade ett litet helsike att få vinklarna bra och
1 svar · 2,6k läst
B
Byggare Sonja: Vi har en kombi kyl/frys av märket Bosch(2008) . Nu har frysen börjat variera enormt i temperatur. Ena dagen -14 och sedan upp till -2. Aldrig nere i bottentemperatur (-22). Kan det vara termostaten eller något annat? Hur testar men detta?
0 svar · 1,8k läst
A
Anasi: Tack, ja det är nog Mobalpa.
3 svar · 3,9k läst
·
B
byggankan: Jag har ingen aning, men sätt det inte för långt bak. Jag som har ryggproblem och inte så lång får ont i ryggen varenda gång jag handdiskar för att jag måste stå lite framåtlutad för att nå under strålen. Vi har "standard" diskbänk så det beror inte på att vi placerat den ovanligt långt bak utan det gäller överallt.
2 svar · 4,2k läst
B
bijan: Hej igen! Sågade bänkskivan igår med sticksåg underifrån och med maskeringstejp på ovansidan. Det blev bra!!
17 svar · 5,3k läst
T
thebear: Hej, hmm du kanske missförstod mig, jag var ute efter en diskho-shop inte nån som kan limma det. Det stämmer att det gör ju snickarna eller stenleverantören. I varje fall, hittade dessa som verkade ha samlat en bra samling köksprylar: http://www.smarthem.se/644/c/diskbankar/infalld-diskho-enkel/ eller http://www.valomak.se/go/search/idx/5050219/t/1/pmin/1200/pmax/2500/go.htm
2 svar · 2,2k läst
Mikael C
Mikael C: Vill också underlimning i betong, vet ej om det går.
2 svar · 2,3k läst
M
mr_s_d: och låta botten sluta jäms med ytterkant sockel...men ta bort nån mm längs hela sockeln i öppningen för diskmaskinen?
6 svar · 7,6k läst
S
steve5432: Hej! Vi håller på att bygga köket och sambon har fått bestämma förg på kaklet ovanför diskbänk. Det blir lite mer än vanligt då vi har en fläkt som ser ut som en tratt, och skippar det väggskåpet till vänster om den. I alla fall har hon valt färgen röd, och jag har flikt in att det vore trevligt med någon sorts mosaik som varierar lite i tonen, gärna från gråsvart till
0 svar · 2,8k läst
H
hanssonrickard: Detta är vad som sägs i branschreglerna 2011:1: Förläggning av tappvattenledningar Tappvattenledningar ska förläggas så att eventuellt utläckande vatten snabbt kan upptäckas och så att vattnet inte omedelbart orsakar skador på byggnadsdelar, isolering eller andra installationer. Installationer som är dolt placerade och inte inspekterbara i schakt, väggar, bjälklag eller bakom fast
34 svar · 4,2k läst
·
M
MMR: Vi la in vinylmatta av flera skäl, praktiskt och enkelt, mjukt att stå på (jämfört med klinkers) samt snabbt och enkelt att lägga. Sen gjorde vi kanske felet att välja ett schackrutig (dvs både vit och svart), som vi gärna ville ha eftersom det är så snyggt. Men all skit syns hela tiden, så vi la in ekparkett i kök och hall, vi har ekparkett i vardagsrummet så det matchade väl
7 svar · 1,4k läst
L
Loggan47: Tack alla för besked. Misstänkte att något gjorts åt utförandet, de nya luckorna har inte lika stor avrundning i kanterna. Men jag får lösa det på annat sätt. Gäller bara att inte skada någon lucka framöver, hade inte tänkt byta köksinredningen ännu på några år. :)
3 svar · 3,1k läst
G
Georgelama12: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59852639#/S99836082/ Varför göra något halvdant? Kör på detta skåpet istället, blir allt mycket bättre..
8 svar · 12,5k läst
G
gaia: [citat] Om du har stängt alla tilluftsventiler och fått kraftig undertryck så är det ju ditt ansvar att öppna dem. Du kan prova att släppa mer luft i din lägenhet för att minska undertrycket. Öppna tillluftsventiler något mera så du får in frisk luft utifrån och inte dra in luft från avloppet. Moderna vattenlås är rätt klena (lite vatten i låset) och det bubblar upp luft för
5 svar · 23,6k läst
M
martin991: Ajdå... Såg att det dessutom finns olika standard för montering av luckan. En med glidskenor och en med Door on Door. Jag har en Siemens inbyggd idag och där sitter luckan stabilt fast i dörren men det är ca en cm mellanrum mellan luckan och dörren. Någon som kan något om det?
1 svar · 7,7k läst
F
freap: Tack för all hjälp, det blev dock en annan lösning som inte krävde fler hantag..
3 svar · 4,5k läst
L
led-zep: Det är en alliance fläkt i köket du ska ha om du har en på taket.
1 svar · 1,7k läst
S
SamB: Ok, tack för rådet! //Sam
2 svar · 955 läst
A
Andoz: Jag tänkte... Det är bättre om jag sågar hela skivans kanter i botten, (se b på bilden där möbelskruv finns som ska sågas) så kan man sätta den tillbaka i när jag skulle flytta härifrån. Stomme som måste riva ner bänken o så, vilket jag inte vill göra det. Vad sägs?
3 svar · 7,0k läst
·
Ada
Ada: Nardi är jättesnygga, men hur är kvalitén?
23 svar · 31,3k läst
MmeMim
MmeMim: Hej Jag tycker du ska ta med dina tankar och gå å skissa ihop med någon på ikea/epoq lr båda! Generellt tycker jag att man ska tänka på att dubbeldörr-överskåp skall vara lika breda som lådorna under så att skarvar kommer på ungefär samma ställe. Jag ser heller ingen fläkt, så har du tänkt ha en dold fläkt under skåpen behöver de ju hamna rakt över spisen som bör sitta rakt
1 svar · 9,7k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: [citat] Bra val :) Glöm inte att lägga upp bilder....
12 svar · 18,7k läst
·
M
manose: Bland annat rubrik i limegrönt. http://www.cotemaison.fr/cuisine/video-decouvrez-les-4-nouvelles-cuisines-ikea_10585.html
0 svar · 2,0k läst
M
mr_s_d: okey vi kör så ett tag så får man se om den sjunker ihop...kan ju vara bra att bara lyfta ur o torka rent.
5 svar · 9,6k läst
A
agaton sax: [citat] Jo det bör den göra. Vad jag vet så byggs majoriteten av alla hällar för att fungera med gasol och naturgas från början. För att de sedan ska få användas till stadsgas så måste tillverkarna få hällarna godkända. Detta kostar en slant vilket gör att det brukar vara enklare att hitta gasol-hällar än stadsgas-hällar. Däremot så är det olika munstycken eller dysor (tror
5 svar · 4,7k läst
A
Almson: Tack Familjen K för tipsen! Framförallt dina funderingar kring bardisk istället för sittbänk ska jag fundera kring... Jag tror ändå på att ha spisen under den gamla spiskåpan, tror det kommer se mest naturligt ut.
4 svar · 2,2k läst
A
Anders_Nilsson: Jag har salat på diskbänken vid ett tillfälle och det blir helt OK. Jag tycker att om ovansidorna ligger i nivå så tänker man inte på att undersidan inte riktig stämmer. Bara att att lägga 8 mm läkt mellan diskbänk och skåp, spackla och måla så blir det jättebra. Min uppfattning alltså.....å andra sidan är jag typen som inte stör mig på en tvåradig lysrörsarmatur i taket och
5 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.