3 063 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Ikeas krönlister-hjääälp!!
Vi skall sätta upp krönlister mot taket vid alla skåp i köket. Vi tänkte att vi kunde skruva listen underifrån genom skåpet och upp men nu är det så att alla skåp går inte nästan upp till taket. Vi var tvugna att ta lägre skåp på vissa ställen och där måste det då sättas en passbit för att få det tätt ända upp till taket, Det blir alltså ett mellanrum på ca 15-20 cm mellan skåpets översida och taket. Hur ska jag få fast både passbiten som täcker mellanrummet och krönlisten vid taket? *förvirrad* :x
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
I detta läget är det snyggast att skippa krönlister och enbart köra med en plan takanslutning mellan skåpen och taket.
Krönlister gör sig bäst när man har högt till taket och då monterar man dem ovanifrån.
Krönlister gör sig bäst när man har högt till taket och då monterar man dem ovanifrån.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Personligen föredrar jag bara takanslutning ovanför skåpen...
Taklister som fortsätter ut utanpå takanslutningen ser jag mest som något man sätter för att dölja dåliga sågningar.
Tycker de hör till väggarna och inte inredningen, men smaken är som baken.
Jag har aldrig gillat list på list...
Taklister som fortsätter ut utanpå takanslutningen ser jag mest som något man sätter för att dölja dåliga sågningar.
Tycker de hör till väggarna och inte inredningen, men smaken är som baken.
Jag har aldrig gillat list på list...
Klicka här för att svara