Mikael_L
Om det var mig du tänkte på, om du tyckte jag skrek i högan ...

Så ville jag bara veta ifall fn76 hade hårdfakta eller om det var sån där vanlig hörsägen ...

För det är väldigt populärt och lätt att hela tiden förringa vissa märken och fabrikat för att dessa har en lågprisprofil.
Förutom IKEA så brukar märken som Skoda, Byggmax, H&M, Lidl, Älvsbyhus och Mc donalds m.fl. vara populära att oreflekterat skälla på. Fast en del av dessa t.o.m har exakt samma saker som dyrare och erkända företag.

Så lika många som oreflekterat hyllar IKEA upplever jag att det är minst lika många som oreflekterat hatar IKEA, båda kategorierna utan att ha ordentliga belägg för sina åsikter.

Enligt kökssäljaren som jag handlade kök av så har Ikea ca 70% av andrahandsmarknaden för kök i Sverige. I princip alla jag känner som har bytt kök har valt Ikea. Och hitills har jag inte hört någon som har varit missnöjd eller haft några kvalitetsproblem.
Men i det här forumet får man ibland intrycket att det handlar om ren tur ens Ikea kök inte har rasat ihop efter några år...

Personligen har jag väääldigt svårt att tro att ett kök från Marbodal eller HTH.s billigare serier håller bättre än ett Ikea kök, trots att det är dyrare.

Paul-Staffanstorp
Det var absolut inte riktat åt dig Mikael_L, men det är tyvärr så på forumet överlag...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.