Håller på o planerar för vårt köksbyte och har en liten undran vad gäller lådsystem.. Vad är det för skillnad mellan metabox och tandembox lådor?

Metabox - Vita lådor, ej fullutdrag, ej dämpning, max belastning 25kg.
Tandembox - Grå lådor, fullutdrag på alla lådor, dämpning, max belastning 40kg.

Det var skillnaderna för 5 - 6 år sedan, men om det fortfarande stämmer vet jag inte.
Har nästan svårt att tro det för ingen köper väl ett nytt kök utan dämpade lådor nuförtiden?

Paul-Staffanstorp
Följ länken ovan och se vad BLUM har för utbud. Märk väl att Tandembox och Tandembox Intivo är två olika produkter. Metabox är en äldre konstruktion och inte lika avancerat uppbyggd. Den finns med fullutdrag och faktiskt numera med dämpare. Metabox innehåller förmodligen mer stål än Tandembox för den fick ett procentuellt högre påslag när BLUM justerade prisena pga råvaruprisökningar.
I mitt kök har jag både Tandembox Intivo och Metabox. Metabox till sockellådor somjag sällan drar ut och Intivo till alla andra dagligen använda lådor.

Hur mycket lådorna klarar i last beror mest på skenorna. Observera även att olika tillverkare inte behöver använda samma namn som Blum för de olika lådvarianterna även fast Blum är deras leverantör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.