Har tänkt renovera köket här hemma med nya stommar osv. Vill fortsätta med riktig diskbänk med kant, kommer fortsätta med samma storlek så i teorin skulle jag kunna behålla min gamla diskbänk som har varit med sen ´65.

Men den ser ju såklart lite medtagen ut pga ålder så jag undrar om man kan polera en diskbänk eller om det är enklare att beställa en ny, undrar också var man kan köpa rejäla diskbänkar och vad de kan tänkas kosta, men helst skulle jag egentligen behålla den gamla då det känns vettigast både ur ett ekonomiskt och miljömässigt alternativ.

Autosol.

Vim funkar faktiskt rätt bra. Här finns lite mera info. Jag skulle definitivt försöka att fräscha upp den befintliga.

Tack för svaren och tipsen/länken, Ska testa att rengöra den ordentligt innan slutgiltigt beslut tas.

Säger som wanegardh, kör med Aurosol och en hel massa "elbow grease"! Min gamla diskbänk från -56 blev som ny!!!

Jag köpte ett sett med olika slipmedel och polerskivor på Jula. Körde över diskbänken flera gånger och såg hur den blev blankare för varje gång. Avslutade med Autosol, men upptäckte att jag nog skulle täckt över omgivande ytor.
Inte alls lika kul att putsa en nyinköpt spis, där det fastnat en massa smuts från diskbänken!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.