Hej!

Vet att jag kan/borde ställa denna fråga till min säljare egentligen - men nu tänkte jag vara så fräck att hoppas på att nån vet så jag kan få svaret redan ikväll - åtålig som man är ;)

Som rubriken lyder, så ingår ju HTH-köket Vit Kvadrat i eksjöhus egnahemserie, tror även det ingår i vanliga husserien också faktiskt. Jag har ju inte gjort något avrop ännu, eller träffat HTH för att välja utformning av köket - men jag undrar, ingår det valfritt kök till ett "värde" av vad vit kvadrat har, så att jag så att säga skulle kunna lägga till pengar för att uppgradera till ett annat kök som är dyrare - alternativt välja ett annat kök i samma prisklass utan att lägga till pengar.

Eller innebär det att jag får vit kvadrat, kostnaden för mitt kök är inte relevant - och skulle jag välja något annat kommer det kosta mer pengar, oavsett vad vit kvadrat som kök har som värde?

Hoppas ni förstår vad jag menar, med min krångliga formulering... :)

Tack!

Vol

Tror tyvärr att du är ganska låst när det gäller Egnahemserien. Vi kollade lite på det och har för mig att man inte fick ändra speciellt mycket i köket. Men kan ha fel... Korrekt svar lär du få imorgon!

Köket har troligen ett värde som allt annat,
blir ditt val dyrare betalar du den del över etc.

Nu va det väll inte placering på kök TS fråga om utan köket i sig skåp luckor etc.
Där kan du göra vad du önskar.

Precis, jag vill alltså inte göra några ändringar på grundutförandet utan jag är inte så förtjust i luckorna/lådorna som ingår i vit kvadrat - dessutom vill jag troligen ha fler lådor istället för luckor och lite sånt.

Förresten, varför är det mer eller mindre omöjligt att få fram del för del på kökstillverkares hemsida? Jag har t.ex noterat att vissa har ett inbyggt "vinställ" i en utav dom högre luckorna, som ser ut att vara från HTH själva - hur läckert som helst! Men sån information verkar inte finnas på hemsidan :(. Likaså hittar jag inte vad t.ex lådor finns i för olika storlek och hur dom ser ut.

Ska ju såklart gå dit en dag för rådgivning, men jag gillar att kunna bläddra runt på internet också... Känns som kökstillverkarna inte riktigt hunnit hänga med i IT-utvecklingen..

Vol

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.