Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Exakt... :) Ska du sen inte ha den ner till golvet så finns det väl en som är lika stor som bänkskåpets sida med så då ger det sig automatiskt att den hamnar där, och där syns den allra minst.
19 svar · 3,8k läst
K
Karriärmamman: Hej! gör just våra sista övervägande av husleverantör och funderar på Myresjöhus kökleverantör HTH. kvalitet? och Pris för tillvalen enl myresjöhus prislista, ngn som har den? Tack!
0 svar · 1,9k läst
J
jacobn: Sådär nu är Köket i stort sett klart, fronten till diskmaskinen är inte färdigmålad än och sitter därför inte där. och sen så var vi tvungna att ringa en ventilationsgubbe för att kunna sätta dit en köksfläkt. Men annars är det hyffsat klart. väggen spacklade jag upp med gipsputs innan jag limmade och skruvade upp renoveringsgips. sen satte jag mosaiken i vanlig ordning och det
19 svar · 13,1k läst
·
T
Tompa01: Reservex.se har ett antal rör till Elux för några hundralappar styck. Och de de inte har på sin sida kan de fixa. Finns även fler reservdelsbutiker tex nettoparts.se mfl
5 svar · 5,6k läst
·
H
Himmapularen: Här kommer en liten trådbump: Hittade filter passande vår fläkt som är märkt med både Thermor på undersidan och Thermex Turboair på insidan av fläktkåpan. http://www.nettoparts.se/shop/kolfilter-thermex-1-8184p.html Mvh /Ola
2 svar · 8,5k läst
C
cullberg: Plåtslagare?
1 svar · 2,7k läst
P
pbengtsson: Ikea diskbänkarna är också tjockare än "standard" bänkskivor. Enklaste lösningen är väl att köpa bänksivorna från Ikea, eller har du redan köpt andra?
3 svar · 2,0k läst
A
Amatörbyggaren: Nu när nästan alla golven är på plats så håller jag på med återmontering av köket. Jag har ett par frågor som jag hoppas få hjälp med. "Tvärväggen" där diskbänken står är inte riktigt i 90 grader i förhållande till långsidan, det blir en ca 4-5 mm glipa på kortsidan av diskbänksplåten. Så har det varit i 33 år nu med resultat att lite vatten från torkstället har smugit
0 svar · 1,8k läst
Wide Glide
Wide Glide: Som gammal maskinist (ingenjör) har jag ständigt brottats med att försöka dämpa ljudet men ändå se till att maskinen får kylning. Kylningen är helt nödvändig så ljudvågorna kommer i andra hand.... Ljudbafflar och väggabsorbenter (akustikduk) är ofta ett bra alternativ.
7 svar · 6,1k läst
R
Reneeb: Tack för svaren
5 svar · 6,0k läst
R
K
Kimp: Svaret är: Ja det går bra
1 svar · 4,7k läst
kontorsråttan
kontorsråttan: Tänkte återkoppla hur/vad jag gjorde.. inget Jag lät bli att färgmatcha skåpstommen med luckorna. Resultatet: [bild] [bild] Jag är nöjd med både resultatet och arbetsinsatsen, frun kanske inte lika mycket.:rolleyes:
6 svar · 5,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hur har du tänkt fästa plåten då ??? Är det inte lättare att laga upp med bruk ? ;)
1 svar · 3,5k läst
K
karlmb: [citat] Var på Ikea idag och fick se dessa Blumdämpare. Fick panik då jag insåg att jag måste ha dem.. Väl hemma visade det sig att mitt Länghemskök från 90-talet naturligtvis hade äldre Blumgångjärn med ovala hål. Mkt nära att dämparen skulle passa såg det dock ut som.... Och så hittar man ditt inlägg! Tack, nu känns det självklart, det som jag själv hade börjat fundera
37 svar · 61,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Den uppfattningen har jag med fått... ...samt att det finns olika typer av kvalit'e även inom blum resp. Hettich...
2 svar · 2,5k läst
J
johsj: Hej, Står i valet och kvalet att beställa nytt kök. Har i stort sätt bestämt mig för GDS HTH eller Kvik. Hur har det fungerar för er som köpt kök från Göteborgs butikerna?, finns Kviks undermåliga kundkänsla kvar idag?
29 svar · 14,6k läst
·
L
Lenasv: Vi köpte vår rostfria diskbänk och våra granitskivor från www.agelito.se . Kan varmt rekommenderas, service utöver det vanliga.
4 svar · 1,6k läst
nino
nino: [citat] Jag menade handsåg, men multin blir nog också bra
18 svar · 32,9k läst
·
T
teamlundver: danke :o
4 svar · 9,5k läst
mexitegel
mexitegel: Vet flera som är mycket nöjda med sina RF diskbänkar från NeoNela http://www.neonela.se/
16 svar · 5,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Brukar inte vara några problem för erfarna elektriker att ordna med detta så du slipper uttagen mitt på väggarna. Handlar du plattorna hos en renodlad återförsäljare av plattor så kan man ofta låna saker kostnadsfritt av dem. ;) Självklart är den avslutad när du anser dig ha fått svar på dina frågor och hjälp med det du behöver men tveka aldrig för att fråga om råd. :) Lycka
17 svar · 9,3k läst
·
T
toma25: Svarar på mitt eget inlägg ifall någon har intresse: Jag värmde upp med värmepistol någon minu, vilket verkade göra massan som kittar lite mer porös. Därefter tog jag en multisåg (Fein) för att såga mig upp mellan sten och metallskenan. När metallskenan låg fritt (det gick att röra den i sidled) så tog jag en gummihammare och slog underifrån. efter några repetitioner lyckades
1 svar · 1,7k läst
M
Mikaela123: Jag söker efter en bestickslåda 20x25 cm, har sökt på nätet utan att hitta. Tar tacksamt emot tips på var det kan finnas.
0 svar · 863 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Jo, jo, men seriöst: Nu är vi inte i en torr serverhall där man drar fram en dator en gång om året för att göra lite random skit. (För övrigt har jag aldrig installerat de där utdragsmojängerna till kabelhållare, sämsta klippta plåtgrejor med vassaste kanter jag har sett.) Utan nu är vi i ett KÖK, där man skall koppla in elvispen och stavmixern en gång om dagen. Hur i
24 svar · 10,1k läst
·
N
Norje: Hej, Vi har idag ekparkett i nästan hela huset. Kök, matplats, tv-rum och hall är öppet och med samma golv. I köket har vi fått en vattenläcka och nu byter försäkringsbolaget ut köksgolvet (20 kvm). Hade gärna lagt klinkers med golvvärme men det blir tyvärr en hög kant mellan golven och det är jag rädd blir fult. Är det någon som har 2 olika golv som går ihop (varav ett med
0 svar · 990 läst
P
pinnladan: Vad planerar ni att ha för uppvärmningssystem? Om det blir bergvärmepump kanske det kan vara aktuellt med frikyla i huset? Och om det blir frikyla kan du få ett mycket fint "skafferi" med bara lite rördragning och en fläktkonvektor. Jag vet att det är mycket antaganden.. Men som sagt, ska ni ändå ha frikyla är det väldigt smidigt, speciellt vid nybyggnation, att använda den nästan
13 svar · 53,7k läst
O
obiwankenobi: Kunde vara kökslinne, brickor, plåtar. Att göra sig av med skräp som ej används är ett ständigt pågående projekt, så där håller jag med. Vad var det nu du ogillade med diskhoplaceringen, thomas59? Sent from my Nokia 3210 using Byggahus
35 svar · 13,8k läst
·
M
mers: [bild] Hallå! Ska ge mig i kast med kakling. Blir troligt ett glaskakel och funderingen är om jag bör göra något ytterligare underarbete eller om det är tillräckligt "slätt"? Vore tacksamt med lite vägledning då jag är total novis på området, tack!
0 svar · 894 läst
·
J
joey007: Siemens
35 svar · 6,1k läst
A
andersmc: Är köket motsvarande grad bättre då? Det är inte bara dyrare?
3 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.