13 523 läst ·
68 svar
14k läst
68 svar
Kostnader hantverkare rimligt?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
JLAINE skrev:
Njae... nu vet ju inte jag hur mycket erfarenhet du har av att montera köksinredningar men så enkelt är det ju dock inte alltid.
Har man t.ex högskåp som ska linjera med bänkskåpen underkant och väggskåpens överkant
så fungerar det liksom inte så värst bra att höja väggskåpen.
Jag bygger snygga kök i hyreslägenheter och med helt godkänt resultat, men visst det är skillnad på att bygga kök för 40000:- och 200000.
Antar att du Paul bygger lite mer avancerade kök där allt ska linjera. Ditt exempel om linjering med högskåpet tillämpar jag ochså, inget byggfusk här inte.
Antar att du Paul bygger lite mer avancerade kök där allt ska linjera. Ditt exempel om linjering med högskåpet tillämpar jag ochså, inget byggfusk här inte.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Klart att det är lite skillnad men tillvägagångssättet är ju ganska likvärdigt som till exempel detta med linjeringen av skåpens topp och botten som är nödvändig oavsett priset på kök.JLAINE skrev:
Den stora skillnaden är bara att de billiga måste gå snabbare att montera eftersom de som köper billiga kök inte heller vill lägga så mycket på monteringen.
Ska det gå snabbt så får ju någonting stryka på foten tyvärr...
Mindre detaljer och lite mindre noggrannhet blir det ju då tyvärr ifall ekonomin ska gå ihopa.
Det är väl en anledning till att jag inte monterar så mycket sådana kök.
(Med detta menar jag inte att du gör dåliga jobb så förstå mig nu rätt) :blushing:
Det låter ju vettigt.Hemmakatten skrev:
Nu har hantverkaren varit och lämnat en blankett som vi ska fylla i. Vi hoppas att de går med på att påbörja arbetet redan måndagen den 4:e januari och att köket är användbart från lördagen. Men vi får väl se.
Nu har maken svängt angående golv och kakel, suck. Jag vill bara ha det rent och enkelt, och nu vill han köra specialare, grönt kakel istället för vitt, och lönngolv istället för ek.
En liten varning: det är god sed på forum att enbart diskutera saker som trådskaparen har skrivit om. Att starta egna diskussioner är inte god sed, utan vill man diskutera annat så får man starta en egen tråd.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Kan ju personligen tycka att du fått ganska mycket svar på din grundfråga och man får nog vara införstådd med att det automatiskt blir följdfrågor som gör att annat kan diskuteras i en tråd på ett forum.pillan71 skrev:Det låter ju vettigt.
Nu har hantverkaren varit och lämnat en blankett som vi ska fylla i. Vi hoppas att de går med på att påbörja arbetet redan måndagen den 4:e januari och att köket är användbart från lördagen. Men vi får väl se.
Nu har maken svängt angående golv och kakel, suck. Jag vill bara ha det rent och enkelt, och nu vill han köra specialare, grönt kakel istället för vitt, och lönngolv istället för ek.
En liten varning: det är god sed på forum att enbart diskutera saker som trådskaparen har skrivit om. Att starta egna diskussioner är inte god sed, utan vill man diskutera annat så får man starta en egen tråd.
I detta fallet handlade det ju i grunden om vad som styr prissättningen på ett jobb och då blir det ju som så att olika anledningar börjar diskuteras som i detta fall vad som styr kostnaden för kakelsättningen.
Tycker inte alls detta är till att starta egna diskussioner...
Jag har fått otroligt mycket svar och det är jättekul när det leder vidare! Man lär sig jättemycket!
Kändes bara som det var på gränsen till att starta ett nytt ämne, och då kan det bli svårare att använda sökfunktionen.
Inget att vara upprörd över tycker jag. Det är bara att tacka nej till offerter som man inte är nöjd med. Bedrägeri kan ni aldrig få det till, firman får debitera hur de vill och speca hur dåligt de vill, sen är det upp till er att värdera det.pillan71 skrev:
Man bör alltid ta in flera offerter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden