Hej har kvik xl mano som har bänkskåp 80 cm höjd. Benen kan minst vara 9cm och bänkskivan är 3cm vilket ger diskbänkshöjd 92cm mot standard 90. Hur kommer det kännas? Ni andra som har xl skåp hur gjorde ni?
 
Jag har precis monterat ett xl kök ifrån kvik och jag tycker det är mycket skönare med den höjden

Jag är 1.90 kort.
 
Det beror precis på hur långa ni är. 900mm är normalt i lägsta laget för personer längre än 180, medan 920 uppfattas ofta som högt av personer under 165. Men de individuella skillnaderna är stora. Ofta kan man försöka hitta olika höjder på olika platser i köket (högre köksö, möjlighet att lägga en tjockare skiva på en separat sektion osv). Om det funkar för dig eller ej med 920mm kan bara du avgöra. Ut och testa. Eller lägg en extra skärbräda eller bricka under i ditt vanliga kök och testa redan ikväll!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.