Det är säkert framtaget för dem som vill dölja allt (allt!) i köket. Jag hade funderingar på att konvertera den vanliga Torkyn till inbyggd, men hejdade mig när jag insåg att den stal för mycket användbar plats.

skulle absolut kunna tänka mig en sådan, för ärligt talat så är det inte direkt vackert med torky tunnor

Cool, undrar vilken diameter det är på hålet, nån som vet?

/Magnus

Tackar.

Den här var ju lite skoj!
Tar visserligen värdefull skåpplats, men har man dåligt med bänkyta så det ju perfekt.

Nu har vi iofs dåligt med båda, men absolut nåt att klura på :)

Oh vad jag önskar jag hade sett detta innan köket kom på plats! Jag har sökt med ljus och lykta efter en diskret lösning för den fula rullen till en plats där den behövs, vid diskbänken. Briljand lösning, tycker jag som har gott om skåpsutrymme och hatar fula saker.

Ska prata med min snickare och se om det skulle gå att göra i efterhand, har nämligen en 40 mm tjock panel under väggskåpen som alla lampor och eluttag sitter, vilket ger en totaltjocklek på nästan 60 mm med stommen.

Tror ni att man kan sätta den där i ett underskåp :confused: visserligen kommer det sticka upp en toffs, men jag ska inte ha några överskåp

evasch skrev:
Tror ni att man kan sätta den där i ett underskåp :confused: visserligen kommer det sticka upp en toffs, men jag ska inte ha några överskåp
Det går säkert i början, men ett av problemen med Torkyn är att man behöver "rycka av" pappret i en sådan vinkel att du skulle slå handen i bänkskivan. Denna inbyggda kanske är annorlunda, men tittar man bilderna placeras pappershållaren närmare framkanten av väggskåpen.

Vi funderade också lite på det där med att ha papperet kommande upp ur bänken, men kom fram till att det nog blir ganska kladdigt fort och svårt att städa om man har det så. Vi sätter en sån här på väggen istället.

Pinebar, var kan man köpa den? Finns den i typ borstat stål, dvs inte kromblank?

Undrar detsamma som maabse...

Edet har stängt ner sin egna webshop. Finns Torky on the inside någon annanstans att köpa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.