Nu ett par månader senare är köket nästan klart så då får jag väl bjuda på lite bilder:
Renoverat kök med VEDDINGE vita luckor, TORHAMN vitrinskåp, ORRNÄS handtag och Forbo Marmoleum Click golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite annorlunda jmf med skissen men rätt så likt ändå. Luckorna är VEDDINGE vit förutom vitrinskåpen som är TORHAMN. Handtagen är ORRNÄS. Golvet är Forbo Marmoleum Click, i färgerna Rosemary Green och Moon. Kaklet är vitt matt 20x20 cm. Väggskåpet med mikron längst till vänster är nerkapat till 55 cm för att få plats. Anledningen till att fläkten är 80 cm är att det blev en bra symmetri och jag föredrar skåp med smala luckor (40 cm) som inte svänger ut så långt. Häll och ugn från Siemens, fläkt från Thermex.
Modernt kök med VEDDINGE vita luckor, TORHAMN vitrinskåp, ORRNÄS handtag och vit kakelvägg.
Skapa konto

Diskbänken är 290 cm med en djup ho på 500x400 och en grundare på 170x400, tillverkad av Purus. Blandaren är en FMM 9000e ärvd från gamla köket. Den andra bänken är 240 cm grå bohusgranit, levererad av A&O Marmor och Granit. Båda bänkskivorna beställdes genom Agelito och jag ger toppbetyg till både Agelito och tillverkarna! Diskmaskinen är en Asko. Tapeten är Boråstapeter Falsterbo/Tartan
Matplats med skotskrutig tapet, schackrutigt golv och trämöbler samt en hörnbänk.
Skapa konto

Matplatsen och ingången från hallen.
Delvis renoverat kök med vit kyl, tegelvägg, vitt kakel och rutigt linoleumgolv.
Skapa konto

Öppningen mot vardagsrummet. Här ska det till en skjutdörr. Inte en 120 cm öppning som tänkt från början utan en 10-modul (ca 92 cm öppning) för att kunna stänga vid behov utan att ha en jättedörr som sveper över golvet. Det gamla kylskåpet är jag lite sugen på att byta också.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.