L
Liteavvarje: Är det uddamått på dom , det är äldre typ , så kanske , vilka mått behöver du
1 svar · 1,8k läst
Mazen
Mazen: Men snyggast med svart!
9 svar · 7,1k läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] Det beror nog på hur mycket högre bänkskiva man har men 90cm är inga problem
15 svar · 11,9k läst
·
Mazen
Mazen: Alternativet som iofs är ett större jobb är att skära ut plyfan och ersätta med std gips. Då bygger det inget och du får en slät yta att sätta kakel på. Rådgör med din byggare vad hen anser är bäst. Annars är 6mm lätt att maskera med en list runt kaklet.
1 svar · 2,7k läst
·
A
Agorazo: [bild] :D varsågod! Är taget inifrån vaskskåpet och ner mot golvet då skåpet redan står på plats. Inte så vackert kanske men förhoppningsvis ingen som lyfter ur källsorteringen, plockar bort droppbrickan och tittar! :D Upptäckte precis att Ikea skickat med tätning för rörgenomföringarna. Låg bland alla gångjärn och andra småsaker (är mitt i en totalrenovering av vårat kök).
6 svar · 16,2k läst
·
O
Ohlala68: Tanken att köpa en med fläkt och belysning som man får rensa ut har slagit mig. Det tråkiga är att man får en massa knappar på som inte kommer att ha någon funktion. Men dom kan man säkert rensa ut och plugga på nåt sätt. Men jag ska kolla fjärås och trepol först..:)
2 svar · 2,4k läst
T
toolman77: Jag skulle sätta en osb utanpå reglarna för att hindra att du trycker ur bakstycket
8 svar · 2,9k läst
·
Marias_hus
Marias_hus: [citat] Stort tack för ett riktigt bra svar! Har varit i kontakt med Marbodal och fått samma svar.
45 svar · 15,2k läst
·
T
torkelb: Tråden började med Trovärdig och jag har en kommentar om denna (om det nu är någon idé att fortsätta på en flera år gammal tråd): Jag köpte den idag för att viss mat är helt klart enklare att steka med beläggning som släpper väl och Teflon funkar bäst så länge som ytan finns kvar. MEN, den här Trovärdig uppvisar på min induktionshäll ett konstigt fenomen. Jag har noterat
28 svar · 17,0k läst
N
Nizztos: Hittade samma bild här: http://www.slitekok.se/
1 svar · 1,3k läst
·
D
Derbyboy: Tack Annananna :) Jag kan tänka mig att kostnaderna för alt 1 och 3 är ungefär detsamma, typ 500-1000 och att kostnaden för alt 2 är 1000-2000 kr. Dock blir det en ganska liten del av den totala kostnaden så den aspekten är underordnad det rent visuella.
2 svar · 3,1k läst
·
T
Tvåtvå: Ja det lätaste är väll att köpa nya luckor från samma ställe men då vet jag inte om det blir samma problem, Vi har byggt kök förr i från Ikea och har aldrig haft några problem med luckorna. Tack för ditt svar.
6 svar · 1,5k läst
T
tobbbias: Tre lager kakel har ingen dött av ;)
35 svar · 25,6k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Kul site! En enkel fåtölj (Poäng, 391.256.69) var 27% billigare i Polen än i Sverige.
13 svar · 11,6k läst
Immobil
Immobil: Troligen är silikonet för gammalt. Kolla om det finns datummärkning.
1 svar · 2,8k läst
Stefan N
Stefan N: Kör på det du hittat, det funkar.
1 svar · 3,9k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Du behöver inte fräsa om du tycker det är svårt. Borra ett antal större hål i skivan. Sedan kör du till Bauhaus där det finns olika hålplåtar. Såga till hålplåten så att den täcker hela skivan så får du en plan yta med hål i. Oavsett vilken lösning du väljer så får du bara bra cirkulation om luft tillför underifrån, t ex genom sockeln.
12 svar · 5,9k läst
·
F
Anonymiserad 137805: står det inget i bruksanvisningen annars ta bort slangen från vattenlåset och håll i en hink kolla om det kommer nått
1 svar · 611 läst
Fairlane
Fairlane: Korrekt, även mjölkprodukter skall sköljas bort i kallvatten först, av samma anledning. Mjölkproteinerna blir svårare om man gör varmvatten först.
43 svar · 6,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det finns säkert ett syfte med en inspektionslucka så den bör väl vara åtkomlig. För din egen skull bör du se till att droppläckage i kopplingar går att upptäcka innan de har förstört skåpstomme eller golv, kolla på "säkert vatten" i kök eftersom det kan påverka försäkringspremien och kostnader när det blir läckage.
3 svar · 2,7k läst
·
M
Murdoc12: Hej Kom över denna för att göra ett stänkskydd med en dörr http://www.ikeahackers.net/2015/04/kitchen-splashback-made-tanem-door.html Väljer man högglans så borde den funka ganska bra mot stänk och fukt? Några funderingar? Utbudet ser bra ut iaf http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/19112/
0 svar · 2,0k läst
BirgitS
BirgitS: Något liknande det du visar blir det av två stycken modulgaller ändstycken: http://se.habo.com/sortiment/bygg-och-ventilation/ventilgaller/modulgaller-andstycke Bland annat Byggmax säljer dem.
7 svar · 4,1k läst
·
B
Bergsmongo: Alla nyare (2000-) kylar&frysar låter mer än gamla. Det är vad jag har upplevt iallafall. Det största irritationsmomentet är att en gammal maskin har ett ljud när den går medan en ny kan skapa en hel kakafoni av märkliga ljud och läten. Jag säger inte att du ska köpa en gammal maskin, men att du kanske blir besviken av att en ny maskin kan ge mer irriterande ljud än den gamla.
1 svar · 1,0k läst
sir_daniel
sir_daniel: Prata med hyresvärden först, kanske till och med går att ni köper och installerar så kan ni dra av inköpet på hyran och hyresvärden får behålla den när ni flyttar?
2 svar · 7,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: En vanlig plåt är väl ungefär 40 cm djup och skulle då ugnen vara 20 cm grundare skulle ju plåten bli ungefär 20 cm djup, dvs halva storleken, och då blir ju inte ugnen särskilt användbar, julskinkan går väl in men inte en kalkon eller många ugnsfasta formar.
4 svar · 6,6k läst
L
Liteavvarje: Här kommer dom flera sorter http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=sockel+kök
9 svar · 10,7k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Det beror helt på vilken vattenkvalitet du har. Kanske 10% av hushållen måste ha det och ytterligare 30% märker en kvalitetsskillnad
7 svar · 13,9k läst
R
Redreamer: Jo. Det är nog det jag menar. Vid närmare kik så läxkwr den både över och under pipen.
4 svar · 8,7k läst
·
GoForIt
GoForIt: Ofta är det ju så att såväl elektriker som rörinstallatör måste in flera gånger under processen. Lyssna av med dem hur de vill lägga upp det i förväg.
1 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.