775 läst ·
2 svar
775 läst
2 svar
Golvvärme i köket?
Hej
Vi har påbörjat planeringen av en köksrenovering.
Både jag och min fru har lite olika tankar och idéer.
En jag har är angående golvvärme i köket.
Vi har ett enplans hus med gjuten platta.
Då vi ibland kan tycka klinkergolvet i käket blir lite kallt, funderar jag på att kanske spåra i betongen, för att på så vis kunna lägga i el-värme slinga för att få lite behaglig värme på ”gång stråken”.
Är det någon som varit med eller sett något liknande?
Själva utförandet är jag med på hur det isf skulle gå till. Det är mer om där är något jag inte tänkt på.
Söker lite input med andra ord.
Vi har påbörjat planeringen av en köksrenovering.
Både jag och min fru har lite olika tankar och idéer.
En jag har är angående golvvärme i köket.
Vi har ett enplans hus med gjuten platta.
Då vi ibland kan tycka klinkergolvet i käket blir lite kallt, funderar jag på att kanske spåra i betongen, för att på så vis kunna lägga i el-värme slinga för att få lite behaglig värme på ”gång stråken”.
Är det någon som varit med eller sett något liknande?
Själva utförandet är jag med på hur det isf skulle gå till. Det är mer om där är något jag inte tänkt på.
Söker lite input med andra ord.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Vad har ni under plattan?
Själva har vi elgolvvärme i köket (och källare under)
Själva har vi elgolvvärme i köket (och källare under)
Då det är en platta på mark så är det ju mark under 
Huset är byggt -77, så jag gissar på att det skulle vara 100mm betong, 50mm mineralull och där efter en grusbädd som allt ligger på.
Börjar fundera lite på omvänd fuktvandring. Finns det en risk för det tro?
Huset är byggt -77, så jag gissar på att det skulle vara 100mm betong, 50mm mineralull och där efter en grusbädd som allt ligger på.
Börjar fundera lite på omvänd fuktvandring. Finns det en risk för det tro?
Klicka här för att svara