Hej

Vi har påbörjat planeringen av en köksrenovering.
Både jag och min fru har lite olika tankar och idéer.

En jag har är angående golvvärme i köket.

Vi har ett enplans hus med gjuten platta.
Då vi ibland kan tycka klinkergolvet i käket blir lite kallt, funderar jag på att kanske spåra i betongen, för att på så vis kunna lägga i el-värme slinga för att få lite behaglig värme på ”gång stråken”.
Är det någon som varit med eller sett något liknande?
Själva utförandet är jag med på hur det isf skulle gå till. Det är mer om där är något jag inte tänkt på.

Söker lite input med andra ord.
 
  • Gilla
MontyM
  • Laddar…
Vad har ni under plattan?

Själva har vi elgolvvärme i köket (och källare under)
 
Då det är en platta på mark så är det ju mark under :rofl:

Huset är byggt -77, så jag gissar på att det skulle vara 100mm betong, 50mm mineralull och där efter en grusbädd som allt ligger på.

Börjar fundera lite på omvänd fuktvandring. Finns det en risk för det tro?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.