Hej halloj forumet, vi ska byta ut vår befintliga induktionshäll (50 cm djup & 60 bred) mot en som mäter 65-70 cm på djupet men hur jag än letar hittar jag bara de som skiljer sig i bredd, alla verkar ligga på samma djupmått... =/

Är det någon som sett ngt kvalitativt som passar mitt behov?

BirgitS
Prisjakt listar några som ligger på ca 60 cm djup men sen är nästa djupare hela 75 cm. Värdena får förstås kollas upp på tillverkarnas webbplatser eftersom det händer att det står fel.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s351436438

F FredrikB skrev:
Hej halloj forumet, vi ska byta ut vår befintliga induktionshäll (50 cm djup & 60 bred) mot en som mäter 65-70 cm på djupet men hur jag än letar hittar jag bara de som skiljer sig i bredd, alla verkar ligga på samma djupmått... =/
Djupet är väl mer eller mindre standard? Inbyggnadshällar måste få plats i bänkskivan. "Cooktops" är ungefär lika djup som en standardbänkskiva.

Om du vet att det finns 65-75 cm djupa hällar kanske du känner till fabrikat?

Jag använder Prisjakt som bas i jakten men djup är ingen faktor i deras filter så det blir lite styltigt och det slutar med att jag sitter och scannar alla de stora tillverkarnas websidor vilket tar ohemult med tid. Jag vet inte att de finns 65-70 cm djupa men rimligen borde ngn ha en trevlig lösning för oss med 3 meter långa armar :P

BirgitS
Visst finns djup med i prisjakts filter, det finns ju med i länken jag gav i inlägg 2. Står under "Dimensioner".

F FredrikB skrev:
Jag använder Prisjakt som bas i jakten men djup är ingen faktor i deras filter så det blir lite styltigt och det slutar med att jag sitter och scannar alla de stora tillverkarnas websidor vilket tar ohemult med tid. Jag vet inte att de finns 65-70 cm djupa men rimligen borde ngn ha en trevlig lösning för oss med 3 meter långa armar :p
Färskkopierat från Prisjakt!

Skärmdump från Prisjakt som visar dimensionsslider för bredd och djup i ett formulär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fanns en på 750 mm djup, från en skojarfirma verkar det som.

Letade själv för några år sen, till en köksö.

BirgitS
Men enligt prisjakt så finns det några som ligger på ungefär 60 cm djup så det är ju bättre än ungefär 50. Sen är det väl så att med djupare hällar än 60 cm så blir det svårt att se vad som pågår och komma åt att röra i de kastruller och pannor som står längst in.

BirgitS BirgitS skrev:
Men enligt prisjakt så finns det några som ligger på ungefär 60 cm djup så det är ju bättre än ungefär 50. Sen är det väl så att med djupare hällar än 60 cm så blir det svårt att se vad som pågår och komma åt att röra i de kastruller och pannor som står längst in.
Prisjakt kan väl inte ange fel data?

BirgitS
arneri68 arneri68 skrev:
Prisjakt kan väl inte ange fel data?
Visst händer det att det står fel information på prisjakt, t.ex. förra veckan var det en fråga om att hitta högre integrerade kylskåp och då visade det sig att ett par fristående kylskåp ansågs vara integrerade.

Tack Birgit, ser djup i din länk men fann inte själv detta i filtret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.