Har en Grundig frys och kyl.
Är lite osäker på modell men tror kyl är 10724 modell och frys 138e20
Vår kyl har klappat ihop helt, det hände för en vecka sedan... väntar nu på en ny kyl som vi beställt. Kylen slutade bara vara kall... lät som kompressorn gick och den verkade snurra på som vanligt. Men spjället på baksidan var kallt... så jag gissar att den antingen har läckt kylvätska eller att kompressorn har något fel.

Nu ikväll såg jag att frysen börjat blinka och en varningstriangel syns.
Upplever inte frysen som för "varm".
Men då jag nyligen fryst in en del vatten så kanske den ändå har sänkt sin temperatur och det är därför... men med felet på kylen färskt i minnet är jag nu lite orolig. Har satt på snabbfrysning och ska se om den slutar blinka under natten....

Tar gärna tips på annan felsökning.
 
Tillägg: har kollat i manualer men där framgår det inte någon detaljerad information. Det är bara massa gissningar känns det som.
 
P
Mycket vagt beskrivit
Men de är nog turkiska så förvänta dig inte för mycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.