1 643 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Lacka om eller byta luckor
Har ägnat sommaren åt att planera för en köksrenovering light.
Behålla befintliga stommar (huset, och således även köket, är från 2007). Lacka om eller byta luckor och lådfronter, byta bänkskiva och vask samt sätta nytt kakel.
Har en offert på arbetet av en snickare, har även fått en grov kalkyl på lackeringen (luckor, lådfronter, socklar och täcksidor). Har även kollat på några olika företags hemsidor som utför luckbyten. Det jag inte hittar någonstans är vad man gör med socklar och täcksidor. Är det meningen att man ska måla dessa själv?
Behålla befintliga stommar (huset, och således även köket, är från 2007). Lacka om eller byta luckor och lådfronter, byta bänkskiva och vask samt sätta nytt kakel.
Har en offert på arbetet av en snickare, har även fått en grov kalkyl på lackeringen (luckor, lådfronter, socklar och täcksidor). Har även kollat på några olika företags hemsidor som utför luckbyten. Det jag inte hittar någonstans är vad man gör med socklar och täcksidor. Är det meningen att man ska måla dessa själv?
Väljer vi att lackera samtliga luckor så kommer våra snickare att ta ner även täcksidor och socklar och lämna in samtidigt.garvin skrev:
Jag tänkte på hur företagen som jobbar med att byta ut luckor brukar göra (typ Härjedalskök och liknande firmor). De monterar väl knappast ner täcksidor och socklar? Då är det vi själva som får måla på plats, eller?
Klicka här för att svara