Vi har i vår bostadsrätt i kök och hall rivit ned ett innertak för att få full takhöjd. Det är ett avloppsrör som går diagonal över taket som vi skulle vilja dra om längs med väggen och bygga in av estetiska och ljudisolerande skäl. Det handlar om en sträcka på ca 3 m och sen 1,5 m då den behöver en vinkel i hörn för att nå huvudstammen.
Fallet blir inga problem. Är det möjligt att göra detta själva (säkerställer såklart att grannen inte går på toaletten just då

) eller måste vi ta in en rörmokaren.