M
MLeffe: Jättetack för era svar! Snart ska det kokas potatis för hela slanten
5 svar · 1,4k läst
·
ådal
ådal: Det går att lossa på fästet på kranen undertill och vrida den medans du monterar vinkeln.
1 svar · 528 läst
·
rockin_john
rockin_john: Aha, jag har HTH kök. Men tål att tänkas på. Tack för svar!
11 svar · 19,1k läst
F
flojtmaria: [citat] Betong
7 svar · 2,8k läst
F
M
magnu: Man kan spruta spackel i taket. Det blir en ordentlig struktur. Hade det i en tidigare lägenhet, säkert för att dölja ojämnheter i betongtaket.
2 svar · 909 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Glömde säga det: Det blev ju väldigt snyggt också (y)
7 svar · 2,5k läst
·
Disneygrisen
Disneygrisen: [citat] Jag får återkomma om en 50 år eller så :p
6 svar · 1,3k läst
T
tergo: kolla här ser ut till att finnas 720 höjd på skåp https://www.smedstorp.com/ https://en.calameo.com/read/005589345a54bab6568ab
2 svar · 9,7k läst
T
tobias_div: Hej! Har samma fel på min panel den kommer inte förbi uppstart, reboot fasen. Undrar om du fick nåt svar på din fråga?
1 svar · 2,3k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/tra-metallslojd/spik-skruv-beslag/hjul/ottomanhjul-4-p-1376?gclid=Cj0KCQjw3Nv3BRC8ARIsAPh8hgLL2hb9QZKKlWmtxIsTI_UuqXPDWY1-l85mTnngKIMAVrEvPNYfkyEaAiccEALw_wcB
4 svar · 1,4k läst
·
K
klimt: [citat] Börjar med fråga 2, ja ni måste ha ok från föreningen. De frågor som du ställer angående ventilation och VA kan bara föreningen svara på. Föreningen äger och har ansvar för dessa delar och måste vara med på lösningen. Ventilation kan vara knepig, köket måste ha ett utsug, vilket inte gäller för ett sovrum
1 svar · 954 läst
·
MultiMan
MultiMan: Tectonite är ett nytt innovativt glasfibermaterial speciellt utvecklat av Franke. Skötsel & underhåll Tectonite vaskar motstår de flesta fläckar. Studier visar att missfärgning av Tectonite är mer vanligt i områden med ”hårt” vatten pga. kalkets tendens att missfärga vasken. Därför är det inte vasken, utan kalken som blivit missfärgat av te, kaffe osv. Blekmedel rekommenderas
1 svar · 2,9k läst
E
etompau: Om man ska göra någon åtgärd är det ju lämpligt att identifiera varifrån ljuden kommer.
4 svar · 2,4k läst
Johan Kurarl
Johan Kurarl: Fyllde först med modellgips och sen ett lager med Casco wallfiller. Blev som ny vägg :). Casco Wallfiller rekommenderar jag varmt. Grym konsistens att jobba med.
2 svar · 3,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Trams... Försökte ju förklara för dig att eftersom du monterat fel får du ju fylla upp med material på resten av ytan också. Vad du och din skivleverantör kommit överens om är ju bara ni två som vet, eller hur ? INGEN härinne vill och kan säga om det är tillräckligt upplag för just den skivan utan vi hade hellre tagit det säkra före det osäkra samtidigt som det ändå
8 svar · 5,1k läst
·
H
Handcraftedinterior SE: Hej Sunny Hill. Vad kul att du är nyfiken på oss. Vi är helt nya här i Sverige (Malmö) och har ännu inte levererat eller slutfört något projekt här än. Däremot har vi betydligt längre erfarenhet i Danmark där vi är etablerade och med många lyckade projekt bakom oss. Skicka gärna ett mail till info@handcraftedinterior.se så svarar jag gärna på fler frågor eller funderingar. Vi
1 svar · 5,0k läst
M
Marsman80: [citat] Är ju egentligen bara kostnad för MDF och färg. Du borde kunna återanvända gångjärnen och handtag men beror på om du vill det eller ej. Kanske krävs en ny borr, överhandsfräs, utrustning för sprutmålning men vet inte om det bör räknas in. Har ingen koll på vad det kostade men det kan du ju lätt kolla upp på närmaste bygghandel och färghandel.
12 svar · 33,4k läst
rockin_john
rockin_john: Tack igen!
8 svar · 9,8k läst
·
J
Jöha1: [citat] Jepp har nog landat lite fel
6 svar · 2,8k läst
J
johanlund77: [citat] Ingen fara, jag har inte hunnit börja :-)
24 svar · 6,3k läst
·
A
Axelolleson: Håller på att renovera kök där rören till blandaren är inmurade i väggen. De mynnar med cc 195mm och det verkar inte finnas sådana vägghängda blandare. Någon som har tips på tillverkare med detta mått i sortimentet? Det går dessvärre inte att dra om rören i väggen...
0 svar · 866 läst
D
Anonymiserad 217177: Fint, bra jobbat! Håller nog med om överskåpen, stora lådor är väldigt mycket mer effektivt. Dock, som andra sagt, så hade jag också bytt plats på häll och kyl/frys. Jobbigt att göra i det här läget såklart, och inget jag skulle bry mig om om jag var du. Men nästa kök du gör!:-)
20 svar · 8,9k läst
·
Rolf Hildingstam
Rolf Hildingstam: Jag kollar... Rolf
4 svar · 1,4k läst
J
johanlund77: Jag ska kakla köket, huvudsakligen mot murad vägg. Jag har knackat bort det gamla kaklet och jämnat till vägen med murbruk. Jag är dock inte helt nöjd med väggen jämnhet och vill lägga på ngt som jag kan spackla + slipa. Vanligt spackel misstänker jag är för svagt. Finns det något färdigblandat gips- eller cementbaserat spackel som kan rekommenderas?
0 svar · 911 läst
M
marcusjj: [citat] Tack! Då vet jag vad som gäller.
6 svar · 12,7k läst
·
H
Harald Blåtumme: Ikeas Metod-system är mycket bra, lättmonterade stommar (vem som helst klarar detta på kort tid) och snabbt & enkelt att montera på plats för hantverkarna via smarta system med stålskenor, eller om man väljer att göra även detta själv. Utdrag/skenor för lådor, gångjärn etc håller en mycket hög klass, snyggt dämpade osv. Sett till kvalitetsnivån tycker jag det är ett mycket bra
21 svar · 28,1k läst
·
Anna-B
Anna-B: Så fantastiskt med alla svar! Tack alla! Jag har också klurat lite på att skjuta in överskåpen ovanför bänkskivan, men var lite orolig att det skulle se märkligt ut med passbiten/takanslutningen, att det går ”in” och sen ut igen. Men kanske värt att skissa upp det och klura på det en extra sväng, för helt klart att bänkskivan blir lite lättare att arbeta vid ifall man vill
6 svar · 4,0k läst
·
TheImprovisor
TheImprovisor: [citat] IKEA har både planering och montering i sitt tjänsteutbud :)
1 svar · 1,6k läst
J
Jarlsgård: Du har hth's gör det själv som jag gärna slår ett slag för. Marginellt dyrare än Ikea men med ett mycket större sortiment!
2 svar · 1,2k läst
P
PatrikJo: [citat] Jag har kört med samma. Har aldrig haft problem med lättbetongskruvarna. Det enda jag brukar tänka på är att skruva utan slag, jag misstänker att det kan vibrera sönder lättbetongen.
5 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.