Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: Jag tog faktiskt en dörr från samma kök jag satt in från IKEA, de var ett par mm tjockare än täcksidorna så det fanns lite mer marginal när jag sågade.
10 svar · 10,1k läst
F
falkn: Jag monterade en sådan för några månader sen. Korgen går ju ner och tätar mot gummimembranet ändå så det blir tätt. Följ anvisning bara.
1 svar · 3,9k läst
·
anderssose
anderssose: [citat] Ok, tack för svaret. Skall dubbelkolla igen. Problemet är att om den sitter med mutter så är det jäkligt svårt att komma åt den med en nyckel.
9 svar · 2,4k läst
·
samedgecombe
samedgecombe: Hej, Håller på att riva ut och upp köket. Har rivit två av fyra gipsväggar och upptäcker att de horisontella regler till väggen ligger längst ner under golvet. Har rivet en del av golvet och det består av 19 mm undergolv, 90 mm cellplastskiva, 90 mm fiberisolering och sedan sand. Huset har krypgrund i botten men just den här delen har sand som trossbotten. Kan vi bygger upp ett golv av
0 svar · 1,2k läst
·
H
hapazard: [citat] Råd och Rön har testat många induktionshällar, dock bara i 60-bredd, och använder liknande testmoment. Så går ju att få ett hum genom att betala för deras rapport. De kritiserar flexzonerna som många kör med eftersom de utan undantag visar sig bestå av mindre runda zoner, och har svårt att ge jämn värme.
25 svar · 11,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: Det kostar ett par dagar extra jobb, men varför inte öppna väggen, dra i lite kompletterande elrör etc för att få uttag exakt där du vill ha dessa, och sedan stänga väggen med OSB och gips bakom så att du kan skruva upp skåpen enkelt och rakt.
5 svar · 4,5k läst
·
J
jarehr: [citat] Jag har provat dem och de var tyvärr inte bättre de spiralformade plastpluggar som t.ex. Fishers lättbetongplugg GB 8. De bara roterar i min vägg.
44 svar · 16,7k läst
I
InsidersUnited: Vad har du målat med? Underarbete ? Jag brukar ruffa luckor med vanlig 120 papper och sedan måla med alkydoljefärg, sitter bra och ger en bra hård & halvblank yta.
1 svar · 1,3k läst
N
NoOne2k: Finns på bland annat jula, https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/avlopp/vattenlas-och-tillbehor/korgventil-braddavlopp-434411/ Jag tror de är ca 115mm i diameter, men jag kan minnas fel.
3 svar · 2,5k läst
·
D
DFYD123: Tyvärr en bild på en vit diskmaskin en tanken r detsamma. Det utblåset som är inringat är ställbart och ska amma precis under er kökslucka är de tänkt
4 svar · 3,1k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Överhettning Täpt ventilation Kassa fläktar Defekt elektronik
1 svar · 5,1k läst
J
jonko: [citat] Ska du ha tag i en ny av lika tjockt och fint stål får du betala rätt mycket, ångrar bittert att jag bytte ut min 50-tals bänk mot laminat med nedsänkt ho.
7 svar · 4,7k läst
·
T
tergo: [citat] ja men kolla det bakre först ser ev ut till att vara kapad , lite svårt att se på bilden
11 svar · 7,3k läst
·
wd41
wd41: Intressanta svar! Undrar när de började dyka upp, kanske är det tack vare HFI som "hålen" finns, de förbättrade arbetsmiljön i köket https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemmens_forskningsinstitut https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemmafru
8 svar · 4,3k läst
·
SkitOxe
SkitOxe: Ja jag hade gjort så som du beskriver. Såga sidorna. Sen dra linje mellan där dom snitten blir och kapa tak och rygg.
5 svar · 2,5k läst
·
Evakarin54
Evakarin54: [citat] Snygg! Noterar utanpåliggande ledningar. Passar stilen.
24 svar · 6,6k läst
·
Niklasloow
Niklasloow: Allt sådant är generellt standard så borde inte vara något problem. Lådor vet jag man kan mixa ganska hejvilt.
1 svar · 1,6k läst
R
realdexter: [citat] Testdisken klar!! Alla glas kristallklara!! Tack för all hjälp!! :)
25 svar · 3,6k läst
Gerle
Gerle: Hej Jag har ett soffbord som blivit lite skadat och därför behöver slipas av. Dock är det en slags ådring i det som kommer försvinna när man gör det. Så jag undrar hur man tar fram den igen när man slipar av det?
0 svar · 637 läst
·
sir_erken
sir_erken: Hittade thermex Newcastle Max som skulle passa. Men slutade med en vanlig fläkt då det var en sån ful fjärrkontroll till den fläkten...
2 svar · 2,6k läst
·
T
Thoridde: Hejsan. Vi hade våran tapet lackad med en matt lack. Tror de va en golv lack vi använde, den satt 7 år och inget problem alls innan vi byte ut för att förnya bara. Vi fick en fläkt på vägen där vi lyckats slå i med något hårt då de gick hål in i gipset. Jag la silikon längst ner mot bänkskiva efter jag lackat 4 gånger. Så ända negativa jag kan komma på är att den är lätt
8 svar · 33,9k läst
B-MH
B-MH: Några idéer? Slipa och använda kemiskt trä? Hur gör man det på ett hörn? Slipa någorlunda jämnt och sen akryllack på?
1 svar · 4,2k läst
·
Alfgand
Alfgand: Hej, Jag undrar samma sak och fått lite olika råd Bets (vit) + hårdvaxolja (ofärgat) eller dekorvax (vit) + hårdvaxolja (ofärgat)? Någon som vet eller vågar göra en kvalificerad gissning?
8 svar · 9,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Borde nog räcka med att spånskivan hålls på plats av plastmattan. Någonstans såg jag att de föreslog ett lager lumppapp under spånskivan.
3 svar · 2,8k läst
·
Lattematte
Lattematte: Väcker denna gamla tråd till liv med detta klipp :) Diamantklinga är svaret. 5 mm djupt i taget. Slipa med specialklossar efteråt. [MEDIA=youtube]Do6QxRDL_Ic[/MEDIA]
5 svar · 20,2k läst
·
T
tarevarg: Jag undrar om det finns någon speciell lag eller föreskrift om man använder gasspis. Högre höjd mellan spis och fläkt vet vi, men t.ex. tilluft eller något som man borde veta kanske? Innan man gör köket färdigt invändigt.
0 svar · 1,3k läst
H
Harald Blåtumme: Jag tror att drivern går på senaste dimmerinställning när den kopplas på efter att ha blivit spänningslös om den ansluts via tändtråd som i ditt fall. Bara att testa.
2 svar · 4,3k läst
A
abelv: Jag håller på att bygga om köket i min etta och funderar på hur jag ska få så mycket ut av utrymmet som möjligt. Jag funderar på att ha en kolfilterfläkt i överskåp, men undrar om det kanske finns modeller som inte tar upp en hel hylla (+ rör). Jag har sett att ikea har en fläkt tex som byggs helt o hållet under skåpet (som är dock otroligt ful), har andra tillverkare liknande?
0 svar · 1,2k läst
S
Spinner: [citat] Man kan baka med ånga. Rengöring med pyrolys.
21 svar · 7,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.