V
Vector: Vårgårda blandare....
1 svar · 6,1k läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: Om du kan hitta en bra övergång från diskmaskinslang till koppling för trädgårdsslang, så är det här en behändig sak att koppla i och ur. https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/slangkopplingar/adapter-for-inomhuskran/967980601/
1 svar · 2,0k läst
·
L
Lopex: Japp bara att köpa en sån list du länkar! Undvik silikon, kmr inte bli bra nu eller i framtiden!
2 svar · 1,1k läst
·
B
Bberg: [citat] Haha! Du har en riktigt bra poäng där ;)
3 svar · 6,8k läst
BirgitS
BirgitS: Det är nog bättre med mer arbetsyta just mellan hon och hällen än på matbordssidan av hällen, men inte mer än ung. 120 cm. När man kan stå där har man nära till allt och då vill man kunna samla alla ingredienser, skärbräda, skålar etc. på den ytan. Du behöver nog försöka göra en modell i verkligheten av hur det blir att ta sig fram till källardörren så att det inte blir
19 svar · 2,9k läst
·
Z
ZipLock: Lyfter denna tråd då jag har samma fråga. Jag vill ha bra magnetlås där inte plasten spricker eller magneten slutar vara magnetisk inom något år.
2 svar · 3,2k läst
K
Kane: Hade du beställt att dina hantverkare skulle koppla in diskmaskinen?
6 svar · 922 läst
·
A
Arne52: [citat] Tack Luddis! Nu tror jag att jag vet vart den leder :) återkommer vid ett senare tillfälle när jag bilat upp golvet
10 svar · 1,4k läst
·
Suhagg
Suhagg: [citat] Nix. Riktig pärla sån skulle jag gärna ha.
8 svar · 4,0k läst
M
Myzan87: [citat] Jag löste problemet som du ser några inlägg längre nedåt. Det är min morbror som har lackeringsfirman så jag tror inte han skulle haft bättre koll.
6 svar · 3,8k läst
·
I
IzabellaS: [citat] Det där se bra ut, min bror har likadant med skarv i vinkel och det blir naturligt på ett annat sätt än en skarv mitt i arbetsytan som du säger. Tack för att du delade med dig! :) Pga hur mitt kök är utformat med stommar/spishäll/diskmaskin/diskho har jag efter samtal med IKEA fått veta att jag inte kan beställa en stenskiva pga det inte finns någon lämplig plats att lägga
7 svar · 12,8k läst
·
Bowman
Bowman: Jag har haft kvartskompositdiskhon i 1,5 år nu och såg en hel del slitage härom dagen. Det verkar som att en kant på en sida där man brukar knacka ägg ser helt blästrad och matt ut. rätt förvånad, trodde den var mer eller mindre okänslig för sånt lätt slitage?
25 svar · 32,9k läst
·
L
Lopex: [citat] Dom är riktigt bra, den svarta är hemskt kladdig bara:rofl:
7 svar · 2,0k läst
L
Lopex: [citat] Nja, varken tung eller klen blir den, svagare självklart men inte så den kmr gå av om man monteterar/bär den på rätt sätt, på högkant sen ner på stomme och fäll mot dig sen skjuter man in den, eller lägg bakkant av skivan mot stomme vik upp och skjut in. Dom är nog närmer 5mm har jag för mig? Silstone är rätt flexibelt och starkt material
7 svar · 7,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Dras ju lämpligen längs taket i hallen, ovanför badrumsdörren. För att vara säker på att OVK kommer att uppfyllas så rekommenderar jag att du tar kontakt med en ventilationsexpert. Det du får i här i forumet är förslag utifrån resp. persons erfarenhet. [citat] Blir det inte svårt att komma åt vatten och avlopp utan att renovera badrummet?
6 svar · 3,7k läst
·
M
martinberg: Jag har samma utmaning, hur gick det för TS sedan? Funkar det med tex Elektrolux med glidande lucka?
15 svar · 9,9k läst
·
L
Lindsten83: Skakar liv i en gammal frågeställning som är aktuell för mig nu... Är på jakt efter utdragsskenor med så mycket utdrag som möjligt, för en idé på hörnskåpslösning till kök. Hade gärna haft minst 150% utdrag. Någon som hittat något liknande på senare tid? För industri har rollco.se en variant med 140% utdrag, så borde finnas fler liknande lösningar. [bild]
5 svar · 2,8k läst
·
Mariah2021
Mariah2021: [citat] Hej ! Vi är i byggarfasen av vårt epoq kök och ser att ni har samma högskåp med ugn i som vi bygger och har lådor under. Hur gjorde ni med bakstycket av skivan bakom lådorna?? Manualen säger en sak och verkligen en annan .... blir smått trött av det. Samt har du tips på hur man ska planera hyllor och det i skåpet för att lyckas bra med montering??
14 svar · 30,2k läst
·
M
McNulty: Skrapa/skär bort fogen och sätt dit en ny. Vi har använt denna i vårt badrum och nu har det snart gått tre år utan att jag kan se någon tendens till att den gulnar. https://www.bostik.com/sv/sweden/bostik-products/silicone_white_for_life
2 svar · 2,0k läst
R
RoAd: [citat] Om du ska göra en riktig installation så kan du bortse helt från vad Träffatummen skrivit angående dimring i denna tråden. Det du ska ha är en riktig dimmerlösning för LED-listerna, d.v.s. PWM. Köper du ett drivdon som är avsett för detta så behöver du inte fundera på det för de är av den sistnämnda sorten allihop. Hur det ska kopplas, och vilka komponenter som behövs
49 svar · 7,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: För byte av luckor till äldre kök där man vill behålla stommarna se tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/leverantoer-nya-koeksluckor-gammalt-koek.404166 [citat] Så vitt jag kan se på sista bilden står det Hettich eller något liknande i gångjärnet och jag har för mig att Ikea brukar använda gångjärn från Blum. [citat] Ikea Metod har en sockelhöjd på 8 cm. Utgågna Ikea
1 svar · 2,7k läst
·
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Hej, Håller på bygga om köket och plockar bort hällen, under den mot bänkskivan satt en tunn gummiaktigt list som inte följde med och måste ersättas har ni nått förslag eller bara en tunn silikon sträng?
0 svar · 650 läst
Färgskalan
Färgskalan: [citat] Tack, ja det var jag som kom ihåg fel att de inte skulle väggfästas.
8 svar · 5,4k läst
·
B
Blander: Hittade svart hyllplan, 600 mm djupt, 15 mm högt, som jag sågade till. Funkar bra. Får bli lösningen tills vidare. Tack för alla svar!
4 svar · 3,9k läst
A
Anders Älvkarleby: [citat] Ah, nu har jag hittat att IKEA har fler hörnskåp! B)
6 svar · 8,4k läst
·
D
DFYD123: Jaha förlåt trodde behjälplig var det lilla tillbehöret man köpte till dom sista 23mm för att fylla ut hålet mellan disk och bänkskiva. Tittade inte...sorry
3 svar · 4,3k läst
K
Köket123: Tack för era svar, och tack Krille-72 för de övriga tipsen! Får se hur jag gör, kanske bäst att måla. :)
3 svar · 1,1k läst
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: [citat] Jag hade nog tagit bort den gamla listen och sätt upp en ny bröst/krönslist.
1 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.