Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] Inga skåp alls..men det funkar nog ändå
2 svar · 1,8k läst
·
K
kim1988: Nu är det på gång med nya köket, burit in fönster idag och om ett par veckor är Länghems-köket här! sitter och jagar rätt på alla detaljer mm och nu är det dax att bestämma kakel. Hittat ett grymt fint kakel på nätet ( bild ), problemet är att jag just bara hittar en (1) enda bild på just detta kakel som jag tror är 10x30 plattor. öppnar man hemsidan som bilden ligger uppe på
0 svar · 1,1k läst
·
J
Janne1950: Tack för svaren jag kom på hur det var 45 grader vinkel då kom skruven fram enkelt då
4 svar · 1,2k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Gör en "kökshalvö" i stället! Så har gjorde vi när vi byggde vårt hus för 11 år sedan, och har trivts med det från första stund: [bild]
10 svar · 1,5k läst
·
tippz
tippz: Finns många byggvårdsgrupper på Facebook som är galna i gamla kök :)
2 svar · 2,0k läst
B
beqen: En tjockt stänkskydd, alternativt sätta en kakelrad som stänkskydd. Folk med liknande problem: https://www.byggahus.se/forum/threads/foer-litet-djup-pa-baenkskiva.396003/
7 svar · 1,2k läst
B
Byggdjuret: Det är lätt att skylla på andra. Men att ta eget ansvar är svårt. Här finns det ett misstag, eller 2. Säljaren som inte var tillräckligt tydlig och hade slarviga anteckningar. Sedan har vi ts som missar att kolla att det var rätt bänkskiva. Jag förstår varför inte ikea godkänner reklamationen.
110 svar · 18,1k läst
L
Lopex: Hejhej, kalksten är som marmor men norrvange är nog snäppet sämre enligt mig, tror priset kan va det samma, kompositen kanske kostar 4-6k kvm och du få längre skivor, tror norrvange är max på 2.6m och silstone är nog på 3.2m har jag för mig, priset på norrvange kan jag inte I huvudet Viktigt om du kör norrvange är att dom matchar blocken, kan skilja sig extremt mycket och dom
1 svar · 2,0k läst
K
Kane: Efersom det är enkel åtgärd, sätt upp en regel bakom kylen så är du safe.
1 svar · 3,3k läst
·
B
Brinkevägen: [citat] Tack för svaret har skickat ett mejl till sotaren så får vi se vad han säger. [citat] [citat]
2 svar · 1,1k läst
B
Anonymiserad 137805: elvita är ju kinesiskt så sök felet där
5 svar · 1,1k läst
Martin Berggren
Martin Berggren: Jag skulle limmat med samma silikon som du tätar med
1 svar · 1,5k läst
K
Anonymiserad 137805: bara fördelar med två kompressorer om du hittar någon vill säga... redundans mm. säkerhet mm.
1 svar · 1,9k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Ja blir nog Nån typ av skena med hängande mindre lampor ev spottar. Några tips på tillverkare/ hemsida :D?
3 svar · 1,7k läst
·
J
jaxp: Hej Jag har två köksblandare Mora Ess från 2005 som nu börjat läcka. De är också ganska tröga att öppna/stänga Innan jag tar hem en rörmokare som byter ut dem - det är ju förknippad med en större kostnad, så tänkte jag höra med alla experter på det här forumet om råd. Alternativet kanske är att forsätta byta ut del(ar) istället. Till historien hör att jag har bytt
0 svar · 680 läst
K
Kaninjan: [citat] När vi köpte vårt radhus 1999 satte vi in ett kök med björkluckor, högsta mode. Med tiden blev det ganska bedagat, men layouten och planeringen är fortfarande optimal. Det var mycket täcklister och sidor på den tiden, men jag lämnade in alla luckor på sprutmålning, bytte ut sockeln mot mdf och målade den i vitt, och behöll vissa täcksidor i björk, bytte golv och knoppar.
22 svar · 2,9k läst
·
T
Tornan84: [citat] haha ja den såg ju bra ut för nån som ska använda den om och om igen. Antar att jag får köra för frihand. Några tips kring det :P
2 svar · 2,4k läst
E
etompau: Vanligtvis tittar man på tillverkarens hemsida och ser om de erbjuder reservdelar. Sök på ditt kylskåps PNC-nummer så lär du se om det finns ett handtag att köpa.
1 svar · 926 läst
L
Anonymiserad 137805: Öppnar den inte med 230v direkt på så är det fel på den
21 svar · 6,5k läst
·
K
Kirre2021: Svaren låter som att det skulle kunna vara en möjligt med skärbräda och det är relativt enkelt att testa.
3 svar · 796 läst
O
OlaF: Men är du nöjd med dina Combine?
4 svar · 983 läst
D
Dr Jumping Jack: [citat] Ja, minmått. Maxmått ej angivet men ofta anger man 65 cm rent generellt. Min fråga är om någon har erfarenhet att sätta den högre men tanke på försämrad sugförmåga och i såfall hur högt?
2 svar · 1,5k läst
Lövenhagen
Lövenhagen: Håller på med en mindre köksrenovering och stött på ett problem. Vi har idag ett bra kök och ska byta luckor och lite annat. Ovanför våra väggskåp har vi en täckskiva mellan skåpen, som går upp till taket. Ca 33 cm mellan skåpets överkant och upp till taket. Vi vill ta bort denna täckskiva och bygga skåp ovanpå med luckor som öppnas uppåt, dvs gångjärnen sitter i ovansidan
0 svar · 976 läst
3
3lviis: [citat] Hej hur har ni löst det? Jag har vattenburen golvvärme med betongplatta samt klinker.. Vi vill ha köksö men vet inte hur vi ska göra för att få elen till spishäll utan att förstöra golvvärmen i vattenburen eller att kabel elen smälter?. Vill gärna se hur ni har löst det för jag vet inte vad jag ska göra
8 svar · 4,7k läst
F
fredrik.johansson: Trälim och avbrutna tändstickor är en ”Quick and dirty”-lösning.
13 svar · 2,4k läst
·
D
debbo: Har Marbodal från -84 Ekfanerluckor, allt är tipp topp, ska nog hålla hårt i dom!
9 svar · 5,9k läst
V
Vector: Vårgårda blandare....
1 svar · 6,1k läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: Om du kan hitta en bra övergång från diskmaskinslang till koppling för trädgårdsslang, så är det här en behändig sak att koppla i och ur. https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/slangkopplingar/adapter-for-inomhuskran/967980601/
1 svar · 2,0k läst
·
L
Lopex: Japp bara att köpa en sån list du länkar! Undvik silikon, kmr inte bli bra nu eller i framtiden!
2 svar · 1,1k läst
·
B
Bberg: [citat] Haha! Du har en riktigt bra poäng där ;)
3 svar · 6,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.