R
Ramses06: Har gjort samma lösning som du och det löste mitt problem med luckan. Thanks!
9 svar · 8,2k läst
·
G
gusvo085: Verktygsförvaring! Så irriterande att behöva gå till verkstan för att hämta verktyg.
14 svar · 2,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du behöver prata med styrelsen om hur ventilationen ska vara nu när klädkammaren är borta. Det är viktigt att du gör på ett korrekt sätt så att ventilationen fungerar för alla i fastigheten och att det blir godkänt på nästa OVK (om inte måste du göra). Det kan vara så att den som satt i klädkammaren måste blockeras. Det ser ut som att den gamla köksventilen har förlängts
4 svar · 2,0k läst
·
Hojte
Hojte: [citat] Ja det bör rimligen fungera då issåfall,
7 svar · 5,0k läst
C
Anonymiserad 137805: har du ingen garanti kvar? listen byts genom att dra bort den med luckan öppen den nya trycks dit med tummen se upp för mycket vassa kanter
1 svar · 1,3k läst
P
Pezzo: Tack för svaren Johanhe och Mats-S. Ska avvakta tills vi genomfört mätningen. Mvh
3 svar · 1,0k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Hej, skevning kan bero på både fel i LOD eller fel i VÅG, som du beskriver det misstänker jag att skåpet skevar (alternativt felinställda gångjärn). Men det kan du kolla superlätt genom att kryssmäta :) Mät inre diagonalen bägge vägarna, det ska vara nästan exakt samma mått, toleransdiff typ 2mm. Notera att om du måste ha skåpet lite lutande i lod, så måste det även
1 svar · 3,0k läst
·
Mats-S
Mats-S: Gångjärnen måste ligga dikt an, så det verkar som om du har fel plastplugg, alternativt inte fått ner dom ordentligt. Pluggen måste vara HELT nere INNAN du börjar skruva gångjärnet i luckan. Eventuellt kanske det går att "skära" ner plasten på pluggen som sticker ut. Fixade nyligen med några luckor från Ballingslöv, men det var absolut inga problem att få i pluggen ordentligt, så
1 svar · 2,7k läst
·
D
Dixies: Bytte själv spis nyligen och kunde konstatera att det diffar mellan 595-600. För att vara på den säkra sidan så kolla på den tekniska beskrivningen för där står oftast exakt mått.:surprised:
2 svar · 1,6k läst
S
Anonymiserad 137805: Solidt guld är ju bäst! Allt kan hända med dessa handtag från Kina. Köp ett större antal i reserv för att efter hand byta de som går sönder och tappar finish.
1 svar · 1,2k läst
N
NorAnna: [citat] [citat] [citat] Tack för tipset!
4 svar · 4,3k läst
M
mefi: [citat] Haha hoppsan, sorry! Jag började att skriva om det när jag skrev inlägget men det försvann när jag ändrade något annat! Nej då, den har låtit hemskt mycket länge. Jag tror att det är på grund av att fläkten suger så extremt bra. Men vi står inte ut med ljudet!
4 svar · 1,3k läst
·
anders07
anders07: [citat] Gå in på IKEA.se, hitta en kyl/frys kombination och där finns manualerna att ladda ner i PDF format (under "teknisk information" tror jag). Det har varit samma "teknik" ganska länge...
1 svar · 2,5k läst
BirgitS
BirgitS: Eller bara en hylla för brickor och/eller skärbrädor.
2 svar · 2,3k läst
·
A
akromat: [citat] Det här är en Bosch antar jag? Jag satt i samma båt som dig. Kolla min kollingsbild. Kopplade enligt bild på tre faser och spisen tjöt och visade kod U4. Det här är svaret jag fick från Bosch när jag mailade dem; "Hej, vänligen se svar från tekniska avdelningen: Får Du upp U400 så är spisen med största sannolikhet felkopplad. Elektrikern har satt en fas på en nolla
5 svar · 7,2k läst
·
L
Lopex: Om du inte vill såga själv, kontakta ett stenhuggeri, klart på under timman! Marmor är väldigt lätt att såga i, om du har en cirkelsåg med styrskena, använd 3n diamant klinga såga ca 5mm åt gången, sen hörnen kan bli trixiga om du inte borrar så kan du köra med vinkelkap med diamant klinga och ta lite åt olika håll tills det blir rakt
6 svar · 2,2k läst
Staffans2000
Staffans2000: Lägg det rakt på. Tjusigt sjuttiotalsstur förresten :D Staffan
1 svar · 1,1k läst
·
fahlis
fahlis: Stålspik som skjutits in i betongväggen? Använd hålsåg runt spiken och bryt den kvarvarande biten med bräckjärn …
1 svar · 4,0k läst
·
A
Anonymiserad 137805: tveksamt om det fräter på porslinet , men skall man vara säker så... det är ju en ytterst liten mängd som doseras in i sköljvattnet så det påverkar nog ingenting alls
13 svar · 4,8k läst
L
Anonymiserad 137805: finns ju bredare ugnar
3 svar · 3,9k läst
A
Anonymiserad 137805: antingen sätter du en fläkt högst upp på skorstenen så slipper du problematiken om läckage till andra rum samtidigt som du förbättrar ventilationen till dessa rummen som kan använda samma imkanal eller så sätter du en fläkt i hålet direkt utan extra kåpa finns olika modeller, vanligt är en fläkt med kallrasskydd som manövreras med en liten kedja som i kallrasskyddets ändläge
11 svar · 4,9k läst
·
G
Gunnar1968: Tack elecroluxaren, nu är bilden klar! Mycket bra att du påpekar att mallen inte är super, då får jag verkligen kolla detaljerna när jag använder den så att inget går snett!
5 svar · 3,6k läst
·
Silver78
Silver78: Lådkyl är dyrt. Det finns tex liebherr. Men det handlar om vilken lösning man vill ha. Jag har en integrerad frys som tar upp en bänkplats. Men det är i princip en frys som går in på standardmåtten och man sätter på en kökslucka.
1 svar · 2,1k läst
useless
useless: En nackdel med att ha skåp som slutar någon enstaka cm från taket är att man ser väldigt tydligt om det inte är helt spikrakt.
12 svar · 12,5k läst
S
Supertessan: Vi har ett Ballingslöv kök. Där står en gammal kyl/frys som vi ska kasta ut och istället sätta dit ett högskåp med utdragbara lådor. Höjden är 210 cm räknat från sockeln. Och bredden är 60 cm. Ett passande skåp från Ballingslöv skulle gå på lite över 10 000 kr. Är det nån som har nåt tips på andra tillverkare som har 210 cm skåp? Känns så onödigt mycket pengar att
0 svar · 1,3k läst
F
Frugan2021: Behöver lite tips inför köksrenovering. Vi har ett fönster (30 tals hus) i ett hörn av köket och skulle vilja ha en lång bänk med köksförvaring längs hela väggen inklusive för fönstret. Bänken högre än fönsterbrädan ca 10 cm. Har sett lite inspirationsbilder där folk nyttjat platsen vid fönstret bakom bänken till växter, krukor, kryddor mm. Kommer inte ha diskbänken och
0 svar · 1,2k läst
E
errakareby: Tja, en fråga? Det sitter sådana här typ bilder i köket på kaklet, det känns inte som att dom är i kaklet men sitter rätt bra, typ epoxy eller något, kan man få bort dom på något bra sätt, funderade på varmluftpistol? Så kanske dom smälter bort, eller är det bara att gilla läget o ha kvar dom?
0 svar · 866 läst
·
T
TechChad: Finns nog många sätt att lösa det på, så ni behöver inte vara oroliga. Jag skulle nog förska slita bort alla golvplankor runtom med en liten "mini" kofot till hjälp. För att fåbort fom sista skulle jag nog såga till några träbitar som är lite längre (räcker säkert med max en cm+golvetstjocklek längre) än befintliga ben och trycka under så att befintliga ben kommer upp lite i
4 svar · 1,2k läst
G
gnop: Hej, Har upptäckt nu vår gamla kökskiva att undersidans kant vid diskhon har släppt vid kanten, troligtvis pga vatten som läckt ner. Skulle helst vilja undvika byta köksskivan. Funderar på att slipa bort detta och fylla men är osäker på vad för sorts material som skulle kunna passa, just för att vattentäta. Då detta är undersidan synst det knappt men sticker ut just och märks av
0 svar · 687 läst
·
N
Anonymiserad 137805: Om du inte spolar vatten på uttaget så funkar renova
2 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.