T
Trollskidan: Blev de någon köksö? Håller på och planerar själv.
4 svar · 20,2k läst
·
O
OMLAJA: Tack. Får höra mig för med föreningen då. Men nu när jag har kunniga personer i tråden, kan rensluckan vara riktat åt godtyckligt håll? Tidigare var locket 'vinkelrätt mot väggen'. Kan jag rikta det neråt istället? Tror mig kunna få det snyggare om jag kan rikta locket neråt! Alltså: Röret kommer från väggen till vänster, högt upp mot taket. Löper rakt en bit och viker sen
5 svar · 4,1k läst
C
Cnall: Gammalt inlägg men vill tillföra den kännedom jag fått. I Skåne har vi Kitchen Inn i Båstad, de har begränsad yta och bara två kök att visa, men vad jag förstått gör Aubo riktigt bra och prisvärda kök så länge man går på deras högtryckslaminat som finns i många varianter, t ex sobert matt svart och grått.
1 svar · 2,5k läst
M
Anonymiserad 137805: Det fia är att nu vet du vad du har men du vet inte vad du får om du byter maskin
7 svar · 2,5k läst
L
luizcw: [citat] Hej Hanna, Har du hittat en tillverkare som gör luckor i en varmgrå ton? Jag letar efter NCS 3502-Y. Tack!:) Luiz
5 svar · 2,6k läst
J
JohanLun: Känns lite som Hans och Greta, att skicka in nån i bakugnen.
6 svar · 1,4k läst
·
N
NoUseForAUsername: [citat] klart det är! :-) lycka till!
50 svar · 10,4k läst
·
L
Limesmak: Håller på med vårt kök och skall bland annat byta köksfläkt. Igår när jag började montera ner överskåp osv. Ser jag att donet från taket inte sitter rakt över hällen... Inte nog med de, den sitter 5mm förbi undertaket... Någon som har en bra idé som löser mitt problem utan att riva ner hela undertaket och flytta donet. Vill helst inte sätta en liten låda där heller.. På
0 svar · 412 läst
·
B
Bberg: Resultat som bilden du refererade till bör gå att få riktigt fint med microcement. inte själv använt i kök men badrum. Går ju att ha olika finish för
5 svar · 11,8k läst
·
D
Dessi: Ok tack ska kontakta dem!
7 svar · 2,2k läst
GoC
GoC: Smeg har flera snygga hällar med vred
2 svar · 1,4k läst
P
Psan: [citat] Har sett den "tyvärr" . Där tar dom av överdelen som om den låg löst vid sida. Fungerar säkert med en ny blandare, men vår sitter stenhårt.
2 svar · 3,9k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Hej, du är absolut inte den första eller sista som gör den här missen :) Jag skulle göra så här: Eftersom du ska kakla 60 cm upp så skulle jag bygga upp en "blindvägg" (60cm hög) som sedan ska hålla kaklet och samtidigt döljer springan på 4 cm. Som avslut ovanpå kaklet och "blindväggen" gör du någon snygg listning. Om du ska ha överskåp så tänk på att du MÅSTE sala
1 svar · 2,9k läst
·
D
Done: [citat] Åh tack för att du kollade, hittade den ändå tack vare dig, den heter Diskret: https://shop.fjaraskupan.se/koksflaktar/underbyggnadsflakt/diskret-fam
4 svar · 1,5k läst
·
P
Anonymiserad 222495: [citat] Ekonomin är inte problemet, stilen och enkelheten gillar jag. Köpte som exempel SEVERIN MW 7873 (mikrovågsugn) för att det var den enda "stora" mikrovågsugnen med bara två rattar, även dock priset var mycket högre än en lika stor med lika mycket knappar och funktioner som ett rymdskepp.
9 svar · 1,9k läst
·
Violina
Violina: [citat] Just weld it :cool:
5 svar · 1,6k läst
·
andreascarlsson
andreascarlsson: Det går ju också köpa nya moderna gångjärn. Lite dyrare dock..
6 svar · 2,8k läst
·
K
Anonymiserad 137805: kalksten sköts som marmor, dvs. skotteduk grön och linoljesåpa
3 svar · 2,6k läst
itgust
itgust: [citat] Får jag fråga vilket fog du har till detta kakel?
32 svar · 16,4k läst
·
KJD
KJD: verkar ju finnas skenor att köpa från en del tillverkare (https://quickparts.se/skena-til-integrerad-dorr---electrolux/604841). Någon som provat detta? [bild]
4 svar · 8,4k läst
·
KJD
KJD: Var går gränsen när man förlänger en existerande imkanal? När ska man överväga att ta upp ett nytt hål i taket för att kunna dra den helt vertikalt? Vi har ingen vind/öppet upp i nock och behöver flytta ut imkanal horisontellt 180cm från vägg, med två 90C krökar - eller 2x45C kanske). Vilka faktorer bör jag överväga? Jag förstod att effektiviteten gick ner 10% för varje
0 svar · 1,3k läst
90rammar
90rammar: Hej! Jag tänkte byta köksblandare härnäst och förbättra rördragningen (klamma ihop rören) om möjligt. Tänkte att jag satsar på en FM Mattsson igen. Dia10 som möter dia12 är de idag, tänkte att den nya blandaren ska ha samma dimensioner för att underlätta bytet. Jag tänkte också sätta in vattenlås. Är det en bra idé? Vad behövs jag då komplettera inköpslistan med? Är det
0 svar · 1,4k läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] Men tanke på storleken på plattorna så finns ingen anledning till att spackla skarvarna, det gör man samtidigt med fixet.
4 svar · 1,5k läst
G
grogge: Bra val Johan! Vi har också grått lerhyttan och är nöjda med det. Skulle absolut kört på så mycket skåp det går. Svårt att få för mycket skåp! Vi tog i med skåpen när vi byggde men nu är det fullt överallt.
4 svar · 1,3k läst
·
KJD
KJD: Var går gränsen när man förlänger? När ska man överväga att dra upp ett nytt hål för att dra den vertikalt? (Vi har ingen vind/öppet upp i nock och behöver flytta ut imkanal horisontellt 180cm med två 90C krökar - eller ska man ha 2 x 45C antar jag).
3 svar · 1,9k läst
N
nybyggarn3: [citat] Det ska jag göra. Ska jag dit med dämpning på väggen får jag kanske offra gipset och sätta mattan direkt på osbn.
8 svar · 6,0k läst
LoweW
LoweW: [citat] Håller helt med dig :giggle: Du får ladda upp bilder på din lösning när allt är klart! :ok:
4 svar · 3,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Innan du ger dig på att knacka bort någon betonggrej ska du nog få ett skriftligt godkännande av styrelsen eftersom det kan vara utanför det som du får röra som bostadsrättsinnehavare enligt stadgarna.
1 svar · 1,6k läst
·
Q
quality: Du kan använda gångjärnen till Metod. Du skall bara borra upp hålen till 6mm. I faktum systemet använde IKEA BLUM's tandem plus lådor (+ ett annat fabrikat) och de lådorna kan köpas och anpassas till ikea stommar. Ett alternativ är att modifiera Metod lådor (också Blum men en annan modell).
2 svar · 1,9k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Riv dom, Gör om Gör Rätt :-) Med lite ventilations- och snickeri-jobb kan du få till både ventilationen samt estetiskt tilltalande användbar förvaring/överskåp :ok:
5 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.