Kök
Plutus: Du kan ju börja med att ta bort termostaten (klumpen som sitter närmast kylen och är grövre än elementet. Den påverkar inte husets värme (bara din egen)
tobbe72: Det är den ypperliga färgen jotuns supreme finish i deras ommärkta burkar.
KarolineM: Tror problemet är att bänkskivan är i marmor och det går inte att fästa något i den bänkskivan.
Paddez: Superbra! Försökte precis klura ut hur jag skulle gå tillväga!. Kul att denna tråd kan hjälpa 6 år senare!
Harree: Super, stort tack! Kommer nog sällan behöva maxa två plattor samtidigt så det kan jag absolut leva med! :)
Höghus: Tjena Jag har en Electrolux EMS30400OX som är en bänk-micro med grill och varmluft. Problemet är varmluften, de varma mackorna blev inte som jag tänkt mig för att den blev inte tillräckligt varm. När jag satte en ugnstermometer på tallriken visade den mycket lägre temperatur än inställd. Jag beställde en ny temp-givare och satte i men den gjorde ingen skillnad. När jag flyttade
Marijairena: [citat] Väggen var tyvärr lite ojämn, trots att sonen la på gipsputs och försökte få till det. Han satte några kilar där det diffade på några millimeter bakom skenan. Vi har krysslaser och långt vattenpass:). Han är duktig som vågar sig på detta. Vi har 0 erfarenhet. Tack för svar!
Grevick: Mäklaren har antagligen inte explicit ljugit utan handlat i god tro, men nej - rätt var det inte. Jag hade en ventilationsfirma här idag och slutsatsen är att det gamla systemet högst sannolikt fick gå hädan i samband med att huset byggdes ut med två sovrum på ovanvåningen. Man ville av någon anledning (problem att dra nya rör då vinden inte är åtkomlig, kostnaden eller kanske
Mats-S: Den här testen skulle jag absolut köpa (69kr) och läsa innan jag bestämmer mig för en lösning med inbyggd fläkt. https://www.radron.se/tester/vitvaror/induktionshallar-med-inbyggd-flakt/ Den är från November 2020, så rykande färsk :) Jag har hört både ris och ros för den lösningen, kan kanske bero vilka krav och behov man har.
Pelle333: [citat] Hej! Tack för svaret. Det är inga problem med betalningen, hela kostnaden tar försäkringsbolaget. Med vänlig hälsning Pelle
Hep: De flesta fläktar är byggda för olika höjder där det är två rör i varandra som ger en teleskopfunktion. Kolla om det står max- och minhöjd för fläkten du vill ha. Jag tror inte det blir svårt att lösa.
Sarab88: Hej vi sitter i samma dilemma just nu med vårat epoq kök vi har också väggskåp 80 cm breda hur löste ni det till slut? Hur hängde ni den? Jätte tacksam för svar. Mvh Sarab
Matskillen: Tack så mycket electroluxaren!
buffedelic: Hej Har någon möjligtvis valt fjärrkontroll som tillval till en köksfläkt från Tovenco?
emni0032: Ledsen för att bumpa gammal tråd, men någon som fått klarhet i frågan? :)
AnnaKling: Hej, jag håller på att byta mitt kök. Planlösningen är i stort detsamma men fläktskåpet behöver jag flytta lite på. Detta innebär att anslutningen till ventilationen hamnar i stommen mitt emellan 2 st väggskåp, hålet är ca 130mm i diameter. Det är en betongvägg och det är centralventilation. Jag såg inte detta förrän jag har börjat riva. Från början hade jag ritat in
lotemt: [citat] Stort tack för snabbt svar. Kul att ni är nöjda och att det blev bra.
A-Man_08: Kan man göra en reset på maskinen på något sätt, man brukar kunna hålla in 2 knappar. Men det kommer vatten ur "kran" där slangen till diskmaskinen är ansluten?