Hej Vi har ett kök som är 3,60 brett och vill ha en köksö.
Vi funderar lite hur vi vill placera den. Så som vi helst skulle vilja ( alt.1) medför att det blir lite trång baktill (90cm)
Jag lägger upp 2 alternativ ( 1 är såsom köket är ritat idag men vi funderar även på ett till (alt 2).
Skulle vara superfint att höra egna tankar och erfarenheter
PS Fotona är enligt alt 1 dvs såsom köket är ritat idag
Vi funderar lite hur vi vill placera den. Så som vi helst skulle vilja ( alt.1) medför att det blir lite trång baktill (90cm)
Jag lägger upp 2 alternativ ( 1 är såsom köket är ritat idag men vi funderar även på ett till (alt 2).
Skulle vara superfint att höra egna tankar och erfarenheter
PS Fotona är enligt alt 1 dvs såsom köket är ritat idag
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Sannolikheten för svar ökar nog om du laddar upp bilderna direkt i forumet än om folk ska behöva starta ett annat program för att se dem eftersom det inte fungerar så bra på en mobil som väldigt många använder.
Sen skriver du om att alternativ 1 och 90 cm baktill men det är det som kallas för alternativ 2 på sidan 1.
Vad är syftet med köksön, vad ska den användas till?
Det påverkar vad som är bäst för er.
Sen har jag i båda alternativen svårt att förstå hur flödet är tänkt att vara. Var är det tänkt att man ska ha skärbrädan och samla ingredienserna någonstans?
I alternativet med köksöns kortsida mot stora diskhon bör nog inte lilla hon vara i den änden eftersom man då inte har något bra ställe att ställe att ställa det som ska flyttas från diskhobänken till köksön för tillagning.
Sen skriver du om att alternativ 1 och 90 cm baktill men det är det som kallas för alternativ 2 på sidan 1.
Vad är syftet med köksön, vad ska den användas till?
Det påverkar vad som är bäst för er.
Sen har jag i båda alternativen svårt att förstå hur flödet är tänkt att vara. Var är det tänkt att man ska ha skärbrädan och samla ingredienserna någonstans?
I alternativet med köksöns kortsida mot stora diskhon bör nog inte lilla hon vara i den änden eftersom man då inte har något bra ställe att ställe att ställa det som ska flyttas från diskhobänken till köksön för tillagning.
martin7805 skrev:
Hej Vi har ett kök som är 3,60 brett och vill ha en köksö.
Vi funderar lite hur vi vill placera den. Så som vi helst skulle vilja ( alt.1) medför att det blir lite trång baktill (90cm)
Jag lägger upp 2 alternativ ( 1 är såsom köket är ritat idag men vi funderar även på ett till (alt 2).
Skulle vara superfint att höra egna tankar och erfarenheter
PS Fotona är enligt alt 1 dvs såsom köket är ritat idag
martin7805 skrev:
Hej Vi har ett kök som är 3,60 brett och vill ha en köksö.
Vi funderar lite hur vi vill placera den. Så som vi helst skulle vilja ( alt.1) medför att det blir lite trång baktill (90cm)
Jag lägger upp 2 alternativ ( 1 är såsom köket är ritat idag men vi funderar även på ett till (alt 2).
Skulle vara superfint att höra egna tankar och erfarenheter
PS Fotona är enligt alt 1 dvs såsom köket är ritat idag
Klicka här för att svara

