13th Marine
13th Marine: IKEA har 37, 45 samt 60cm djupa lådor. 45an brukar vara det deras köksplanerare föreslår för vaskskåp. De 60cm djupa är dock bara 52cm så jag vet inte hur djupa 45orna egentligen är.
2 svar · 3,5k läst
nanowire
nanowire: [citat] Det blev den. Fungerar bra, har hittills gjort några smoothies och varma soppor. En bild på den förtroendeingivande kraftöverföringen säger egentligen det mesta: [bild]
4 svar · 2,1k läst
·
Beppum
Beppum: Hej! Vad synd att du inte fick några svar. Jag står inför ungefär samma sak. Genomförde du ditt projekt och hur gick det? Vilka svar hade du givit dig själv på fråga 3, 4 och 5 nu när du har erfarenhet? :)
1 svar · 2,5k läst
·
raveper
raveper: Då är det väl bara plocka ut skåpet. Behöver du inte ha det helt så använd lite mer våld.
1 svar · 2,1k läst
·
AvsAnnelie
AvsAnnelie: Hej igen Det fanns garanti kvar och jag fick igenom en felanmälan så vad de än beslutar kommer förhoppningsvis någon hem till oss. De kommer återkoppla om 4-5 dgr sa den jag pratade med på IKEA. Tacksam för alla svar här på Forumet.
5 svar · 1,6k läst
·
G
Guzzen: [citat] Justja, man kan ju lossa det som sitter i skenan i så fall, det har du rätt i :D tänkte jag inte på. Låter toppen. Tack!
6 svar · 3,3k läst
·
M
martin_76: Sätt på en köksfläktssläng och släpp ner den där du vill ha fläkten. Bygg in med en trumma (hela vägen) och skjut överskåp mot. Blir snyggast så.
10 svar · 2,7k läst
·
kashieda
kashieda: Kanske ta halva vinkeln med listen och halva mot kaklet? Inte säker, men det kanske trollar bort lite i alla fall...
83 svar · 12,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Brandspjället behövs ju för att skydda trallen så det var ju bra. Viktig information för de som läser tråden för att veta hur de ska göra.
46 svar · 14,4k läst
·
V
vanpire: Har du funderat på att ta bort väggen mot angränsande rum? Det öppnar upp och gör att det inte blir särskilt mörkt av att du sätter igen ett fönster. Så här ser mitt kök ut, bild tagen från angränsande vardagsrum: [bild]
17 svar · 4,2k läst
·
P
pjkw: Om jag förstår dig rätt tänker du byta ut en fläkt med imkanal mot en kolfilterfläkt? Det hade jag personligen aldrig gjort då "riktig" fläkt är så pass mycket bättre. Kan du inte flytta spisen så den sitter närmre där köksfläkten mynnar ut istället?
1 svar · 723 läst
·
L
Leanore: [citat] Jag behövde ändå flytta stickkontakten till ett annat uttag och dra den genom soppskåpet, så jag drog ut maskinen en bit och gjorde ett hål i skåpet sida. Då kommer jag åt allt utan att koppla bort. Ibland är det bra att vara en rätt liten tjej, behöver inte göra så stort hål för att få in armen
5 svar · 2,2k läst
P
Pampam: [citat]
4 svar · 1,0k läst
·
P
4 svar · 1,0k läst
·
davveno1
davveno1: Okay, hoppas de stämmer. Segt bara att den inte går att köpa
33 svar · 62,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] När det är öppen planlösning så är det många som ställer soffan mitt i rummet som en avgränsning mellan matplats och vardagsrum. Alltså TV på vänstra ytterväggen och soffan mittemot. Sen verkar det vara vanligt att ha två soffor som står mittemot varandra och så TV åt sidan, dvs. TV på sovrumsväggen, ena soffan längs ytterväggen och den andra mittemot den. Däremot
5 svar · 1,7k läst
·
AvsAnnelie
AvsAnnelie: Hej igen. Jag har gett upp om att fixa problemet själv. Efter i30 slocknat dök i20 upp. Önskar råd om en bra diskmaskinsreparatör. Diskmaskinen är inbyggd. Bor i Farsta. Tips mottages tacksamt. Gärna omgående.:rolleyes: Mvh Annie
19 svar · 18,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag skulle välja 1. Samt om plattorna inte är snygga på sidan sätta en lämplig kakellist i ytterhörnet.
3 svar · 2,3k läst
·
F
Frågan: Ingen skruv ovanifrån. I övrigt minns jag inte. Skulle gissa på att jag limmade den. Möjligen skruvade på platser där skruvskallarna ändå döljs av den hängande skivan. Minns det som att jag målade allt innan montering.
80 svar · 107,7k läst
·
P
Polgarsson: Hej! Jag är precis som ovanstående skribent intresserad av att höra hur det gick med projektet till slut! Står också inför valet att platsbygga ny ugnsstomme eller köpa från IKEA. En nackdel med sistnämnda är att den är aningen för djup för att matcha övriga bänkar, så lutar åt att bygga själv. Tips och bilder tas gärna emot!
7 svar · 8,3k läst
A
Adam Sfen: [citat] Tack
2 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1650879-reparera-bankskiva-i-laminat för olika förslag beroende vad som är acceptabelt slutresultat. Välkommen till forumet också!
2 svar · 1,4k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: [citat] Detta handlar om ett diskbänksbeslag från 60-talet och då gjorde man så.
7 svar · 3,1k läst
Jiji
Jiji: [citat] ok, jag ska kolla om de kan rita åt mig så att det blir rätt. Mäta behövs inte. Märkligt nog fick jag samma prisförslag som ni och vår diskbänk är bara 1,6 m.
6 svar · 3,0k läst
Mats-S
Mats-S: Bra signatur, "Steely Dan" grymt bra band på 70-talet :) [MEDIA=youtube]tgYuLsudaJQ[/MEDIA] Men till frågan :) Mitt råd är att skippa din "ikea-variant" och googla lite på lokala företag som sysslar med måttanpassade köksluckor. Jag googlade på "köksluckor skåne och fick mängder med träffar "https://www.google.com/search?q=köksluckor+skåne" Ta referenser om du är osäker på
1 svar · 980 läst
·
BirgitS
BirgitS: Ok, jag vet inte hur du menar att lådan fastnar i skåpluckan men i det kök (från ung. 1990) jag hade med tillverkarens utdragshyllor och -lådor var det inga distanser och inga oanvända hål i beslagen. Har du kollat närmare på hur det ser ut i någon utställning med Marbodalkök?
3 svar · 1,2k läst
·
J
JohanLun: [citat] Anpassa socklar till det lutande golvet. Eller rikta golvet (fast det kanske är mer än ni tänkt). Jag har inte så stora lutningar men lite, jag har helt enkelt alltid justerat så det passar och blir snyggt. Enklast är att hyvla i underkant på sockeln. Använd bara riktigt trä och inga socklar i papp/plast/spånskiva för de är värdelösa att jobba med.
1 svar · 2,1k läst
A
AndersS: Håller med övriga, du kan inte ta bort frånluften i köket Gör du det riskerar du att köksoset kommer att sprida sig i huset utifrån var du har frånluft. Du får ta en ny funderare.
8 svar · 2,7k läst
P
Per i Hamrånge: Bra där. Fick de nya bitarna idag. Innser nu att högskåpet även har laxförband i toppen. Inte bara botten. Blir nog till att fixa det själv
24 svar · 20,8k läst
·
S
Sarahs123: Hej! Håller på att sätta upp ett större högskåp. Högskåpet hängs i en skena som man skruvar fast i väggen. Vi har borrat och satt i plugg avsatta för materialet men i de sista två hålen så har vi stött på en metallregel. Väggen är i betong och regeln är precis ovanför där det innan varit en dörr (Innan det här dörrhålet sattes igen.) Så gissningsvis har den formen som
0 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.