P
Ska köpa IKEA-kök. Har blivit offererad en kvartskompositskiva (Kasker) som levereras av Nerostein. När jag läser omdömen om Nerostein på tex Reco verkar dom ha ganska stora problem med att leverera i tid och ta hand om sina kunder, även om det ofta verkar bli bra när allt är klart.

Kan det vara så här dåligt? Finns någon här på forumet som beställt genom Ikea/Nerostein som kan dela med sig av sina erfarenheter? Förstår det varit stökigt med leveranser iom Covid men det borde lätta mer och mer. Eller har Ikea klantat till det och valt ett totalt fuck-up till leverantör?

Mvh
yoloboi

Vi kommer satsa på samma skiva som du. Jag kan återkoppla när den är på plats. :)
Givetvis ska man kolla på omdömen så gott det går, men samtidigt hålla i åtanke att bara de som är missnöjda brukar lämna omdömen och då sätta antalet negativa omdömen i relation till antalet kunder.
Om IKEA har 10 negativa omdömen är det svårt att dra slutsatsen att IKEA:s miljontalskunder överlag är missnöjda.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
C Conqvist skrev:
Vi kommer satsa på samma skiva som du. Jag kan återkoppla när den är på plats. :)
Givetvis ska man kolla på omdömen så gott det går, men samtidigt hålla i åtanke att bara de som är missnöjda brukar lämna omdömen och då sätta antalet negativa omdömen i relation till antalet kunder.
Om IKEA har 10 negativa omdömen är det svårt att dra slutsatsen att IKEA:s miljontalskunder överlag är missnöjda.
Ja det är lite så jag tänker men har ju varit fint att få det bekräftat av någon eller några. Med småbarn är köket ovärderligt.

yoloboi skrev:
Ja det är lite så jag tänker men har ju varit fint att få det bekräftat av någon eller några. Med småbarn är köket ovärderligt.
Ja verkligen. Det är nackdelen med dessa skivor att du får vänta 4-6 veckor från uppmätning till leverans enligt uppgift från Ikea förra veckan. Vi fick rådet att överväga en tillfällig skiva så häll och vatten kan användas.

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
K
Vi fick våra bänskivor levererade i början av december vilket var några veckor försenat. Hela beställnings/betalningsprocesen med IKEA kändes inte helt genomarbetad men allt Nerostein gjorde var perfekt. De mätte noggrant och kom med bra tips och råd om mindre justeringar och när de sedan monterade blev det också perfekt.

/Krille

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
P
Vi slog till ändå! Återkopplar här i sensommar. :)

• Gilla
Conqvist
  • Laddar…
Vi sitter i samma sits. Ska få hem dom inom ett par veckor för mätning... kan oxå återkomma

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
K
Kan också tillägga att vi upplever skivorna som mycket tåliga. Nerostein kan också erbjuda mindre reparationer om olyckan ändå skulle vara framme

/Krille

• Gilla
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Ska köpa IKEA-kök. Har blivit offererad en kvartskompositskiva (Kasker) som levereras av Nerostein. När jag läser omdömen om Nerostein på tex Reco verkar dom ha ganska stora problem med att leverera i tid och ta hand om sina kunder, även om det ofta verkar bli bra när allt är klart.

Kan det vara så här dåligt? Finns någon här på forumet som beställt genom Ikea/Nerostein som kan dela med sig av sina erfarenheter? Förstår det varit stökigt med leveranser iom Covid men det borde lätta mer och mer. Eller har Ikea klantat till det och valt ett totalt fuck-up till leverantör?

Mvh
yoloboi
Fick mina Kasker bänkskivor från Ikea/Nerostein igår. Proffsiga hantverkare som monterade och allt passade perfekt. Toppenbetyg från oss .

• Gilla
Conqvist och 1 till
  • Laddar…
M majo79 skrev:
Fick mina Kasker bänkskivor från Ikea/Nerostein igår. Proffsiga hantverkare som monterade och allt passade perfekt. Toppenbetyg från oss .
Hur lång tid tog det från mätning till leverans?

Pear4Life Pear4Life skrev:
Hur lång tid tog det från mätning till leverans?
3-4 veckor.

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
M majo79 skrev:
3-4 veckor.
Trevligt... trodde det va värre. Vår mätning sker på torsdag nästa vecka. Hoppas dom håller 3-4 veckor då

Ni har ingen bild?

Hej
Kanske lite sent, men beställde skiva genom IKEA i början av April och kontakten med Nerostein har varit under all kritik. Uteblev från avtalad tid om mätning och när skivorna till sist levererades så var de fel mått och gick inte att montera. En skiva sprack också vid monteringen så nu blir det till att vänta 2-3 veckor till.

Får inga eller bristfälliga svar från Nerostein och IKEA skyller bara ifrån sig.

T TureM skrev:
Hej
Kanske lite sent, men beställde skiva genom IKEA i början av April och kontakten med Nerostein har varit under all kritik. Uteblev från avtalad tid om mätning och när skivorna till sist levererades så var de fel mått och gick inte att montera. En skiva sprack också vid monteringen så nu blir det till att vänta 2-3 veckor till.

Får inga eller bristfälliga svar från Nerostein och IKEA skyller bara ifrån sig.
Fasiken va trist

Vår mätning skedde på angivet datum och fick precis lev.besked den 13/6 (4 veckor och 2 dagar från mätning)

So far so good...

Hoppas den nya skivan håller för er

Pear4Life Pear4Life skrev:
Fasiken va trist

Vår mätning skedde på angivet datum och fick precis lev.besked den 13/6 (4 veckor och 2 dagar från mätning)

So far so good...

Hoppas den nya skivan håller för er
Vilka stommar ska skivan ligga på och hade de som var där och mätte lite tolerans för hur det inte var helt i våg med någon mm eller två?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.