Kök
waldenstorm: [citat] Stort tack för svar. Jag tänker på samma sätt och det är fint att få det bekräftat av någon som är lite mer kunnig. Dvs att vi inte orsakar storskalig eller strukturell skada trots att vi steker korv ibland. Ytskikten påverkas - men dem ska vi ändå byta inom ett år.
Pyka: Ha ihjäl möglet, om det nu är det, med Jape mögelfri om du är orolig. Det är inte parkslide. :cool:
MrOkunnig: Tack för svaren, vi lyckades få tag i golv på blocket. Så nu blir det att lägga över hela :) mvh
Martin Berggren: Behöver det skruvas kan ni använda en sån här eller liknande: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/verktyg/mejslar-mejselset/vinklad-bitsmejsel-med-dubbla-fasten-p40268?gclid=CjwKCAjw46CVBhB1EiwAgy6M4iD8ZruVhD1zGqa68XEJXWZDw5fGYL7NMOLBCw_98_VGufgW5JVRoRoCRK8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds [bild]
ValterN: Stort tack! Ingen enkel match, men lyckades till slut med den metoden :)
Krikkan: Köp en färdig variant och kapa till så den passar eller att ta skenorna från?
Anonymiserad 137805: ångtvätta ta bort gammal fog foga om med våtrumsilikon i valfri kulör
Vitemölle: Hej! Dax att byta köksluckor (till grön-grått) och inser att det är en djungel. Vill försäkra mig om bra kvalitet + att de ska vara lätta att torka av - undvika ränder (läst ett par dåliga historier här). Beredd att gå upp i pris (dvs inte Ikea). Tips? Egna erfarenheter?
jen ser: Om jag vill bygga en sån här box till vår fläkt, Emir från Fjäråskupan, hur gör jag? Vad behöver jag tänka på? Tar tacksamt emot tips!
bryggarebob: [citat] Absolut finns det stor risk att jag behöver göra nya hål i stommarna, men ser det som hanterabart och har räknat med att man behöver göra någon specialare. Har mätt både en och två gånger och verkar vara samma bredd och lagom höjd på luckorna. Blir nog att vi köper luckorna hursom och testar montera dit. Funkar inte det får vi överväga nya stommar innan vi installerar
wildeside: [citat] Se där! Då är man inte ensam kvar om att kunna ge service utan att plundra kunden:crysmile:
HSP: Lekablock och gipsputs. Går bra att knacka bitar av lekablocket och stoppa i hålet och sedan blanda gipsputs. Putsa först så det blir tätt. Vänta sedan till det torkat och putsa en slutlig putsning. Det skräpar ner lite så täck golv eller diskbänk. Fogskum skulle jag inte ta. Är det en lägenhet så kan fastighetsägaren vara ansvarig då slitsen som rören går i kan vara en
Robris: Har precis installerat kalkstenskivor (3cm) i U-formation på mina metodskåp som jag monterat själv. Leverantören/installatören ville ha max 2mm diff i höjdled. Sen använde de lite skims där det behövdes. Jag hade precis samma problem med sista skåpet fast överskåpet, allt så bra ut men när man drog ihop även andra änden så poppa det upp precis som för dig. Jag tyckte det skenan
Demmpa: Jag gissar att den regelbiten och skruvarna är till för att fästa/hänga upp skåpet på väggen. Vad är det för väggmaterial? Kan fungera med ett spärrskaft till att lossa skruvarna, eller en slagskruvdragare. Hur ser resten av stommarna ut? Slutar bänkskivan vid skåpet? Vad är bredvid aktuella skåpet?
Skyldig: [citat] Ja. Teknikern från Siemens lade en hel del tid på felsökning(bl a uppdaterade han mjukvaran och körde en hel del diagnoser) och kom till slut fram till att det måste vara kontrollkorten som sitter monterat i bakkant på ugnen. Det var dock inget klockrent utan mer uteslutningsmetoden. Så förhoppningsvis löser det sig när kortet är bytt.
Zippi: Jag undrar vad en köksvask från 60-70 talet har för isolering på undersidan som är grönaktig till färgen, färgen/materialet verkar släppa på några ställen? [bild]
Hajjen: [citat] Jag kan ge en till syn här. Vi beställde kvartskompositskiva via IKEA i februari, sedan gjorde vi allt själva så vi beställde uppmätning i mitten av maj via mail. Fick svar direkt att de hade mycket att göra, men efter en dag kom en bokning redan nästa vecka. Han som mätte var riktigt trevlig och seriös, diskuterade lite alternativ och hade förslag. Han gissade att leveransen
Snickarkirre: Om du skruvar de vänstra skåpet in i väggen brevid å de högra skåpet i väggens avslut (ni får bygga ut med en regel på den sidan som det blir mellanrum mellan skåp och vägg) å sen skruvar ihop skåpen med förslagsvis kopplingskruv så bör dom stå stabilt. Alternativ om ni har tänkt att bygga igen mellanrummet mellan skåpen och taket så kan du ja skruva en regel uppe på skåpen
Ögonfröjd: Vilken budget har du och var i landet bor du?
tank77: Först såg det ut som att färgen hade flagnat av eller att det vita bara har gulnat. Eller så är det bara skit då man ser vilka knappar som har använts mest, där är det vitt:) Röker dina föräldrar inomhus? Bra fläkt för övrigt, bra sug och tyst. Mina föräldrar har en likadan fast i rostfritt utförande.
prototypen: Om du är orolig, prova att dra i en skruv och dra ut den med bräckjärn. Protte
A-Man_08: Har en ny 60cm stomme från Vedum som togs ur ett nytt kök innan inflytt när vi installerade diskmaskinen. Den är komplett med ben handtag och sockel för bena. Vad är ett rimligt pris att sälja den för?