Hej,
Någon som vet funktionen på denna plastdel som sitter under min diskho i köket? Den hade lossnat så satte dit den, dock svårt att sätta på exakt samma ställe.
Är det något läckageskydd?
Sitter liknande på diskho i grovköket men kvadratiskt.
Tackar
Någon som vet funktionen på denna plastdel som sitter under min diskho i köket? Den hade lossnat så satte dit den, dock svårt att sätta på exakt samma ställe.
Är det något läckageskydd?
Sitter liknande på diskho i grovköket men kvadratiskt.
Tackar
Ljuddämpning, som sagt. Dämpar "klonk"-ljud.
Nyfikna frågor till er som verkar ha koll på den där mattan: Hur funkar den? Vad för ljud ska den dämpa? Dämpar den ljudet uppåt eller neråt? Om neråt, vem bryr sig om ifall det låter under diskbänken?
Jag kommer inte ligga sömnlös om jag inte får tillfredsställande svar på dessa frågor, men man undrar ju...
Jag kommer inte ligga sömnlös om jag inte får tillfredsställande svar på dessa frågor, men man undrar ju...
Man använder dessa mattor för att ge tyngd åt plåten för att dämpa vibrationerna och därmed ljudet. Det är ljud från allt möjligt, men jag tror det blir väldigt tydligt om man helt enkelt bara spolar vatten i en diskho helt utan ljuddämpning - det blir ett väldigt oväsen. Så, de dämpar även ljud uppåt, så att du ska slippa ligga sömnlös på nätterna (om någon springer och spolar vatten när du soverT ToRy skrev:Nyfikna frågor till er som verkar ha koll på den där mattan: Hur funkar den? Vad för ljud ska den dämpa? Dämpar den ljudet uppåt eller neråt? Om neråt, vem bryr sig om ifall det låter under diskbänken?
Jag kommer inte ligga sömnlös om jag inte får tillfredsställande svar på dessa frågor, men man undrar ju...![]()
Den minskar resonanser i plåten.T ToRy skrev:Nyfikna frågor till er som verkar ha koll på den där mattan: Hur funkar den? Vad för ljud ska den dämpa? Dämpar den ljudet uppåt eller neråt? Om neråt, vem bryr sig om ifall det låter under diskbänken?
Jag kommer inte ligga sömnlös om jag inte får tillfredsställande svar på dessa frågor, men man undrar ju...![]()
Klicka här för att svara