Vi fikk installert ikea Bodarp kjøkken i sommer. Like etter at det var ferdig fikk jeg tilfeldigvis vite om alle problemene med renhold av frontene. Håpet selvfølgelig at det var overdrevet, men nå vet vi at det er det ikke. Jeg har lest en masse her inne på forumet og skjønner at flere har klaget til IKEA, men med varierende resultat. Jeg har ikke klart å finne ut om ikea har noen "policy" i forbindelse med slike saker som dette, er det noen her som faktisk har fått skifte til andre fronter? Eller har fått et prisavslag, i det minste? De kan da ikke selge et slikt kjøkken?! Meget vakker farge, vi valgte det pga utseende, og har tilpasset nytt gulv, veggfarge og annet med det.Jeg jobber med en reklamasjonshenvendelse nå, men etter en lang og vanskelig renovasjonsperiode i huset orker jeg nesten ikke å tenke på å skifte fronter! Men å fortsette med den flekkfjerningen dag ut og dag inn virker også nesten som et mareritt...

BirgitS
Välkommen till forumet!

Det finns en lång tråd om Bodarp-problemet och här är två exempel från sidan 11:
Efter många om och men, flertalet samtal och en väldig frustation, har vi fått luckorna bytta utav deras hantverkare och även en mellanskilland för kostnaden för luckorna.
jag fick nya luckor och även några stommar då de luckorna vi valde inte funkade med några stommar vi har. Om du fortsätter ligga på så kan de gå med på att du får nya luckor. Det enda dom vill slippa är att betala hantverkare. Inget problem i mitt fall då jag byggde vårt kök själv. Vi valde ikeas dyraste luckor sinarp/hasslarp och ikea stod för kostnaden.
Så tjata och kräv att det erbjuder nya luckor
https://www.byggahus.se/forum/threa...lammor-torkraender-pa-luckorna.412674/page-11

• Gilla
Vaari
  • Laddar…
Takk for svar! Ja jeg har lest den tråden "til øyet ble stort og vått", og jeg forstår det som at noen har fått nye dører/skuffefronter, og en har fått nye, men Veddinge hvit, og levert dem til omlakkering.

Jeg har nå sendt en lang og utførlig klage til IKEA hvor jeg forklarer at problemet ikke at at det blir flekker, det blir det i et kjøkken, og vi er selvfølgelig klar over at de synes bedre på matte og speilblanke flater...problemet er at de er sååå vanskelige å vaske bort! Og svaret kom lynraskt: Damen forteller meg at man ser flekkene bedre på matte fronter (!)og kommer med rengjøringstips. Jeg har svart at jeg synes hun skal lese mailen min grundigere!
Er det bedre å ringe til dem om dette?

BirgitS
Det låter som att det är bättre att ringa så att de inte bara kan gå på om rengöringstips.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.