Kök
carolus_erectus: Tack för snabba svar! Testar en tvätt och ser om det gör någon skillnad annars får jag ge mig på att avlägsna fogen
raolss: Hej Jag köpte en lucka från en annan leverantör och de borrade ut för ett extra gångjärn eftersom luckan blir tyngre och momentet blir större. Det har funkar bra i 4 år.
Niklas98765: Behöver att den är igång för att dra ut matoset
Juantino: Hej! Vi renoverade vårt kök för några år sen och till det valde vi svarta knoppar från Lundell Zetterberg. Men ganska snart så började de flagna. Först tänkte (hoppades) jag att man skulle tycka det var snygg patina … men nej, jag bara stör mig på det. LZ var ganska frågande till problemet, undrade om vi inte använde fel städmedel. Nu har jag även sett att på mitt nyrenoverade
matteborje: Hej! Har samma problem nu, hur löste du det? Undrar även om man ska ha framen ovanför hålrummet som blir från passbitarna?
Kaiin: Suupersen in i tåden, men köpte ni någonsin Lofran? Går i samma tankar nämligen.
MBZV: 29 enligt ritningen första nedsticket. Lutar dock åt att jag kapar lite av stommen imorgon. Better safe… surt att behöva kapa i stommen efter bänkskivan monterats.
DFYD123: [citat] Nej det där är en underbyggnadsfrys. 60bred står istället för en stomme
Demmpa: Tillverkare och modell på blandaren? Kan vara slanganslutningen som har lossnat lite. Går "fjädern" att lyfta upp längs slangen?
BirgitS: Har du kollat om dessa kylskåp, som har ett djup under 60 cm, sticker ut? https://www.prisjakt.nu/c/kylskap?1304=2405&r_1426=1557-2134.8&r_1427=482-600&r_1428=468-618
beemwepaouer: Hej, någon som vet var man kan köpa sockellåda med softclose? 800 eller 900mm bred. Fronter har jag redan, så helst utan :)
jagkaninget: [citat] tack så mycket för kloka tankar, jag ska göra det
fribygg: [citat] Rengöringen av hink och tandspackel? Det är snabbt och lätt att sätta fast ett par plattor med montage lim, speciellt om man har det hemma.
peroande: Lutar åt att vi höjer bröstningen 10 cm vid fönsterbytet så får vi fönstret i höjd med bänkskivan. Lite extra fönsterputs är det värt att få största möjliga ljusinsläpp.
Freee123: Klicka ut limmet på flertalet ställen så kommer det att ta upp eventuella små ojämnheter. Dvs va inte för snål o dra tunna strängar utan klicka ut 5-kronor stora "kokostoppar" på flera ställen så kommer det bli bra. Finns "avslutningslister" specifikt för fibo-skivor. Annars kan man även använda vanliga kakellister eller t o m L-aluminiumprofiler, om man hittar rätt mått på dom.
Edlunn: Det är skillnad på hårdvaxolja och hårdvaxolja. JAg har provat Herdins och Osmo och Osmo är överlägset bäst och ger bäst vattenavstötande yta.
BirgitS: [citat] Treetex var också ett varumärke. [citat] https://sv.wikipedia.org/wiki/Masonit [citat] https://sv.wikipedia.org/wiki/Tretex Jag växte upp med Treetex-skivor på väggarna och fördelen var att det gick att sätta upp affischer mycket enkelt med knappnålar ;) och det skulle man nog inte kunna göra med masonit och spånskivor.
Svim: [citat] Ok toppen. Fronten till diskmaskinen känns lite lätt fuktskadad i övre kant. Annars så mår dom ok.
downup: Tack alla för bra svar, nu är det bytt. Blev nervös för att jag tänkte att dessa gängor aldrig skruvats upp förut sen 1980. Men det gick bra :) man blir ju alltid nojjig när man ska dra i äldre rör.
HAJST: [citat] hur gick det till slut?
HannaH01: [citat] Hej, sitter i samma sits som du gjorde för några månader sedan. Hur slutade det med att du gjorde? Hur blev det? tack!